Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Love - 11 december 2009 23:06

Nu har även jag tittat på Idolfinalen. Man är inte äldre än man gör sig. Visst är Calle duktig men den som vann och som jag hejade på var ju Erik. Så många skickliga sångare vi har här i vårt land.

 

Middagen åt vi under den en-timmes långa pausen. Det blev  potatisgratäng, ryggbiff och sallad.

 

Om det inte vore så krångligt så skulle jag nog kunna bli vegetarian, tanken har slagit mig många gånger och en dag kanske jag är mogen. Längtar inte direkt efter julmaten möjligtvis Janssons frestelse som jag gör själv.

Svårigheten blir att mannen inte vill avstå från kött och jag vägrar laga två rätter varje gång.

Är någon av er vegetarian och hur mår ni?

 

Har hört att man ska må bättre i leder och tänk om jag gick ner i vikt också vilken lycka. Fast ska sanningen fram är det nog kaffebrödet som ska bort för att vikten ska minska.

 

En gång skulle jag prova att fasta för att en gång för alla kolla hur jag reagerade. Många sa att dom blev trötta fick ont i huvudet och mådde allmänt dåliga, andra blev pigga mådde bra och alla pratade om att dom gick ner i vikt. 

 Jag vill altid pröva för att veta.

Sagt och gjort. Efter alla konstens regler satte jag igång.

 

Började med och väga mig sedan nedtrappning några dagar, fasta en vecka och upptrappning sedan. Visst mådde jag bra och fick energi men när jag ställde mig på vågen efter 10 dagar så hade jag inte gått ner ett dugg.

Arg som ett bi slängde jag ut vågen i snön och någon ny har inte kommit innanför husets väggar.

 

I morgon vill jag åka och handla på secon hand. Vi har Myrorna, Kupan och Bra begagnat i Örebro.

Upplägget är geniallt. Det som den ena inte har plats för  köper den andra och pengarna går till den tredje som behöver hjälp.   Man kan faktiskt hitta någon julklapp där och förra året köpte jag en fin dockservis till Filippa.

Få se om jag hittar något i morgon.

 

När jag satt och tittade på gamla kort så hittade jag detta på en av mina kattungar som ställde upp som julprydnad

Man kan faktiskt hitta dom små överallt men bäst är nog min säng. Ska se om jag får plats där själv nu.

Hälsningar från Love.  

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards