Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Hur använder du din tid?

Av Love - 23 november 2009 19:15

Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86.400:- på ditt konto.Det är inget fel. Insättningarna är legala och korrekt gjorda av en otrolikt rik välgörare.

Men banken överför inte pengarna till nästa dag.

 

Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto. Vad skulle du göra vid ett sådant tillfälle? Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag.

 

  Vi alla har ett sådant konto! Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på kontot är TID.

Varje dag blir du utrustad med 86.400 sekunder.

Varje natt försvinner all den tid du inte utnyttjat.

Ingenting blir överfört till nästa dag och du kan aldrig använda något i förskott.

 

Varenda dag startas ett nytt konto åt dig. Om du inte utnjyttjar dagens insättning är det enbart ditt fel.

Det finns ingen väg tillbaka, du kan inte övertrakassera kontot i morgon. Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning.

Investera tiden smart så att du får ut bästa möjliga avkastning i form av hälsa, lycka och framgång.

 

 Tiden går. Gör det bästa av dagen i dag.

 

Värdesätt vartända ögonblick och värdesätt det ändå mer när du delar det med en person som betyder mycket för dig, så mycket att du just delar den tid med denna person.

Tänk på att tiden inte väntar på någon.

 

Gårdagen är historia.

Morgondagen är ett mysterium.

Dagen i dag är en gåva.

Det är därför den kallas för nuet.

Vänner är riktigt värdefulla juveler.

De får dig att le och de önskar att du ska lyckas.

De lyssnar på dig, smickarar dig och de vill dela dina tankar med dig.

Carpe diem.

   Kram Love.

 

 

 
 
Lena

Lena

23 november 2009 20:37

Kära Love!
Tack för dina både roliga och uppmuntrande ord i kommentarerna hos mig!
Din blogg i dag är fantastiskt bra skriven och väl värd att försöka leva efter, tänk att det är så svårt att leva i nuet.
Själv är jag inte så bra på det, men har länge försökt att inte oroa mig över det jag inte kan påverka.
Crea diem!
Kram

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 november 2009 18:43

Hej!
Står du på huvudet i klädkammaren för att leta julsaker?
Jag har fått gardiner ev Mona som är jättefina.
Visst gäller det att ta till vara dagen men jösses så fort den försvinner hinner inte allt jag vill men din blogg vill jag inte missa. Fortsätt skriva och ha det nu så bra.
Kramar i massor.
Anna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards