Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Stadsbesök.

Av Love - 25 november 2009 21:57

       Sitter nöjd och belåten i skrivarhörnan.

 

Det har varit en dag med tandläkarbesök igen och upp tidigt.

 Mådde verkligen inte bra men tvingade mig iväg med bussen. Efter tandläkaren var klar fick jag ett eget rum med skön stol för att vila ett tag innan jag kunde gå.

 

 Ryggen kändes som om den höll på att gå utav och värken var svår.

 Ibland hjälper inte tabletterna och då hoppas jag att den ev operationen ska bli av och att jag ska slippa smärtan.

 

Vet att det är många bloggisar som har det värre och jag tänker på stackars Ragnvi som är en fantastisk person och just nu ligger nyopererad hemma.

Önskar henne allt gott.

 

Jag stapplade i alla fall  i väg till första bästa konditori och tillbringade några timmar där.

 Så typiskt när jag tänkte gå på stan och handla julklappar.

Sällskap fick jag i alla fall, först kom govännen Anitha

och vi smorde kråset med kaffe och räksmörgås. Gott!

När hon avgick kom dotter och efter ett tag dök dotterdotter upp så det gick ingen nöd på mig.

 

Busshållplatsen låg alldeles utanför som tur va så sen eftermiddag var jag hemma igen.

Då fick sängen besök ett tag och mannen var så snäll och fixade jättegoda tunnbrödrullar åt oss.

 

Det ni ser på bilderna är vårt kök som det  ser ut i kväll och nästa vecka ska ni få se när julgardinerna är uppe. Kan inte ni också visa era kök för det är så roligt att se hur olika vi pyntar.

Hurra, i morgonfår jag börja med utebelysningen för jag är optimist och fruktansvärt envis så det ska nog gå bra. År helsike med min rygg här ska leva livet.

Kram

Love.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Lena

Lena

26 november 2009 01:18

Natthälsning
Stackars dig som haft så ont *snyft*!
Trots det så fick du värdefull tid med såväl vän som dotter och dotterdotter.
Men inga julklappar :-( tur då att det är lite tid innan den stora julruschen startar, för innan dess har du förhoppningsvis kunnat klara av att handla dina klappar.
Så fint du/ni har det i ert kök, jag bara älskar färgerna på allt. Snyggt som 17 alltså!
Du satte mig "på pottkanten" då du önskade att vi skulle visa bilder på våra kök...och visst gärna...men jag vet inte hur? Jag har ingen webbkamera så det enda sätt jag skulle kunna visa aktuella bilder på bloggen skulle väl vara att någon av våra ungdomar kom och "fotade" och la in i min dator eller har du något annat förslag?
PS. Förresten har du varit inne på min dotters musiksida och klickat dig fram till hennes bilder (ett fåtal bara), men där finns ett foto på mig och mannen från -92, sedan har jag sett att jag väl också har ett par bilder, dock ej efter -98, MEN som jag sa så lägger jag inte upp dem på bloggen, däremot mailar jag dem gärna till dig.
Hoppas du mår bättre i morgon och kram på dig!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

26 november 2009 01:32

Hej Love! ja klockan den går..och min Lasse har fått IKEA dörrarna till garderoben utbytt idag...men det är ett plock utan like..."Bara biitar" hur många som helst och det skall skruvas ihop och sättas ihop, 6 stycken..så jag hoppas att Lasses tålamod o ork räcker så att han får ihop det..
Gick just upp o tittade på hans försök till "ihopsättning". tagit en bild..den kommr senare..
Kram på dej! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ragnvi

Ragnvi

26 november 2009 05:37

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Jag tar en timme i sänder just nu, orkar inte mer....men det ska väl förhoppningsvis bli bättre längre fram.
Alla har vi vårt att dras med och du har din dåliga rygg...vet hur ont dom gör också!
Tunnbrödrulle...har hållit på o ätit på en sån i tre dar nu...har svårt att äta o får sällan behålla nåt.
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Mia

Mia

26 november 2009 20:23

Hej!!
Det där köket känner jag igen, och åhhh så gott kaffet smakar hos dig :-)

Kram kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Solan

30 november 2009 17:29

Så fint du har det .Hoppas du blivit bättre i din rygg
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards