Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Love - 30 oktober 2009 22:07

Hänt mycket i veckan som varit. Barnbarnen har varit här och i onsdagskväll hade vi bokbål. Mannen har ju äntligen efter 5 års övertid slutat jobba.

Eftersom vår firma funnits hemma och är en översättningsfirma så har det blivit massor av böcker under många år. För att fira att det nu ska vara ledigt så bar vi tillsammans med barnbarnen ut massor av böcker och tuttade på. Vädret var härligt och vindstilla så allt passade perfekt för en brasa.

Där stod vi i mörkret och såg lågorna dansa medans åren av arbete brann upp.

Kändes underbart skönt och med ett glas champange avslutade vi den epoken. Att barnen tyckte det var kul behövs väl inte sägas. Dom tycker vi är lite lagom tokiga.

 Middagen efteråt hjälptes alla åt att laga och eftersom vi var 10 st så kunde jag få vila en stund.

Ryggen krävde sängläge ett tag men i onsdags blev den magnetröntgad och jag väntar på svar.

Kanske kan dom göra något för mig.

Gårdagen tillbringade vi på Marieberg och jag hittade två nya hallampor som blev uppsatta i dag. Riktigt snyggt.

Köksfönsterna fick också nya blommor som piggar upp. Jag sätter häftmassa under krukorna för att katterna inte ska ha ner dom.

Några av smågrynen ska flytta i helgen och vi åker gärna till dom nya hemmen och lämnar över.

Ska titta på slutröstningen av Idol nu. Ha en riktigt härlig hösthelg.

Kram.     


Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards