Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Love - 8 november 2009 18:01

Tur att vi inte ska ha fler kattungekullar för nu börjar det bli fullt här.

Det är beroendeframkallande i högsta grad. Pip ska vara med överallt så just nu ligger han i mitt knä och sover.

Inte fick vi lämna någon katt idag. Packad med katt, mat, sand,kattlåda leksaker mm drog vi iväg. Stod på plats klockan två som vi bestämt ringde på dörren men igen öppnade. Väntade länge men till slut var det bara att vända kosan hem igen.

Har ringt massor av gånger men inget svar. Något måste ha hänt och det känns inte bra.

 

När det är Fars dag så finns min pappa i mina tankar. Han lämnade mig nyårsafton 2001 och är nog den person som format mig mest och alltid visade mig kärlek även när jag kanske inte var värd den. Det som är det finaste är att han inte var min biologiska pappa. Han och hans fru "mamma" kunde inte få några barn 

så när dom såg en annons i tidningen om en flicka på 2 år som behövde komma till ett fosterhem  fick jag det bästa hem att växa upp i.

Mamma dog när hon var 68 år i cancer men pappa fick jag ha kvar tills han blev 93 år. Det är inte alla barn som har sådan tur så jag är lyckligt lottad.

 

Pappa här i huset har blivit firad av dotter när vi hälsade på henne med tårta och kaffe. Sönerna ringde så nog är han också uppskattad för den fina pappa han är.

 

Lite mat skulle sitta fint nu så jag får väl inventera kylskåpet och se vad jag hittar. På mitt kylskåp sitter en magnet som jag köpt med texten "Jag kysser bättre än jag lagar mat" Det säger väl allt.

 

Kram ni som orkar läsa min saliga blandning.       

 

 

Av Love - 8 november 2009 11:05

  Tack så mycket Lena nu kan jag fixa det. Det värmde det du skrev och nu

  ska vi åka på tur till dotter och sen leverera katt.

 

  En av kattungarna ska få stanna för mannen har fäst sig så vid honom och

  i dag fick han honom i present av mig. Gissa om han blev glad och säkert

  "Pip" också.

 

   Skriver mer i kväll men ni ska ha en fin dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards