Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Love - 23 december 2009 20:57

Färdig, färdig, färdig på alla sätt o vis. Ska bara ta årets julbad för att slappna av och komma till ro inför morgonen.

 

 Dom första kommer runt 8 och då är frukosten framdukad alla ljus tända julmusik påsatt och alla får en liten julklapp vid sin kopp.

 

 Det är något som vi började med när banen var små och traditionen ska fortsätta. Sen klär vi granen tillsammans och lägger julklapparna under.

 

En promenad i det vackra vintervädret måste vi bara gå och så småningom blir det jullunch.

Till Kalle vankas kaffe med glögg och smågott.

 

Eftersom barnen inte ska behöva vänta så länge på sina klappar delar vi ut dom innan middagen för att kunna äta i lugn o ro.

I år har vi dragit ner på maten och har inte så många saker, var o en har fått säga vad den vill ha och många vill ha samma saker tex. skinka, köttbullar, prinskorv, krystader, sill, ägghalvor med räkor och lax.

 Jag måste få Jansson så den finns med.

 

Efter lite spel och lekar slutar vi med Ris ala Malta.

 

Badvattnet är upptappat så jag hoppar i plurret.

Till alla som läser min blogg vill jag säga GOD JUL.

 

      Detta julkort vill jag skicka till Ragnvi.  

 

KRAM LOVE.

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards