Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Love - 5 december 2009 18:05

I morgon kväll är det dags för den årliga "Helga natt-konsert" på Stortorget i Örebro. Det är  nionde året den går av stapeln och anses som Sveriges största julkonsert. Kommer att sändas  på julafton i TV 4.

 Charlott Pirelli delar scenen med Brolle och Oskar Bly.

Konferencier och allsångsledare är Ernst Kirchsteiger.

Det är en otroligt fin upplevelse och stämning.

 

Vintermörkret råder ännu men snart åtevänder ljuset.

Den 21 dec vänder det och är en dag jag brukar fira.

I år ska det bli extra roligt med fackeltåg och midvinterblot i vår grannby.

Det här med midvinterblot ska man inte ta för allvarligt för arrangörerna har lovat  att det inte blir några offerriter eller jubelrop tillOdens ära.

Jag vill gå med mina barnbarn och föra in en ny tradition i familjen.

 

Eftersom jag har några kort från vardagsrummet delar jag med mig.

Min man och jag är olika som solen och månen har inte samma smak i mycket men har lärt oss kompromissa även när det gäller

färger och tapeter. Han vill ha mörkt och mulligt säger han, jag vill ha ljust och mysigt. Som ni förstår står han för detta rums inredning. Nu är det inte så att jag tycker det är fullt men smaken är som baken delad.

 

I morgon tänder vi det andra ljuset och jag sänder varma hälsningar till er alla och önskar er det bästa,

Kram Love.         

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards