Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Jag älskar blommor.

Av Love - 18 januari 2010 21:06

Åkte i dag  in till en vän som är utveckligsstörd och bor

i Örebro. Hon behövde lite hjälp med städning.

Passade då på att inhandla lite nya underkläder.

Bland det värsta jag vet är att stå där i provrummet och se sin kropp bland alla speglar.

 Hur sjutton har jag kunnat bli så här? Svar för lite motion och för mycket onyttig mat.

Blir bra att ändra på en del när jag byter miljö ett tag.

 

Åker iväg till stan i morgon också för att träffa Michelle och få en stund med henne, för sex veckor är en lång tid att vara från varandra, mitt älskade barnbarn.

 

I går kväll låg jag och tänkte på er bloggvänner och då kom det för mig att ni alla är som  blommor för mig.

Tack för den fina buketten ni bildar tillsammans.

 

Annica Annemon

Irja Iris                                 I

Kerstin Klockvippa

Lambergsfrua  Lejongap

Lena Liljekonvalj

Lillis Lupin

Majlis Magnolia

Margit Margerit

Mia Mimosa

Ragnvi Riddarsporre

Skogsfrun Skogsviol

Skomakar-Lisa Stormhatt

Solveig Stockros

Stina-Lill Stjärnflocka

 

Om jag nu är dålig på att svara på era kommentarer så ska ni veta att jag tänker på er varje dag men det är mycket som ska ordnas nu inför resan.

 

Vill ju att mannen ska ha mycket förberett i frys och kyl, all tvätt fixad, och huset städat.

Ska iväg och ta spruta för gulsot,och inte minst packa.

 

Tack för i dag slut för i dag.

 

 

            

 

 
 
Lena

Lena

18 januari 2010 23:00

Kära Love!
Att du öht hinner med bloggen tycker jag är stort...själv skulle jag nog haft världens resfeber och sprungit runt som en yr höna ;O)
Tack för att du valde mig som en liljekonvalj i din blombukett...just den blomman är min älsklingsblomma, så jag känner mig hedrad må du tro *Puss*
Tänker på dig och din resa gör jag varje dag.
Kramar till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

18 januari 2010 23:03

Kära Love! Vi har FÖRSTÅELSE för att du har FULLT UPP med alla förberedelser inför din långa resa..och då du blir borta flera veckor från din älskade...
Jag gissade att jag skulle få namnet Linnea..(jag heter Margit Linnea) men Margurit, det var fint! Du är så fiffig!!
Kram och önskar dig en mycket god natt med god sömn, att du kan koppla av när du väl kommer till sängen. Vet ju att det är då tankarna "kan rusa iväg"...och det kan vara svårt att koppla av o sova.
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

18 januari 2010 23:33

Jag bara måste komma tillbaka, för när jag var ute på min bloggpromenad och lämnade en kommentar här hos dig och sedan kom tillbaka möttes jag av den kommentar du lämnat hos mig...vi har kanske skrivit till varandra ungefär samtidigt..."två själar och en tanke" på tal om själarnas sympati =D
Nåväl nu har du sett hur glad du gjort mig som låtit mig vara en liljekonvalj i din bukett !!!
Godnattkramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

19 januari 2010 03:19

KÄRA LOVE !!!
TACK,underbart att du liknar oss,mig för en vacker blomma....
Jag och mina trädgårdsvänner träffas 1 gång i månaden,trädgårdsjunta,vi är 8 tanter och vi har också satt blomnamn på varandra , skoj va.....Tänk vad vi är lika, vi tänker också lika, du är min tvillingsjäl.Det känns likadant också för mig,som om vi kännt varandra hela vårt liv,UNDERBART .Jag tänker ofta på dig,och önskar dig allt väl....FÅNGA DAGEN....KRAM IA .......

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 januari 2010 07:05

Vad roligt att få vara med i denna fin blombukett.
Håller med dig det är ingen höjdare att se sig själv i spegeln i en provhytt.
Hoppas att du får några fin timmar ihop med Michelle.
Ha en bra och fin dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

19 januari 2010 07:36

Riddarsporren här! Fniss...kom av mig vad jag skulle skriva egentligen...men jag hade fasligt sjå att hitta hit idag..jag har nu lagt till dig i min länklista, OK?
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Ingen bild

solan

19 januari 2010 16:53

Stockros...låter fint men jag har ingen aning om hur den ser ut?????
Nrj de e inte kul att spegla sig nu för tiden.Upptäcte det i ett provrum åxå.
Åkte hem och bestämde mig att nu får det baske mej hända nåt...Jag började äta LCHF-kost och har gått ner ett kilo i mån....sakta går det men det är nog bra för då kanske viktminskningen består.
Kram/Solveig

 
Annica

Annica

20 januari 2010 18:58

åH vilket fint blomnamn jag fick, TACK VÄNNEN! Kan tänka mig att du har mycket att stå i nu inför resan. Jag hoppas INNERLIGT att du får en superskön semester hos sonen o slippa tänka på allt annat för ett tag. Ja du..karlar tänker ju inte direkt som oss precis så det är ju toppen att du hunnit fixa med kattmat osv så han slipper tänka på det..
Räkmackor..ååååh så gott..o ja man brukar ju ha en gäng med fyrbenta vänner som oxå tycker det:).
Önskar dig en riktigt skön semesterresa
Kramizz

http://svamlan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

20 januari 2010 21:39

Jag önskar dej en trevlig resa och en trevlig vistelse i Thailand.
Jag länkar till dej nu så är det fixat tills du kommer hem igen. Ska bli kul att lära känna dej !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

21 januari 2010 07:13

Morning! Du får gärna skicka dina fågelvänner norrut! Här är så tomt i år på mitt fågelbord...förstår ju varför!
Men dom kanske följer dig söderut?
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
lillis

lillis

21 januari 2010 11:45

Önskar dig en bra och skön resa till Thailand
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 januari 2010 16:14

Åh tack Love för blomman du gav mig! Jag är ju född i Lejonets tecken, så lejongap passar förträffligt;)
Önskar dig en härlig vistelse i Thailand!
Var rädd om dig och ta det lugnt.
Skickar de varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 januari 2010 19:40

Vill bara titta in och säga att det börjar "pirra" i min mage...nu är det snart dags Love...och för mig som aldrig varit i Thailand är det fantastiskt att du ska vara där så länge och det med din son och hans kvinna som sällskap...du svävar väl redan bland molnen eller hur ??? ;O
Tycker det skulle vara roligt att höra av dig från Thailand, men nu är det din trivsel som är det viktigaste...och du kommer ju hem igen, så slappa och ha det uuunderbart!!!
Fredagskramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

22 januari 2010 19:54

Vad roligt att bli en blomma i din bukett!! Stjärnflocka - om du visste hur bra den passar mig!! ;) Fantasi har du och det är roligt!!!

Det är klart du har en del att stå i, nu när du snart ska åka.... Till soool och vääärme!! Vilken dag åker du?? Det kanske du har skrivit nå´nstans, men jag minns inte. Ska bli spännande att få rapporter därifrån oxå!! Det ser jag verkligen fram emot!!

Kramar till dig!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

23 januari 2010 00:16

Kära Love !!!
Sänder här en sen kvällshälsning,och önskar dig en trevlig resa till Thailand och en gemytlig samvaro med sonen med familj....Hoppas att allting fiyter bra, utan större missöden.Jag vill vara din flyttfågel,då hade jag kunnat följa med dig till varmare breddgrader,du är ofta i mina tankar,skönt att ha dej Love,som en kär vän......
Jag har tagit bloggledigt,för att ta hand om min A, underbart att han är hemma nu.KRAM IA...

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
margitm

margitm

23 januari 2010 19:54

Gokväll LOVE! Siter vid datorn! Skulle svar/skriva i din blogg...men ser att i min stress(snart till jobbet) så skrev jag svartet på min egne! Så jag ber dig att gå in på mina egna kommentarer och läsa för det blev fel..det var i din Blogg don skulle va!! Kolla o läs...för där är DIN HÄLSNING!!Från mej...

http://margitholm.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

23 januari 2010 22:41

Skomakar-Lisa eller "Stormhatten" vill önska dig en jättetrevlig semester i Thailand. Hoppas du får riktigt mysigt och att du har mycket att berätta när du kommer hem. Ser fram emot det med spänning !!!
Stor kram och lyckospark från mej !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 23:07

Åh, tack snälla rar Love för dina go'a kommentarer på min blogg! Jag blir riktigt rörd. Jag är så glad att jag hittat dig också min vän och jag önskar dig en underbar vistelse i Thailand. NJUT!
Ser fram mot att få ett litet livstecken nån gång då och då, när du lust och och möjlighet.
Stor varm Trevlig Resa-kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards