Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Love - 4 november 2009 17:45

  Grattis och kram Ludwig 18år.

 

 Ute virvlar snöflingorna och täcker marken med sitt vita täcke. Jag kan väl inte säga att jag tycker om det men det är bara att gilla läget.

Ni har väl inte glömt vinterdäcken och ta det nu försiktigt i halkan.

 

Har inte varit utanför dörren i dag men pratat mycket i telefon med några vänner och två  nya kattungköpare.

 

Har bestämt mig för att nu får det vara slut på ev parningar mer. Orkar inte med att skiljas från dom små. Det har blivit värre för varje kull och den här gången har varit värst.

 

 För varje litet liv som flyttar gråter jag och hoppas jag valt rätt ägare till dom. Lyckligtvis så har jag fått många vänner genom detta och jag vet att mina kattungar får det bra när ägarna hör av sig och skickar kort men svårt är det ändå.

Nu får vi glädjas åt dom vi har och vara nöjda.

 

Barnbarn nummer två fyller 18 år i dag men tyvärr kan vi inte träffas på grund av avstånd men jag önskar honom all lycka och en härlig dag.

 

Inte trodde jag det skulle vara så kul med att blogga men det ger mig glädje och när jag får kommentarer blir jag så glad.

Några nya bekantskaper har jag också skaffat mig här och i dag tittade Lena in. Ska snart skriva till henne för vi verkar ha mycket gemensamt.

Det är inte dumt att hitta någon i sin egen ålder och jag gillar hennes blogg.

 

I kväll blir det "bonde söker fru" är lite nyfiken på hur dom ska fixa det.

När jag var ung skulle jag absolut gifta mig med en bonde och ha djur.

Det blev nu inte så för mannen är verkligen en man från Stockholm som avskydde landet. Efter många år så hamnade vi här på vischan och stortrivs båda två.

 

Ingen bjuder på mat i kväll utan jag ska göra en korvgryta med mycket grönsaker och senare på kvällen får jag mjölk och kanelbulle. Sen sover man så gott. Om det är nyttigt eller inte struntar jag i livet ska levas och inte bara överlevas.

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards