Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

En liten snabbis.

Av Love - 19 december 2009 10:34

Solen skiner in mellan granarna och kylan har slagit till.

Termometern visar på 20 gr. Nu blir det att bylsa på sig när man ska ut. Skulle aldrig gå utan mössa och frysa som många gör. Spelar ingen roll om man ser rolig ut, kanske kan man få någon att skratta och det är bra.

 

I ugnen står en stek som jag ska ta med till dotter. Hon gör potatisgratäng och en smarrig efterätt.

Julmaten spar vi till den riktiga julen.

Pratade med barnbarnen och dom klädde granen och väntade på oss. Julklapparna är inslagna och jag försökte att rimma lite för det blir roligare så.

När vi delar ut julklapparna tar vi det väldigt lugnt och dricker kaffe under tiden.

 

Hjortarna har verkligen letat mat under snön så gräsmattan är alldeles upptrampad. Ska lägga ut äpplen, morötter och lite hö till dom.

Fågelbordet har fått ordentligt med påfyllning, rönnbären åt dom upp i veckan så nu står trädet kalt och färglöst.

 

Detta får bli allt för i dag klockan går och jag ska klä mig i den nya stassen.

 

En riltigt underbar helg hoppas jag ni får.

Kram .

 

 

 

                                  Till Mia.

    . 

                            GOD JUL

                            min kära.

 

 

 
 
lillis

lillis

19 december 2009 12:07

Önskar dig oxå en trevlig helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 december 2009 13:18

Jag är säker på att ni får en fin helg tillsammans!
Ditt julkort är helt underbart gulligt!
Ha det gott.
Varm kram!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

19 december 2009 14:38

Kan tänka mig att du är fin idag, i dina nya kläder. Hoppas du hittade tröjan till Leif :)

Tack snälla för julkortet, vilket fint..

Stor kram Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
margit

margit

20 december 2009 01:52

Önskar dig en fin 4 e Advent!!
Kramen!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Annica

Annica

20 december 2009 18:24

Visst, skickar laxen med mejlen *skratt* Blir inte så där jättemycket julmat här heller utan bara det vi tycker är godast, säger som dig..blir såå mycket över annars.
JAAA snart är jag ledig....3 dagar kvar att jobba bara..skönt!!
ha det riktigt bra o hoppas du får ett par sköna dagar med barnbarn o övrig släkt.
kramizz

http://svamlan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards