Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Livet är en gåva

Av Love - 13 december 2009 20:40

Sov som en klubbad oxe i natt och eftersom ingen Lucia kom med kaffe  och skönsång vaknade jag inte upp förrän halv 11.

Dagen har varit bra med en liten glöggfest samt gott tilltugg.

 Vännerna kom och hälsade på men som sagt Lucia uteblev.

Då plockade jag fram kort sen några år och tittade på mina Lucia barnbarn. Michelle hade varit Lucia i kyrkan på dagen och lillebror tittade storögt på .

När det vart kväll och han skulle gå och lägga sig här kom han på att han också ville vara Lucia.

Söt som socker och go som chocklad satt han i soffan och sjöng.

Jag är så oerhört tacksam för alla fina minnen våra 6 barnbarn ger oss.

 

      Goder afton.

 
 
Lena

Lena

14 december 2009 01:09

Hej nattens barn !
Härliga bilder på...och texter om dina/era barnbarn !!!
Vi har ju bara tre barnbarn och tiden då de kom för att lussa oss är förbi, de är 16 resp. 13 år och har fullt upp med att fira i sina hem och skolor, men mejl har jag fått av "tjejerna", vilker jag blev mycket glad över såklart !!!
Nu ska du ha det riktigt skönt hoppas och önskar jag.
Nattkramar !

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

15 december 2009 00:31

Hej eller GOD NATT, LOVE! Sitter här och missat en liten ugnspannkaka jag hade i ugnen...tyckte att det började att lukta...OJDÅ! DÅ kom jag ihåg..så nu har jag tagit ut den SVARTASTE pannkakan man kan tänka sig..men vi har ju soptunna...
Lite tankspridd denna tid på dygnet..Lasse ligger och sover på soffan vid TVn och jag somnade under HJÄLTEPROGRAMMET..jag. Men det var ett fint program. jag fick hämta servetter så att man fick torka tårarna..
Det vore mycket ROLIGT/TREVLIGT att framöver "ta en runda" till Örebro..och träffas och prata. Vi skulle nog ha mycket att prata om...och jag tror "KEMIN" stämmer mycket bra. Kanske tom "våra gubbar" om vi skulle komma båda att även dom skulle kunna prata me varandra...kanske...
Tänk vad det är roligt med bloggen...ävn om det tar mycket tid..och man bränner pannkakan..
Önskar dig en god natt och en FIN MORRONDAG!!
Kram till dej också!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
av irja

av irja

15 december 2009 01:13

HEJ i nattens timme VÄNNEN !
Gädjande, TACK för gratulationshälsningen, de värmde, Tack snälla....
Ja det är helt underbart med de små liven . Parkera framför TV, med kaffebrickan, vakna klockan 06 :15 på söndagsmorgonen ,och följde LUCIAN på TV vackert.
Söndagseftermiddagen fortsattes med födelsedagsfirandet. Annette kom med sin familj,min bästis Anne kom också och överraska mig med gratulationer,våran unga granne Andreas och flickvännen Annastasia kom också med paket och blommor.Värsta firandet .Melker 11 månader var tomtenisse åt mormor,han var så söt så söt ...
Helgen har varit underbart roligt . Det börja med julshow och julbord ,och sedan rulla resten bara på,så i dag var jag tvungen att vila upp mig.>>>

http://40-talisten

 
Ragnvi

Ragnvi

15 december 2009 07:41

Morning o jättetack för dina goa rader hos mig! Värmer så!
Oj...såå många år sedan jag såg nån Lucia "live"...skulle jag se nån nu så såg jag väl ändå inget för alla tårar skulle jag tro, fniss! Brukar kika lite på gamla foton när mina ungar var små...
Inatt har här snöat rejält...ska ut o försöka fota lite sen...och kanske övertala hunden att följa med!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

15 december 2009 15:16

Fina tjejer du har. Jaa de kan du vara stolt över. Barnbarnen ger så många fina minnen. Livets efterrätt ...
Snö har vi fått men inte några mängder ...
Hoppas du hasr en fin eftermiddag .... Vi hörs snart igen !!!
Kram från mej !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards