Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Vad ska jag välja?

Av Love - 16 januari 2010 13:03

När jag började blogga i september hade jag ingen aning om hur många trevliga vänner jag skulle få.

Ni delar min glädje men också mina bekymmer och jag hoppas  jag också kan ger er något possitivt tillbaka.

 

Så här ser baddräkterna ut, två är mina favvisar och nu blir det kul att höra vad ni säger.           

 

Jag städar övervåningen i dag för på måndag kommer mannens nya säng och då åker den gamla ut i mitt arbetsrum som gästsäng.

 

Thailandssonen ringde i dag och talade om att han beställt tågbiljett för oss upp till Chang Mai där vi ska vara några dagar.

Chang Mai ligger 70 mil fågelvägen från Bangkok så först måste vi ta bussen till Bangkok.

Det blir sovvagn upp och dagplats ner, då får jag se mycket.

Chang Mai är Thailands största provins och har 1.600.000 invånare. Staden har varit den första huvudstaden och det finns massor av gamla tempel runt omkring.

 Därifrån går många fina utflykter så håller bara rygg och ben så får jag en upplevelse.

 

Det blir i alla fall inget mer ridande på elefant för det var definitivt inte bra för en utsliten rygg att åka omkring i djungeln som jag gjorde för 4 år sedan. Förbjud från min doktor.

 

Ska försöka leta rätt på en buss som går mellan Örebro och Arlanda, smidigt och bra. Det blir jobbigt för mannen att skjutsa mig och som jag berättat så ser han inte bra i mörker. Om ett par veckor får han sina nya glasögon och då blir det nog bättre. Åldern börjar märkas på oss båda.

 

Kanske skriver jag mer i dag men nu hoppas jag ni får en bra helg.

Kramen.

 

 
 
Mia

Mia

16 januari 2010 14:50

Den prickiga och den blå.. Du kommer bli kanonsnygg, så sköt dig medan du är borta när inte jag kan följa med som förkläde...

Puss Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

16 januari 2010 16:17

Har känt dig så kort tid men för mig så verkar du vara en varm och mjuk person som vill alla väl. Alla baddräkterna var snygga men jag fastnade för 2 stycken.Nr 2 och Nr 4. Vad skönt för dig att snart få åka i väg till Thailand och träffa sonen och få uppleva lite saker.Har hört så mycket fint om Thailand av mitt barnbarn Peter som har varit där 2 gånger
En skön lördagkväll önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 januari 2010 16:53

Tack för kommentaren hos mig!Jag blir alltis lika glad för respons:)
Håller med Lillis här ovan. Har som sagt inte känt dig så länge, men jag tycker ärligt, att den prickiga inte verkar vara du. Känns för tantig, tycker jag och så upplever jag inte dig. Den turkosa är helt underbar och den svarta med drapering och spänne i sidan är superelegant. Tror Sonen skulle gilla den också:) Ingen av oss ser ju längre ut som för 40 år sen *suck*, men varför gömma sin kropp i ett ett prickigt tygsjok?
Hoppas du inte tar illa upp för att jag säger vad jag tycker, men du har ju faktiskt bett om bloggarvännernas åsikt.
Önskar dig och Mannen en riktigt skön lördagkväll!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
c.w

c.w

16 januari 2010 18:21

dom 2 första tror jag skulle se bäst ut, men alla var fina. kram.

http://www.blondifire.cybersite.se

 
Lena

Lena

16 januari 2010 20:51

Halloj!
Det här var roligt...men svårt...min absoluta favorit är i alla fall nummer 2...och efter att ha tänkt till lite så tror jag att du skulle bli hur fin som helst i nummer 3 (men inte förrän solen gjort sitt och du fått lite färg) =D
Så spännande det ska bli och få veta vilka du väljer ;o)
Ha en fortsatt fin lördagkväll...jag kommer tillbaka i morgon.
1000 kramar till dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

17 januari 2010 07:03

Trevligt att du tittade in hos mig o tack för medkännande ord.

Fin blogg du har, lila är en favortifärg hos mig!

Ha en bra söndag!

http://hovsing.bloggagratis.se

 
Ragnvi

Ragnvi

17 januari 2010 07:34

Morning! Nu har jag läst ikapp lite...och njutit av alla dina härliga sommarbilder! Oh...den lille kissen med prästkragarna...härligt!
Baddräkterna...hjälp!! Men feg som jag är skulle jag nog välja den svarta, sista bilden...men alla är fina tycker jag!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

17 januari 2010 08:57

Kära Love .... vilka fina baddräkter su köpt. Fina alla 3 och om jag vore du skulle alla 3 får åka med på resan. En mer eller mindre gör ju inte väskan tyngre. Den svarta med en brunbränd Love tror jag tar priset ....

Hoppas du fotar mycket så vi alla får en glimt från din resa. Hoppas också att du nu får braa dagar fram till avresan ... Här är kallt och blåsigt men vi går mot varmare tider här också fast man kan inte jämföra med Thailand ...
Kram på dig !!!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

17 januari 2010 11:01

Hello vännen! Det var svårt val med baddräkterna, tycker alla är fina, men jag fastnade nog mest för nr 2 och den sista..men som sagt varför inte ta med allihopa?.
När är det du åker? Tack för lyckoönskningen..Förresten vet du..dottern min ska imorgon börja med kursen..måtte det gå bra..alltså den som din väntar på oxå.
Ha en underbar semester!!
KRAM

http://svamlan.bloggagratis.se

 
margit

margit

17 januari 2010 11:17

Hej Love! Baddräkten: den svarta med vitt mönster...tycker jag är "kolast"....Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

syster vera

17 januari 2010 11:59

Ja du syster yster! varför inte den lila?

Jag bara skoja! den svarta väljer jag med en pampig halmsolhatt sån som bara du kan ha, gärna med cerice scarf runt.

plus den blå som hatten också passar till .

 
Anna

Anna

17 januari 2010 13:01

Snygga alihop men jag skulle ta 2an och 3an.
Blir avundsjuk när jag tänker på hur skönt du får det men det är du värd. Kul att ni ska till Chang maj lova att ta många kort och visa oss i det vintriga Sverige.
Ha det supermysigt bra.
Kram Anna.

http://vindalou.blogplatsen.se

 
stinalill

stinalill

17 januari 2010 13:58

Ja nog förstår jag, att du har svårt att välja. Men vore det jag, skulle jag absolut ta den blå - så klart!! Jag ÄR ju blå!! Och den är vacker och lite elegant med det silvriga. Men sen beror det ju oxå på hur den sitter på kroppen. Jag menar, finns det risk för att tuttifikationerna ramlar ut, är den skuren så, att den lätt skär in i baken, halkar axelbanden ner o s v.

Naturligtvis skulle du ju kunna ta med allihopa och känna efter vartefter vilken som är din. Men det kanske är en kostnadsfråga oxå.

Önskar så, att jag kunde följa med bland dina baddräkter! Soool och väärme - åå så skönt!!
Väntar spänt på vilken baddräkt du väljer....

Kramen

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sonen

17 januari 2010 14:21

Jag tycker nog den prickiga för att modellen ser lite annorlunda ut och sedan den svarta med spännet i sidan men det kanske ändrar sig när jag får se dem på. Vi ses snart morsan ;)

 
Kerstin

Kerstin

17 januari 2010 14:57

Jag tycker nr 2 och 4 var supersnygga och dom skulle jag allt välja!
Kommer du att upptatera bloggen från Tailand, skulle vara så kul att följa din resa.
Jo, det var väl det, skrev du fel eller? Bernshammar har jag ingen anknytning till, Karmansbo bor vi nu i och Färna är det som vi ska flytta till

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards