Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Love - 16 november 2009 21:42

Jösses vilken kö det var när sprutan skulle tas.

 Halva Örebro verkade ha tagit sig till mässhallen och kön ringlade sig som en lång orm längs en lång gata.

 

Jag stod ute i kön ca 2 timmar men då var ryggen och benen på upphällningen.

Frusen, jättevärk och stel som en pinne kom jag så innanför dörrarna i värmen men det  tog  ytterligare 1 timme innan nålen satt där den skulle.

  Nu återstår att se om jag reagerar eller är pigg som en lärka i morgon. Hörde att det skulle ha varit ett par tusen människor där i dag.

 

Skönt att ha mat som bara behövdes värmas när vi kom hem och sen krypa upp i soffa och se två av mina favoritprogram på tv.

Först "Mannen som talar med hundar" och sedan "Veterinärerna på Bondi Beach" .

Återigen längtar jag efter att ha en hund och jobba med, vi har aldrig varit utan hund en enda dag sedan 1967 och oftas har det varit tre stycken.

  Jag har även haft kennel så det är något som fattas oss men som sagt vi har våra underbara katter och det är en hel del jobb det också men massor av glädje.

  Tyvärr har vi en hona som inte går ihop med några kastrathanar så jag måste ha dom separerade vilket jag tycker är både tråkigt och arbetsamt.

Vill att alla i flocken ska acceptera varandra. Ev. måste jag omplacera henne och det är ett svårt beslut. Hon är en mycket social och vacker katt med supertemperament men jag måste tänka på hennes bästa och inte vara egoistisk.

 

Här är våra hundar som vi hade samtidigt men som nu är borta en efter en.

       Älskade tjejer vi saknar er så.

Kram ni tvåbeningar och suss gott!

 

 

 

 

Av Love - 16 november 2009 10:51

Hej på er!

Sov länge i dag men nu ska jag snart iväg och ta min influensaspruta i stora staden. Kanske kan det bli en tur till köpcentret om mannen vill.

 

Helgen har varit bra. På lördagen kände jag att vi behövde lite sällskap och god mat så vi tog barnbarnet med föräldrar och gick på kinarestaurang.

Det var mysig stämning med mycket folk, massor av tända ljus samt god mat förståss. Lokalen ligger under marken så det finns inga fönster men är fint inredd och känns välkommnande.

 

I går kom solen fram och jag tog en promenad, saknar bara vår hund varje gång jag går ut. Satt i går kväll och tittade på blocket på söta hundvalpar men förnuftet säger att vi ska inte ha någon mer hund.

Elddopet kommer när en väninnas lilla tik ska ha valpar runt Lucia, då får jag hålla mig långt borta för annars trillar jag dit.

 

När jag läser tidningen fattar jag noll. Hur kan man få två år bara för mord men 7 år för våldtäkt. Att ta en annan människas liv är väl ändå värre och sen kan det skilja många år på strafftiden. Är inte alla människors liv lika mycket värda och hur känns det för anhöriga när mördaren blir fri efter två år.

Visst jag är inte insatt men instinktivt känns det fel.

 

Här på tomten har vi träd som står nära huset och blir det en riktig storm så kan dom komma farande så nu ska dom bort.

 Det som är synn är att vi inte har någon möjlighet att elda med ved, har bara elvärme, inte bra om det blir strömavbrott. Jag blir avundsjuk på er som kan tända brasan eller vedspisen.

Stor mysfaktor också att sitta framför en sprakande brasa och avnjuta musik och god choklad. Jag är chokladoman men försöker ta bara en bit per kväll.  

Jag får hålla tillgodo med värmeljus så det går åt massor nu på kvällarna.

Har även hängt upp några ljuslycktor i träden och fler ska det bli.

 

Det är dags att se till så att fåglarna får extra mat snart så fågelhusen ska upp till deras glädje men även katternas. Dom  gillar att ligga på fönsterbrädan och titta på fågelbio.

Ibland förirrar sig en lite fågel till kattgården och där lever dom farligt.

 

Mannen är klar för avfärd så vi drar ut i regnet.

Glöm inte njuta av dagen min vän,dagen i dag kommer aldrig igen.

Kram

Love.

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards