Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Så var det klart.

Av Love - 28 november 2009 23:06

Att fylla tiden är då rakt inget problem. Äntligen är allt klart och jag är nöjd. När det gäller vissa saker är jag perfektionist och inget får vara fel. Minsta lilla motgång kan ge mig spader tex. när skarvsladdarna är för korta, gardiner för långa eller blommorna inte passar. Då kommer jungfrun i mig fram enligt astrologin.

Pepparkakor blir det att baka nästa helg med dom små så dom köpta får duga.

 

Dotter är här nu och sussar gott. Blev utskriven från sjukhuset i går. När vi hämtade henne så fixade vi i hennes lägenhet så det är välkommnande när hon åker hem i morgon.

 

Jag har en hemsida med mitt katteri men funderart på att lägga ner den då jag inte orkar och inte ska fortsätta min uppfödning mer. Var sak har sin tid och nu får vi njuta av våra katter och ge dom den kärlek dom är värda.

 

När jag såg programet på Tv om hur våra grisar har det i detta land blev jag så upprörd så tanken kom att ev bli vegeterian.

Inget djur ska behöva utsättas för lidande av människor, vi ska istället hjälpa dom om dom lider.

 

Tyvärr blir många gamla och sjuka inte bättre behandlade och det gör mig så ont. Ska vi inte kunna ta hand om varandra på bästa sätt.  Om kommuner behöver spara finns det andra saker att dra in på. Dom som jobbar inom vården gör ett otroligt bra och viktigt jobb och borde  få  lön därefter och mer personal till vården men nej det går inte.

Är man sen psykisk sjuk ligger man i underläge redan från början och måste ha någon som slåss för ens rättigheter.

 

I Örebro tex, har dom byggt om många gator och torg vilket kostar massor av pengar och inte alls var nödvändigt.

Hur ska vi få människor som styr att fatta?

Oj vad jag skulle kunna utveckla detta men nu får det vara nog.

Önskar er alla en fin 1:a advent.  

Kram Love.

 

 

 

 

 

 
 
Lena

Lena

29 november 2009 01:04

Nattens barn anropas...
Ibland är jag nog lite "trög", denna gången gällde det din sista mening i den kommentar du skickade till mig senast där du uppmanade mig att inte glömma min "räddare i nöden" och inom parentes (bra att jag gillar den). Jag fattar inte vad du syftar på??? Bäst att fråga med en gång för annars "gnager" det bara *skratt*.

Det första stycket i ditt eget inlägg får mig också att skratta...det kunde gällt mig...fast inte då det gäller att baka pepparkakor, dem köper vi sedan många år färdiga.
Vi har många likheter du och jag...födda samma år och i samma stjärntecken...sedan läste jag någonstans i din blogg(tror jag) att din pappa gick bort 2001, stämmer det så är det ytterligare en likhet, min pappa dog samma år (28 okt).

Skulle kunna hålla på och skriva mer, men det ska jag inte, dock vill jag att du ska veta att det glädjer mitt hjärta att din dotter är så pass stark att hon slipper sjukhuset, skickar lyckönskningar och hoppas att ni alla ska få en underbar tid tillsammans först och främst nu i advent.
1000 Nattkramar!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

29 november 2009 01:29

GO kväll i sena midnattstimme!
Oj vad fint du har gjort, till 1-advent. nu kan du bara sitta och mysa, med mannen och katterna...Nu börja ner räkningen till jul. Hur firar ni jul? Traditionsenligt eller nyare vertion? Någon åldergräns, när det gäller julklappar ? Julklapparna kan vara av flera olika slag tex: egen händig gjort presentkort med små erbjudan tex barnpassning, snöskottning,trädgårds sysslor gå på bio ,teater eller något annat som passar just personen i fråga. Visst är det frukdansväd hur gammla och sjuka blir behandlade,men inte alla, här en solskenshistoria:Att öjagårdens äldreboendet i Piteå tilldelats Götapriset 09till.,Sveriges bästa utvecklingsprojrkt inom ofentlig sektor."Livet ska levas så länge de varar... gamla ska akdiveras med de dom vill ...Men jag för min del tycker att alla ska ha den rättigheten, de behöver inte kosta så mycket. Eller hur ? Ha en underbar 1-advent>>>>>FÅNGA DAGEN

http://40-talisten

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

29 november 2009 10:55

Hej Love.
Tack för din goa kommentar i min blogg. Så roligt när "nya" också tittar in.

Du skriver så klokt om vården. jag har själv jobbat som undersköterska och det var stressigt värre. Min önskan då var att få ge varje brukare lite mera tid istället för sömntablett. Att kunna sätta sig på sängkanten och hålla hand och prata .... Det är en bra medicin men tyvärr är det de där papperslapparna som kallas pengar de styrande hellre prioriterar. Grymt egentligen.
Ha en skön advent !!!
Kram Lisa

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 november 2009 18:34

Jag blev så glad för att du tittade in hos mig och kommenterade. Nya besökare är alltid välkomna!
Jag är också glad över att din dotter nu kommit hem igen. Hoppas hon snart kryar på sig, så ni kan njuta av de kommande helgerna tillsamans.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards