Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Love - 18 oktober 2009 12:14

Vaknade strax före fyra pigg som en lärka hör och häpna men hungrig. Tassade upp och försåg mig med mjölk och bulle. Låg sedan och funderade på detta med vargtimmen. Den infaller mellan klockan tre och fem.

Då är vår melatonin halt som högst, blodtrycket,tempen och ämnesomsättningen som lägst.

I folktron är det den svåraste timmen innan natten tar vila och dagen gryr. Sover man är det då dom värsta mardrömmar sätter in och är man vaken är ångsten svårast då. Det tros också vara då dom flesta lämnar detta liv och dom nya människorna föds.

När jag jobbade natt på ett sjukhem så var det den värsta tiden att hålla sig vaken på.

Efter att ha tänkt på detta gick tankarna till  varg som tillhör ett djur som facinetar mig sen jag var liten.

Då låg jag i sängen och lyssnade på alla varghistorier som dom riktigt gamla i norrland berättade. Den ena var värre än den andra en del sanna men många var nog gamla skröner.

Hur som helst vargintresset tändes och jag har haft förmånen att se vild varg en gång och även träffat dom i Kolmårdens djurpark. Det var en upplevelse att bli slickad i mungipan av det härliga djuret.

Tycker att detta djur har rätt att finnas i vårt land men förstår också dom som får sina djur rivna.

Nu ska jag ta en sväng i skogen men några vargar lär jag inte stöta på här.

Ha en skön solig dag.

Kramen.  



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards