Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under oktober 2009

Av Love - 3 oktober 2009 23:18

I dag fyller mitt äldsta barnbarn 21 år. Kommer så väl ihåg den glädje  jag kännde första gången jag höll honom i min famn och samma glädje känner jag ännu när vi träffas. Det var ju lite svårt i dag eftersom han bor i Thailand just nu och pluggar på distans. Han tränar också thaiboxning och har gått matcher i båda Bangkok och Pukhet. Vunnit några, förlorat några och en del oavgjorda.  Det är som själva livet ter sig tycker jag.

Själv skulle jag aldrig våga gå och titta på honom, räcker att vara nervös här hemma i Sverige varje gång.

Har även bestämt mig när det gäller organdonation och anmält mig i registret.  Jag har trott att man inte kunnde göra det när man blivit gammal men så är det inte.  Vissa delar av kroppen kan användas och  hjälpa någon annan.

Ska också kolla om jag kan lämna blod för hur skulle jag känna mig om någon i min närhet skulle behöva och det inte fanns. Det är dags att vakna upp kära vänner och inte glömma sina medmänniskor.

Tårarna rann när jag läste i aftonbladet om systrarna som båda hade fått cancer och den ena systerns liv gick inte att rädda. Livet är verkligen orättvist och jag är oerhört tacksam för varje dag vår familj får vara friska. Inget kan ersätta det varken guld eller pengar.

Huset är så fint nu när dotter städat men vi fick skjutsa hem henne i kväll för förkylningen blev värre och då ville hon till sin egen säng min ögonsten  mannen har polerat sin ögonsten (bilen)  så han är också nöjd. Nu ligger han och läser men jag ska ta kattlådorna och ge småttingarna sista målet mjukmat. Sen sover dom så gott i min säng medan jag läser nyaste trädgårdstidningen. See you tomorrow!


Av Love - 2 oktober 2009 21:54

ja det är vad mitt namn betyder och jag njuter av nätter så jag har ett passande namn. 

 Inga telefoner eller andra störande moment. Dagarna är så fulla av liv och ruch men nätterna inger lugn och ro.

 Då kan jag läsa, skriva eller lyssna på musik. Det är min alldeles egna tid när inga åtaganden finns.

 Mannen och jag har egna sovrum och det är perfekt. Det är inte på grund av osämja utan kallas snarkningar. Ni skulle bara höra honom, som tur är har dom kommit på senare år och som sagt jag gillar verkligen mitt rum som jag fixade för åtta år sedan och då var det inte inne med lila tapeter så jag fick leta länge. Det är i lila och silver med ljusgrönt överkast och massor av änglar som jag samlar på. Har också levande änglar i min närhet.

 En av dom är vår dotter som i dag kom för att hjälpa mamsen att städa trots att hon är förkylld. Ska ge henne honungsvatten innan hon ska lägga sig för o morgon vill hon fortsätta.

Annars har jag varit till veterinären med fyrfotingarna i dag för vaccination, chipmärkning och besiktning för i morgon börjar dom flytta. Det är alltid förknippat med både glädje över att ha hittat bra hem och sorg över att dom försvinner. För att jag nu ska få mina egna timmar(jag gillar att sova också) så säger jag suss gott och drar mig tillbaka.

   Sista korten på mina klematis

tog jag i går.

Av Love - 1 oktober 2009 19:11

Vaknade sent och fick jäkta för att hinna med allt som hör en kattmorgon till. Iväg till tandläkaren med en macka i ena handen och en yougert i andra. Har en snäll man som skjutsade mig. Trodde det skulle gå fort där men "tandis" filade ner två tänder så jag såg ut som en vampyr. Blev jätterädd för inte vill jag gå omkring och skrämma folk. Han gjorde i alla fall ett provisorium så jag törs visa mig. Tyvärr kommer detta att kosta mig 22000:- och ta tid innan mina fyra gluggar är fina igen. Nästa träff med den mannen blir om två veckor. Han är supertrevlig, ser bra ut och det viktigaste min tandläkarskräck har han lyckats bota.

Träffade sedan en kär vän och vi smorde kråset med kaffe, smörgås och smarrig bakelse. Fönstershoppade tills mannen kom och hämtade mig. Eftersom jag var trött så skaffade vi pizza och en flaska vin på hemvägen vilket smakade prima.

Äntligen är vårt badrum renoverat  och jag är så nöjd ( fick golvvärme också) efter att ha varit utan i 6,5 månad. Jo självklart har vi ett badrum på övervåningen men ändå.

Orkar inte titta på Idol men  klockan 9 kommer "Instängd" som verkar intressant.

Att se på nyheterna gör ingen männinska lycklig, våld, olyckor krig och naturkatastrofer tar upp större delen av Rapport och jag undrar varför allt bara blir värre och värre.

Det är dags att leta rätt på varmare kläder och hoppas att jag inte vuxit för mycket sen förra hösten. Eftersom jag bor på landet så är det varmt och praktiskt som gäller och jag har aldrig lagt mycket pengar på kläder. Gillar att klä mig lite bohemiskt eftersom detta är jag. Tack för i dag , slut för i dag.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards