Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Första bloggjulkortet skickat.

Av Love - 15 december 2009 21:26

Jag skulle så gärna vilja göra riktigt fina julkort till er alla men är totalt oduglig. Sänder därför här på bloggen ett till någon varje dag.

 

Säkert har fler än jag njutit av snön som fallt. Gladast var nog katterna i morse när dom kom ut i kattgården.

Full rulle vart det och när dom kom in såg dom ut som små snöleoparder.

 

Nu är det dags att lägga i en lägre växel och inte låta sig stressas av julbestyr. Stressar jag mår jag inte bra så det är inte mycket som får mig att gå i taket. Här är det "Lugna puckar" som gäller.

När jag var frisk o allert så var jag den som fixade allt åt alla i familjen, planerade fester och presenter.

Skrev lappar så hela kylskåpsdörren var full ifall jag skulle åka bort en dag eller två.

 Mannen kunde koka ägg möjligtvis och barnen verkade handikappade när det gällde hemmet.

Vems felet var från början vet jag nu med då var det en självklarhet att jag skulle ställa upp för alla fast jag också hade ett jobb utanför hemmet.

 

Sen tog det en ändelse med förskräckelse när jag blev sjuk och hamnade sex veckor på sjukhuset.

Orkade inte bry mig om ifall dom svalt ihjäl eller inte vilket dom givetvis inte gjorde.

Det blev en vändning till det bättre för alla lärde sig att  mamma och fru varken ska , kan eller vill klara av allt själv. Motorn i huset hade skurit ihop men fick hjälp och går fortfarande men på bara på två cylindrar.

 

Måste ge en eloge till min man och mina vuxna barn som nu gör allt dom kan för att hjälpa mig.

 Det går att lära gamla hundar att sitta. Alla barn är nu jätteduktiga att laga mat och sköta sitt hem och det viktigast av allt dom förmedlar det till sina barn.       

                              Kram

                              Love.

                             

 

  

                GOD JUL  

                    Lena.            

 

 

 

 

 
 
Lena

Lena

16 december 2009 01:24

Gulle dig Love och 1000 tack för det fina julkortet !!!
Vilken fin idé att skicka julhälsning på...du är påhittig du =D

Här är ytterligare en som servat familjen, och ska sanningen fram så ville jag nog ha det så...jag menar då hade jag full koll på ALLT och resultatet blev också bäst om jag gjorde det...tyckte iaf jag och det mottogs tacksamt av alla i familjen så klart !!!

Våra barn som nu flyttat ut sedan många år SÅG nog hur jag gjorde för deras hem glänser som mitt också gjorde tidigare. *Skratt*
Tur att hemarbetet delas upp numera, men vi 40-talister var ju inte så vana vid att varken män eller barn tog ansvar för hemmet...det föll liksom på vår lott att göra det.
Jag som ändå hade en pappa som var som dagens ungdomar...han och mamma hjälptes åt med allt...jag borde ju inte fortsatt skämma bort min egen familj utan låtit dem delta.

Tyvärr är ju min man nu också sjuk, men vi hankar oss fram med gemensamma krafter och anlitad hjälp däremellan...och det går det med ;O

Vi fick liiite snö i går morse, men den försvann ganska snabbt, dock kan vi förhoppningsvis vänta oss en vit jul sa de på TV.

Många kramar till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

16 december 2009 03:17

Kära vännen!
Ja Love, vist är det konsdigt ,att vi alla fruar,mammor beter oss likadant,var vi än bor.ville vara alla till lags,Jag blev också en längre tid på sjukhus , över 10 månader ,första tiden i rullstol 6-7 månader , men jag är för envis,så träning ger färdighet, så jag går de jag orkar, blir så fort trött i ryggen.Som sagt av föregående talare :DET GÅR ATT LÄRA GAMLA HUNDAR SITTA Sådet är bara att ta de lungt,de kommer en ny dag imorron,och det jag inte hinner idag gör man det när man hinner, jag har fått lära om mig också, Ta det som är vikdigast just då.....Ha det bra tills vi hörs nästa gång . KRAM IA

http://40-talisten

 
lillis

lillis

16 december 2009 06:56

God morgon i stugan!
Vad kul att du tittade in hos mig och visst får du ta julhälsningen den är till för alla som vill ha den. Du får gärna länka mig vore trevligt och jag hoppas att jag får göra det med dig oxå.Måste fråga hur många katter du har?
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

16 december 2009 10:15

Åhh min fina vän vad jag vill träffa dig innan jul! Jag kan komma in till storstaden vid tio snåret på fredag om du har tid/lust/ork för en fika, ska vara på universitetet till klockan 13.00

Saknar dig massor!

Kram Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

17 december 2009 12:29

Vilken fin idé! Kanske något jag ska norpa till nästa år! :-)
Vackert kort var det också! Hoppas du får en jul fyll med glädje och lugn!

http://winyan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards