Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Love anropar.

Av Love - 3 december 2009 19:05

Tack ni alla som tänkt på mig.

 

Uppe på benen igen men lite kraftlös.

 I morse när jag vaknade hade rimfrosten krupit in i trädgården och gräsmattan låg silvervit. Dimman som täckte himlen var däremot grå och försökte trycka sig ner till marken. Ingen ljusning på hela dagen. Det är några grader kallt och jag hoppas på snö.

Har lite svårt att hitta den rätta julstämningen och när jag skulle sätta på en Cd med julmusik var den spårlöst borta.

Letat som en tok men nu gett upp. Får väl sätta igång att sjunga själv hellre än bra.

 

Julklappar ska jag börja handla nästa vecka, lillstumpa ska få en docksäng och dockkläder. Eftersom hon fyller år den 30dec. så får hon en klocka då.

 

Broder Leonard 11 år får antagligen ett dataspel som står högt på önskelistan. Dom större syskonen läser bloggen men får inte reda på här vad dom ska få inte heller dotter.

 

Vi har bestämt att dom myndiga barnbarnen  inte får något utan det får bli en överraskning någon gång under året när jag tycker att det passar.

 

Mannen är ju filmtokig så jag ska köpa "Flickan som lekte med elden" och en bok till honom.

Dom två viktigaste vännerna vill jag gärna ge något till och det blir inte svårt att hitta.

 

Jag älskar att handla till andra och även om jag förrutsatt mig att inte köpa så mycket brukar det i alla fall bli ett berg.

Det är inte dyra grejor som gäller men personliga, kan även hitta på saker som jag gjort själv. Jag gillar att pyssla med kort och göra tavlor av dom.

 

När det gäller kort ska snart julkorten iväg. Det är en tradition som håller på att försvinna men jag håller ut så länge jag kan.

Att få ett kort i brevlådan känns så personligt och det är omtanke bakom. Jag sparar dom år från år och dom nya hängs upp på ett rött sidenband i hallen.

 

Vi har ett inglasat uterum som jag inte pyntat ännu men dit vill jag köpa några stora adventsstjärnor att hänga i fönstren.

Kanske orkar jag åka iväg i morgon.

Att det blir som ett ormbo på golvet glömmer jag.

 

För ett tag sedan höll vi på att köra över en vildsvinsgalt inte kul men i går hörde jag att dom skjutit en galt här på 130kg och med betar på 18,5 cm. Här kryllar dom runt och inte är dom lätta att skjuta heller. Våran tomt  har klarat sig men hos grannarna har dom varit och bökat runt. Hos oss har hjortarna sitt tillhåll och dom är väldigt vackra att titta på. Nog märks det att man bor på landet.

 

 Jag sa att ni skulle få se mitt julkök och här är det. Änglafönstret är mitt sovrumsfönster tagit förra året men ser lika dant ut i år fast ingen snö utanför.

        

Om ni fortfarande är här så önskar jag er en god natt vare sig ni sover eller är vakna. Jag ska ta ett bad nu och om jag kommer upp ur badkaret så höres vi.

Kram till er alla.

Love.

 

 
 
c.w

c.w

3 december 2009 22:52

hej vännen. skönt att läsa att du mår lite bättre. fina foton som vanligt. är helt under isen här varpå både det ena o det andra blir lidande men snart kommer dom,jag lovar. ta hand om er. kram!

http://www.winsneswilda.webs.com

 
Lena

Lena

4 december 2009 01:19

Helt hänförd blev jag då jag kom till dig inatt.
Det är sååå vackert överallt!
Gardiner, ljus, tomtar, änglar och dukar m.m Det blev julstämning direkt i bröstet på mig...tack för det!

Tack också för kommentaren hos mig, det märks att du vet hur jag kände mig då jag skrev ner orden och det värmer så gott!
"Peppar, peppar" men nu inatt då jag sitter här känns det som om knät lugnat ner sig och jag sov gott hela under torsdagseftermiddagen så imorgon fm när jag vaknar är jag nog ännu bättre hoppas jag.
Var rädd om dig vännen!
God köptur!
Nattkramar

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

4 december 2009 01:53

Förlåt snälla Tove, jag tror jag glömde det viktigaste av allt i min förra kommentar, det att tala om hur glad jag blev då du kände dig så pass återställd från din sjukdom att du planerar för en julklappsrond i morgon.
Det var SÅ skönt att läsa vännen!
Kramiz igen!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 december 2009 10:28

Tack för besöket hos mig. Jag instämmer med föregående kommentator (Lena) att man får julstämningen inombords när man ser allt fint du gjort i ordning. Låter bra att du känner dig bättre och att du ser ljust på kommande dagar.
Fina bilder som jag inte kan slita mig ifrån.
Ha det riktigt gott och på återhörande.
KRam

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Michelle

4 december 2009 11:26

Hej Mormor vad fint du har gjort hemma med gardiner och allt. här hemma har vi ingen värst julstämning men det gör faktiskt inte så mycket heller. idag är jag hemma från praktiken för jag blev nog smittad utav dig så här ligger jag och är sjuk, inte så roligt med tanke på att vi ska till ullared klockan 5 imorgon bitti men det får jag lov att klara av. alla djuren mår bra, lilla leeroy är full av energi och just nu sitter han i soptunnan och busar med något papper. hälsa morfar och krama honom. puss&kram!

 
Mia

Mia

4 december 2009 19:40

Sänder en kram till världens vackraste människa...

Du är "one of a kind"..

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

4 december 2009 22:24

Du har verkligen sinne för det vackra, så fint i dina fönster.
Hoppas du haft en bra dag och får en skön helg.
Jag ska till V-ås och handla klappar och lite nya kläder till mig.
Kram på dig.

 
margit

margit

4 december 2009 22:27

Gokväll Love! Tack för din blogghälsning! Förstår att du legat sjuk...förkylning, influensa?? Förstår att du börjar känna dig piggare nu. Ja influensa/förkylning tar ju alltid mycket på krafterna...
Ja Lasse o jag är SÅ nöjda över resultat med rummen...det är nu en TV man önskar till den savrta hyllan med överhylla...där är det ju tomt ännu..vi får se vad det blir.
Det har varit mycke jobb för Lasse och sen är det väl jag som planerat och handlat attrialjerna efteråt..resultatet blev ju mycket bra. En stund esedan gick jag upp...tände värmeljusen i ljusstakarna på väggen och ljuset i den röda lyktan. Och det kändes oerhört mysigt och såg så hemtrevligt ut..
Kray på dig helt!! Tänker på dej!!
Kram!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

4 december 2009 22:41

Kommer igen...trevligt att få "blicka in" i det Adventspyntade vackra hemmet hemma hos dej!! Tänk va många vänner man fått tack vara bloggen!
Man upplever att man känner varandra...efter en tid...
Kram igen!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
av irja

av irja

5 december 2009 01:17

Hej i Natten !
Gläder mig att du är på bättringsväg, men var avvaktande tills du får krafterna tillbaka.Mycket vackert kök, fina gardiner,tomtar på loftet , änglafönstret var fint.jag vill också överraska mina nära kära med små presenter,det behöver inte kosta så mycket,det är tanken som räknas.
Julen är omtankens tid- tänk om det var jul året om !Det är mer uppståndelse kring julafton än påskdagen.Hi,hi Vill önska er en skön 2-advent och helg.Härligt om jag kan bidra eller inspirera lite julstämning till dig >>>>>>FÅNGA DAGEN

http://40-talisten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards