Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Love - 10 december 2009 21:24

                              Tack

                         Skomakar-Lisa

                               Irja

                               Anna

                               Lambergsfrua

                               Lena

     Era kommentarer värmde och gjorde mig så glad.

 

 

 

 

 

  

Här har ugnen gått varm i dag. Är det jul så ska det bakas fast det inte är min starka sida.

 

Inte nog med det, jag hade inga julgardiner till min skrivarlya så gardinerna i köket åkte ner och fick flytta upp. I köket  hänger nu röda panelgardiner med vita hjärtan  köpta på Hemtex och riktigt fina tycker jag. I mellan gardinerna  hängde jag upp pepparkakor i röda band. Till och med mannen som inte gillar panelgardiner tyckte det var fint. Oftas ser han inte när jag bytt gardiner men man kan inte begära allt. Han är bäst.

 

Kommer ihåg hur fint det var i fönstren när jag var liten.

Då hade vi innanfönster som sattes dit när kylan kom och emellan låg vitmossa och nedstucket små röda svampar.

Farmors vävda fina gardiner hängdes upp till jul och även kulor i fönstren som lyste så röda och granna.

 

Jag verkligen älskar allt som har med jul att göra och blir inte stressad (den tiden är förbi) utan njuter av dagarna.

 

När jag jobbade på dagis var det några mammor som svor över denna helg och jag undrade varför dom då fortsatte med sitt stressande.

 Man behöver ju inte ha alla rätter på bordet och en del kan man köpa fördigt. Huset står kvar ändå fast man inte städat i varje vrå och det är ok med några paket mindre.

Så lätt att glömma den viktiga gemenskapen,  lugnet och att få andrum att ta in och vara närvarande i det man vill julen att ska förmedla.

Nu ska jag börja skriva julkort.

Kram till er alla.

L.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards