Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Love - 2 februari 2010 14:34

                           Hej på er igen!

I dag tog jag kameran och gick ut på promenad.

Sol som vanligt med vi hade strömavbrott på förmiddagen och luften var fuktig så antagligen var det åska på gång.

 

På ett av korten ser ni en kvinna som sitter på gatan och syr på symaskin. Jag ska gå dit i morgon och få några långbyxor uppsydda.

Tyckte syn om tuppen som satt i sin lustiga bur medans dom andra fick gå lösa.

Här betyder inte djur någonting och dom tar inte hand om sina djur som vi gör. Det är hur mycket lösspringade

hundar och när som helst kan en komma

 rusande över gatan för att jaga bort en rival.

 

Överallt står småtempel med buddhabilder. Där går ofta

katter och tar för sig mat och vatten som folk lagt dit så att inte Buddha ska vara hungrig.

 

Något man ska veta också är att det är väldigt ofint att peka med fötterna på något eller mot någon.

Kom på set när jag trött o varm gick in i ett varuhus och satt mig för att ta en juice och vila. Då la jag upp benen på en stol bredvig men kom ihåg att så gör man inte.

 

Eftersom jag var trött fick Tony komma och hämta mig och vi åkte hem till Keng som fixade kaffe. Det mesta är billigare än hemma i Sverige men kaffe är dyrt.

.

Ha det så bra ni alla mina vänner och var rädda om er.

                             Kram Love.

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards