Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Vintermotiv från Närke.

Av Love - 28 december 2009 22:02

Först vill jag tacka för gratulationer till Michelle som jag vidarebefordrat, och ni är så snälla som skriver och läser min blogg.                 

Vilken tur att jag tog några kort i går (ser ni hjortarna utanför tomten) för här är snön borta från träden idag och vägarna slaskiga.

Det blir nog en snabb ändring igen för kyla har dom lovat på SMHI.

 

Tanten har varit barnvakt till grannens tre barn i dag och nog märker man att orken tryter.

 Bra att barnbarnen kom medans man hade krafterna kvar. Jag har haft dom väldigt mycket som små då dotter varit mycket sjuk.

Inte skulle det gå nu med småbarn när man inte kan bära dom eller knappt böja sig ibland.

 

Detta är verkligen sant men inte kul:

Om du vill leva länge måste du acceptera ålderdommen med sina krämpor och skröplighet.

 

I morgon ska jag i alla fall vila och hålla på lite med scrapbooking. Det ska bli ett personligt album till minsta stumpan som fyller 10 år den 30 december.

 

En god natts sömn önskar jag er.

Kram.

 

 
 
lillis

lillis

29 december 2009 07:06

Vilka vackra kort du bjuder på och visst ser jag Hjortrarna det är vackra djur.Visst känns det att man blir äldre och att man inte orkar lika mycket som förr
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

29 december 2009 12:47

Käraste Love .... Hjortarna ser jag och hela den andra härligheten också. Fantastiskt fina kort du bjuder oss på. Det är en fröjd att gå in här.

Joo du, jag håller med dig om att det inte är lätt att ha hand om små barn idag. Mina är så pass stora så de skall inte bäras, tack och lov. Man känner i leder och muskler att ålderdomen är här men jag tar ålderdomen med fattning. Så länge jag kan blogga och ha så många vänner ute på nätet är jag glad. Känner också tacksamhet över att jag fått vara frisk medan alla behövde mig.
Ha nu en bra dag Love!!! och så hörs vi snart igen.
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jill

29 december 2009 17:28

Hej Laila och Leif
Gott nytt År!!

Vännerna Kent och Jill

Gratta Michelle från oss också

 
Ragnvi

Ragnvi

30 december 2009 06:20

Men oj...så här i efterskott tackar jag ödmjukast för det vackra julkortet du tillägnade mig lite längre ner här!
Och grattis i efterskott till barnbarnet också!
Jisses...vilka vackra vinterbilder hos dig! Och tomten i släden...suck!
Gott Nytt År på dig!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards