Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Love - 18 december 2009 17:06

I dag går mina tankar till alla som drabbas av Saabs nedläggning.

 Det var ett hårt slag och jag hade hoppats på en seriös köpare.

 Regeringen har inte bidragit med en krona för att förhindra att Saab går i graven.

Att så många nu blir arbetslösa kommer att kosta mycket mer i längden och mångas psykiska hälsa står på spel.

Att få detta besked strax innan jul är bara så grymt.

Kan det ske ett under tro?

 

Äntligen fick Mia och jag träffas i dag. Det var så roligt men tiden gick alldeles för fort. Vi hade i alla fall tur med vädret och Örebro visade upp sig från den vackra sidan.

 

Sen fortsatte mitt handlande och nu är jag klar.

Handlade en julklapp till mig själv ifall jag inte får någon.

En lång svartvit/rutig tunika med snygg halsduk som jag inte kunde motstå. Ska ha svarta byxor till.

Mannen ska få två snygga tröjor och en film.

När man får sin pension känner man sig som en drottning, kan handla lite  och betala räkningarna sen väntar man till nästa omgång trillar ner.

 

Ännu ingen resa beställd till Thailand men jag lever på hoppet att få komma iväg. Längtar efter sonen och pratade nyss med honom.

Han och hans föstmö hade varit ute och ätit gott för 50:- Vill man köpa mat från stånd på gatan ,som jag gärna gör, får man massor för ca 10:- Det som är dyrt är ju resan dit.

Visst jag kan resa via Peking med lång väntan där för 5.000:- men orkar inte. Vill helst åka direkt det är ändå 11timmars flygtid.

 

Ska värma lite glögg och slå in julklappar nu sen blir det sista avsnittet med Bonde söker fru. Härligt att kärleken har slagit till hos Tilde. Man blir ju riktigt glad av att se dom. 

En trevlig kväll ska ni ha vänner.

 

 

                       Till Annika  

                        God Jul.

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards