Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Trött men lycklig.

Av Love - 24 oktober 2009 20:29

Nu skulle jag kunna gå i ide och komma fram i mars. Mörkret gör mig bara tröttare och deppen knackar på.

 Bara ordet vintertid ger mig frossa.

VILL INTE HA SNÖ OCH KYLA.

Har varit duktig i dag och bytt gardiner i sovrummet och köket.

 Mitt sovrum har ju lila tapeter så det blev gröna panelgardiner, snyggt fast jag egentligen inte gillar panelgardiner.

I köket blev det brunrutigt. Att byta gardiner med kattungar är en pärs för dom tycks tro att jag gör denna gardinuppsättning just för dom som en extra klätterplats.

Vill ju ha ljusare där så jag satte igång att måla ett bort i antikvitt. Blir det bra så får nog fler mörka möbler en släng med penseln.

Har också en gammal sekretär i björk sen jag var liten och den skulle nog också bli snygg i antikvitt med nya beslag.

Längter efter barnbarnen som ska komma nästa vecka det är för mig som en vitaminspruta

och vi ska hitta på lite roliga saker som tex att ha kvällsvandring i skogen. Då hänger jag ut reflexer och dom får ficklampor att leta sig fram med. Frågor är uppsatta på träd att besvara och vid mål ska jag ha fixat chocklad och bullar.

Mannen är en Tv-lus så jag ska väl se vad han har lagt i videon nu som vi ska titta på.

Vi höres när andan faller på mina vänner.  

 

 

 

 

 

 
 
Pinglan

Pinglan

24 oktober 2009 23:01

Efter en trevlig familjedag så kurar vi skymning här. Har tittat på körslaget, det gillar vi. Myran har lekt med sina leksaker och burit ut nästan alla i tvrummet. Jag springer mellan soffan & tvättstugan, blir ju lite tvätt här ;-)

Längtar efter dig!!

Kram Pinglan

http://augustipinglan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards