Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Alla goda ting är tre.

Av Love - 17 januari 2010 17:55

  


    Jag niger och tackar för alla kommentarer angående

   baddräkterna.

   Dom flesta tycker jag ska ta den blå.

   Tycker själv den är jättefin.

 

   Nu hör det till saken

   att jag inte tycker om mörkblott av denna orsak.

   När jag var liten tös ville min mamma att jag alltid

   skulle vara den prydliga, ordentliga flickan och hon

   trodde visst att det kunde göra underverk bara jag

   hade mörkblått på mig.

 

   Hon sydde och stickade snygga marinblå klänningar,

   jumprar och även när jag blev stor styrde hon och

   köpte en marinblå crimplinedräkt åt mig för att ha på 

   mosters femtioårsdag.

  Lydig som jag var (21 år och gift) så satt

   dräkten där på festen för att sen hamna hos min 

   bästis som älskade mörkblått och jobbade på kontor.

 

   Åren gick och efter tre år fyllde mamma 50år.

   Då lät det så här "Ja du har ju din chrimplinedräkt 

   som du kan ha". Det var bara att fråga bästisen om

   jag kunde få låna hemskheten, mamma var glad men

   det var sista gången jag bar något mörkblått.

   Mamma fick aldrig någon prydlig dotter utan en

   lite bohemisk med drag av country

   som så småningom hittade sin stil och sina färger.

 

   Nu har jag i alla fall upptäckt att en mörkblå baddräkt

   skulle vara snyggt.

   Den får bli number one.

 

  Sen kommer frågan turkos eller svart ?

  Lena, Anna och Lambergsfrua prickade rätt den turkosa

  älskar jag. Känns som jag.

  Färgen är så fin och jag ska ju bli brun.

  Turkos blir number two. 

 

  Kan nog inte heller motstå den svartvita ,den blir       

 number tree, som många  av er tyckte jag skulle ha.     Sonen gillade den också och "syster Vera" tyckte jag

 skulle skaffa en stor solhatt, något att tänka på.

  Alltså är jag nu ägare till tre  där jag kan förvara

  storrumpan, hängtuttisarna och pösmagen.

 

  Den prickiga lämnar jag åt sitt öde hos Klingel

  det är definitivt inte jag (sorry Mia och cv.)

 

  Det jag uppskattar är era uppriktiga kommentarer.

 

 Har fortsatt städa arbetsrummet i dag vilket tagit 

 en stor del av dagen. Fyra höga bokhyllor med böcker

 från golv till tak tar tid att ta ur och damma av.

 Känner nu att det inte gillas av kroppen, vad som 

 händer i morgon blir den dagens problem.

 Just nu är jag nöjd och har gjort mig förtjänt av en

 fruktsallad eller hur?

  Många sköna timmar har ni nu kvar av kvällen så

  passa på att koppla av, i morgon är det måndag och

  en del ska till jobbet.

 

  Love sänder er alla en kram.

 

 

 

 

 

 

 

  

  

    

  

  

  

 
 
margit

margit

18 januari 2010 00:04

Gokväll, kära bloggvän! Tänk vad vi "ger och tar" vi som bloggar! Alla har vi olika upllevelser i "vår ryggsäck" som innebär att vi kan förstå/styrka varandra/lyssna!. ja då var baddräktsvalet klart!
När du skriver om den blå...så tänker jag direkt på min dotter Ilone och "henns handskar"...hon har denna vecka skrivit i sin blog...just om "handskarna"...Du kan gå in från min blogg..på hö sida..Ilone..kolla och läs! Jag skall ge henne tipset att läsa din blogg i dag...just om en blå...
Ganska jämförbart...fastän det rör sig om helt andra ting...
Hon har burit dessa känslor delvis inom sig i många år..MEN NU...så skrev hon om den i sin blogg..
Det blev lite oförutsedda saker som hände ida..men bar att vi inte hade nåt annat planerat...Skrivit o lagt in bilder i bloggen. Alla dagar är olika...Nu har jag "bara vara dagar" fram till torsdag då det "bär iväg" till E-tuna och jobba 3 nätter igen..
Kram tilld ej och din älskade make!
Margit

http://margitholm.blogg.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

18 januari 2010 01:56

Kära Love !!!
Baddräkt nummer 4 den svart/vita, skulle jag förorda,men du känner bäst själv,vilken sitter skönast.
V-formen,är snyggare om man är storbystat,den mera rundormade för mindre byst.det är svårt att säga, när man inte ser helheten.....Svart gör också att man ser smalare ut.
Så dukdig som du har varit,är du verkligen värld fruktsallad....KRAM IA

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 januari 2010 12:15

Så skönt att det löst sig med baddräkterna, du kommer att bli jättefin
Ha en brad dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

18 januari 2010 14:00

Jaa du, här sitter jag och småhuttrar och läser om dina baddräkter och förstår att du ser fram emot din resa.
Jaa, du .... mammorna tyckte att man var stilig om man hade mörka färger. Svart är en bra färg att dölja litet omfånget med. Man liksom trollar bort några hekto.

Hoppas du får en underbar resa och vi ser fram emot foton att titta på när du är tillbaka hos oss.
KRam på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2010 16:45

Vad roligt att du nu valt ut tre verkligt snygga baddräkter! Jag är säker på att du kommer att få en skön och uppiggande tid hos din son. Ladda batterierna ordentligt!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 januari 2010 22:49

Hej Love, tack för dina trevliga kommentarer hos mig:) Önskar dig en lyckad resa och vistelse hos sonen, själv är jag flygrädd och får hålla till goda med hästhöjden. Den prickiga baddräkten är snygg, den har lite längre skärning nertill vilket är ganska snällt om man är lite mullig, vem är inte det i vår ålder. Hur det har gått till vete gudarna men mat är ju gott och svårt att ransonera;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards