Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Love - 15 september 2009 22:05

Svårt att komma igång när man väntar på telefonsamtal. Barnbarnet var till läkaren  som tog prover men inget visade något. Hon fick åka hem med alvedon och skulle höra av sig om det blev sämre. Nu håller jag tummarna att i morgon när vi pratas vid mår hon bättre. Tog ialla fall min stavpromenad för tredje dagen. Känner mig stolt.    

Jag tänker på hur det var när jag var liten, då kom doktorn hem när ett barn var sjukt. Vår doktor var en liten knubbig man utan hår men med snälla ögon och hette Lindström. Eftersom jag ofta hade halsfluss var besöken täta tills dom tog bort mina halsmandlar. Sen försvann både det onda och doktor Lindström.

Vad lever vi i för värld där våldet blir härskare mer och mer. Nu är ju en ung kvinna försvunnen igen och alla hemska tankar flyger genom huvudet. Ber att hon ska komma välbehållen hem igen och tänker på den fasa som dom anhöriga går igenom nu. Sängen kallar och där ligger en bra bok så jag önskar er alla en god natt.

Av Love - 15 september 2009 10:12

Mitt älskade barnbarn är sjuk. Förra veckan låg hon hemma med feber och ont kroppen mm. Helgen var bra men i morse ringde hon och har nu jätteont i bröstet, hosta och känner sig dålig. Då blir mormor rädd och ringde vårdcentralen så klockan 2 ska hon vara där min lilla (18 år) älskling.
Här huserar hjortarna på allt som jag tycker är vackert. Har satt massor av taklök (något dom gillar) i en hög jordgubbsränna. För att skydda lökarna så bar jag med mannens hjälp in den på altanen. Glad och nöjd såg jag hur finnt det skulle bli. Trodde jag ja! Vi har ju katter och dom tyckte jag fixat ett bra ställe att gräva i så nu ligger mina taklökar utspridda på golvet. Jag skiter i taklök just nu.
Turen i dag går till veterinären för besiktning av en kattunge som flyttar i veckan. Dom små liven är helt underbara men jag kan ju inte behålla alla. Katteriet har fyllt sin kvot nu.
Min vän Pinglan skrev en kommentar här i går men klumpiga jag tryckte bort det. Tack i alla fall du goa.
Höstkallt här i morse så nu åker "varmkläderna" fram. Sen ska man ställa om kroppstermostaten för nu blir det bara värre och värre.Tacka vet jag Thailand på vintern. Dom andra årstiderna finns det inget land som slår. Jag är så glad att jag är svensk!
Ska nog ta en dust med den förhatliga damsugaren varken jag eller katterna gillar. Under tiden står en chokladkaka i ugnen till 11-koppen.
Mitt motto är LUGNA PUCKAR förr i tiden närjag var ung på stenåldern gällde GE JÄRNET men tiderna förändras och jag också.
Lev väl.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards