Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Love - 7 december 2009 18:25

Hade så när som glömt bort att jag skulle till ryggdoktorn i dag. Snälla mannen skjutsade mig  för bussarna går inte så ofta. Jag fick både ett possitivt besked och ett negativt.

 Det braiga är, jag kommer aldrig att bli lam,det dåliga, men hellre inte bättre. Han vågar inte chansa på en operation för han måste skära i nerver för att komma åt och kan inte garantera att jag blir bättre. Vi skulle avvakta och se tiden ann.

Bara att vara tacksam för att det inte är farligt och rätta sig efter vad ryggen orkar.

 

Så att en del av bloggvännerna hade svårt med min lilla text så nu förstorar jag lite.

 

Skomakar-Lisa visade upp sin blyga söta tomte och jag harockså en hustomte som vakar över oss hela året.

Han hänger mellan hallen och köket.

I min tomtebok står bla. att tomtemor gör hela familjens kläder. Hon väver linne av lingarn, stickar slitstarka strumpor, vantar och halsdukar av rådjurshår.

Till mjukare klädesplagg får tomten ta så mycket lös ull han behöver ur ett kaninbo.

 

Barnbarnen älskar  (och jag också)när vi läser och ser på alla fina bilder ur denna bok. Boken heter Tomtar och är av Wil Huygen och Rien Poortvliet.

 

Ni ska nu få reda på tio saker som ni inte visste om mig.

 

1.   Jag tycker inte om att sticka eller sy.

2.   Jag kysser bättre än jag lagar mat.

3.   Jag har tävlat i 60 m löpning och vunnit.

4.   Jag älskar att hitta på överraskningar.

5.   Jag avskyr blodpudding.

6.   Jag hade BC i rättstavning i skolan.

7.   Jag är envis till tusen.

8.   Jag var i Italien på bröllopsresa.

9.   Jag vill inte vara ensam hemma på natten.

10. Jag skulle vilja åka till Irland.

 

      Tomten och jag önskar er en skön måndagkväll.  

Kramizz Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards