Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Love - 29 september 2009 09:49

Satt vid datorn i går kväll för att skriva rent en saga som tillkom då jag låg på BB för 39 år sedan och hade fått vår dotter. Man var ju tvungen att stanna en vecka och dagarna blev långa så jag hittade på en saga om vår lilla "älva".

Sagan heter Kinkelina Äppelknopp och handlar om en älva som kommer bort från sin mamma. Den har blivit berättad för både barn och barnbarn många gånger men nu vill dom att jag ska skriva ner alla mina sagor till dom vilket jag med glädje gör.

Hur som helst plötsligt började det blåsa stormvindar, störtregna och efter ett litet tag blev det strömavbrott.

KOLSVART, jag hasade mig ner för trappan och in i köket för att hämta tändstickor. Rädd att snubbla på någon liten kattunge men dom låg redan i en klump i min säng. Hittade ficklampan, värmeljusen, tände 28 st i det inglasade uterummet, tog en varm pläd och satte mig för att läsa en bok. Pannlampan funkade verkligen. Vid halvettiden kom strömmen tillbaka och då ålade jag mig ner mellan alla katter, trångt men mysigt.  

Nu i dag skiner solen men det är kallt ska börja plocka fram lite varmare kläder. Pratade med sonen som bor i Thailand och har varmt och skönt. I vinter blir det nog ingen resa dit om inte mina två rader på lotto ger storvinst.

Här kan jag inte sitta längre för 11-koppen med kaka suger. Hoppas ni får en härlig dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards