Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Kvällssvammel.

Av Love - 9 december 2009 23:20

Börjar faktiskt bli rätt trött, har hållit igång idag.

Bäst att passa på när det går. Uterummet är pyntat och lyser så fint. Jag är nöjd.

 

Har också gjort en liten dekoration på lilla bordet i köket.

Man tager vad man haver som ni ser på kortet.

 

När jag läser många andras bloggar så är dom så fint skrivna och vackra bilder så jag är färdig att lägga ner.

 

Inte har jag den förmågan utan skriver för min egen skull och är glad att ha fått kontakt med er som läser och kommenterar. Ni är en tillgång i livets vardag.

 

Ibland skriver Mia och kallar mig mamsen. Ni kanske undrar om jag har fler barn.

 

Det är en ära och glädje för hon är min bonusdotter.

Så här gick det till. För fyra år sedan ringde en trevlig tjej/kvinna upp mig och var intresserad av att köpa en kattunge av mig.

 

 Det var Mia och redan från början fick vi bra vibbar.  Vi träffades hon blev med katt och sedan fick vi träffa hela hennes familj.

 

Jag bara kände att här är jag som hemma. Vi kan prata om allt, förstår varandra och hon betyder väldigt mycket för mig.

 

Det är så roligt också att vi kan träffas med våra män även om åldersskillnaden är stor.

 

Mia är född på samma dag som mig och att få vara med i hennes familj med man barn katter och hundar är otroligt  värdefullt.

 

Tack min kära bonusdotter.

 

Ni skulle se mitt skrivbord rörigt, massor av papper och kort knappt dammet syns men i morgon ska det sättas in papper i pärmar kort i album och bli så rent o fint.

 

Som sagt jag ÄR trött så nu får det vara färdigsvammlat.  

SUSS GOTT.

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

10 december 2009 13:21

Hej Love.
Vet du ... Du har en jättefin blogg. Mysigt att titta in till dig för du har alltid något att berätta som ljusar upp min vardag. Visst är det många som grejar och donar med sina bloggar men jag har inte lusten för det just nu och egentligen är det skrivna ordet pynt nog. Så gläd dig åt att skriva och tänk på att vi alla hälsar på dig för att vi gillar vad du förmedlar. Det vardagsnära är det vi många söker !!! Vänskap och byta erfarenheter och mycket annat ... Det är en guldgruva att ha alla dessa vänner.
Tack för att du besöker mig också !!!
Storkramen från Skomakar Lisa

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

10 december 2009 15:27

GOD EFTERMIDDAG !
Vännen det är inte åldern som räknas,det är bara en siffra.Trivs och mår man bra i varand ras sällskap de är ju underbart.jag har också 3 bonus barn.finns det hjärterum så finns det stjärterum eller hur?Trevligt med bra relationer,har inte haft tid att vara på blogget så mycket . I gårkväll var det avslutning i kyrkan med lilla julbord,,idag var min mamma (85år) och hennes sambo ,med en födelsedagsblomma AMARYLLIS,fast min dag är inte förän den12, men i morronkväll ska vi på teater med julbord så det blir en lång kväll. Trötta inte ut dig för mycket före jul,så du somnar på självaste julaftonen av pyr trötthet . Ta de lilla lugna, det kommer en jul nästa år också, ler lite, fniss hi hi den som lever få se.Det är skönt att skriva av sig, tömma hjärnans hårddisk. Ha,ha.Det är vad man skriver som räknas inte de ytliga , (inte för mig ) det är ju det som är spörsmålet .det är väl ingen tävlin heller. men vist är det fint, din sida är jättefin,jag är bara nybörjare, men vända bara när jag också har lärt mig ,att handtera darton, man är väl lite feg......HA en bra dag

http://40-Talisten bloggplatsen se.

 
Ingen bild

Anna

10 december 2009 16:57

Hej på dej!
Kan inte annat än må bra när jag läser din blogg.Du pyntar och fixar som vanligt både på bloggen och hemma.men så blir det fint också. Hoppas du piggar på dig nu när julen står för dörren. Jag har köpt färdigt mina julklappar så det är bara maten kvar.Hälsa mannen och ha en fin Lucia för du får väl lussa själv för honom.
Kram Anna.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 december 2009 17:03

Inte ska du förringa det du skriver, Love! Du skriver rakt ur hjärtat och utan krusiduller - det är något att vara rädd om. Så fortsätt som vanligt och var stolt över de ord du skriver och det du berättar ur ditt liv. Jag gläds i alla fall åt det. Och ditt adventpyssel med dekorerat ljus är jättefint!
Varma kramar!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2009 19:41

Men hallååå...du om någon har väl visat att du både kan skriva och sätta ihop färger och också dela med dig av foton som visar ditt/ert fina hem. Jag däremot har inte ändrat nå't då det gäller färg eller form på min blogg sedan jag började, men jag kanske gör det så småningom...jag får se. Men som Skomakar Lisa skrev...det skrivna ordet är pynt nog.

Du undrade om inte mannen och jag ska ha en andra dos vaccin, och jo, men det måste gå tre veckor emellan och vi kan inte få den förrän ALLA andra fått sina vaccinationer.
Varma kramar!


http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

10 december 2009 21:38

Hej LOVE! Instämmer i alla de andras inlgg! Fortsätt och blogga! Vi har alla "vår" stil...Trevligt med att du får vara "mamsen"...läste det du berättade om!!
Kram till dej!! Önskar dig en bra natt och en fin morrondag!!
Kram!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards