Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Love - 21 december 2009 22:08

Att vakna upp med solsken i sovrummet, titta ut och se träden stå gnistrande med rimfrost, marken snövit och 8 gr kallt, vad mer kan man begära. Då var det inte svårt att komma ur sängen jag som annars gärna ligger länge.

 

Vintern är inte min årstid men så vacker en dag som denna. Då känner jag mig ödmjuk inför naturen.

Det blev en promenad men tyvärr kom inte kameran med så bilderna får stanna i mitt inre.

 

Denna dag är "firardag" för nu tar ljuset över och mörkret får sakta men säkert ge vika.

  Jag brukar alltid fira vintersolståndet och i kväll blev det med fackeltåg och sen varm glögg.

Innan dess tände jag grillen på altanen och vi grillade korv.

 

I morgon ska jag ta mig i kragen och baka lite kakor och någon sockerkaka. Ragnvi hade ett smarrit recept på kladdkaka , kanske jag ska pröva det. Då får jag äta vispgrädde till, oj så gott.

 

Vill tacka er som skriver så goa kommentarer till mig.

 

 

              Till min vän Margit och hennes Lasse.

                       En riktigt GOD JUL.  

                            Kram Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards