Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Mina dagar lunkar på och himelen är så blå.

Av Love - 12 februari 2010 11:38

Oj, jag har tappat tid och rum. Kom just på att det är fredag. Här behöver jag inte hålla reda på något utan bara flyter omkring antingen i poolen eller med andra.

 

I dag har vi varit på bio och sett Wolfman med Anthony Hopkins som gjorde en bra roll. Sköna fotöljer och svalt och skönt.

 

Innan filmen börjar så spelar dom nationalsången och visar en film med bilder på Thailands kung.

 

Då ställer sig alla upp och thailändarna sjunger med.

Dom älskar sin kung så oerhört mycket, frågan är vad som kommer att hända när han dör. Mannen är faktiskt 82 år och sjuklig.

 

Just nu går många i spänning för den förre preminärministern Taxin som blev utkastad ur landet och nu befinner sig i Kambodja (grannlandet) manar sina trogna rödskjortor till kamp. Den 26 ska högsta domstolen  besluta om  allaTaxins billioner ska tas ifrån honom.  Om så händer så blir det uppror tror många som vill ha honom tillbaka, speciellt dom fattoga som han sett till att kunna få sjukvård mm.

Dom pratar om över en million som kan komma från hela landet.

Vi ska försöka vara hemma här till den 26 ifrån Laos.

 

Ännu har jag inte börjat handla något till mina därhemma, och lätt blir det inte för utbudet är så jättestort. Vi bor tack o lov inte mitt i smeten utan här är det lungt och mer äkta thailand. Tar inte många minuter med motorcykeln.

 

Dom som är störst här är ryssarna , mycket köpstarka och många affärer har text på ryska. När jag började åka hit fanns inte många men nu kryllar det av dom vart man går.

 

I poolen här är det mest fransmän och tyskar. Många bor här hela året och dom badar inte mycket så det är lite folk i poolen skönt så man slipper slåss om solstolarna.

 

Det har varit svårt att få in bilder men jag ska be Tony hjälpa mig.

Nästa gång jag kommer ska jag ha en bärbar dator med mig.

Era kommentarer läser jag med glädje och tackar för.

Kram.

 

 

.

 

 
 
Mia

Mia

12 februari 2010 13:54

Hej mamsen..

Nu har jag tagit mod till mig att gå till tandläkaren, kommer bli mycket fattig när det är klart, nästan så jag kommer upp i din summa...

Tänker på dig var dag men än är det kallt här så stanna du där du är :)

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
margit

margit

12 februari 2010 16:22

LOVE! Så roligt/trevligt att få läsa igen...från din resa/hos anhöriga!!
Vi "följer dig"..och ÖNSKAR att vi OCKSÅ kunde få vara med i POLEN!!! Det skulle vara njutbart och skönt!
Nu säger dom att det ska komma mer snö...IGEN!!!!
Tra aldrig slut!
Önskar dig en trevlig helg där nere...bland de dina, nära o kära!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

13 februari 2010 15:00

Så mycket fint och roliga saker du får upplev i detta vackra land
Ha det gott och var rädd om dig
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 februari 2010 20:15

Vad skönt du verkar ha det. Att handla lite till dem därhemma blir ju bara roligt, när utbudet är så stort.
Ha det gott min vän - och Happy Valentine's Day!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Lena

Lena

13 februari 2010 22:21

Kära Love, du nattens barn !!!
Tänk att det är så stor skillnad på levnadssätt...bara det att inleda en filmvisning med nationalsång och hyllning till sin kung :o)
Att du tappat räkning på tid och rum är underbart tycker jag för det tyder på att du kopplar av och bara ÄR...precis så laddar du dina batterier bäst =D
Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag !!!
Kindpuss och kram !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

14 februari 2010 03:52

Kära Love !!!
Händelserikt som vanligt ,hinner du insupa händelserna och minnerna till din* hårddisk* hjärna Ler...KUL att få hänga med dig...Önskar dig en skön alla hjärtansdag i dag (februari den 14) Från en förkyld med nästropp IA... KRAMIS....

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Ingen bild

syster vera

14 februari 2010 17:44

Hej vännen!

Här är det Kallt men inte i mitt hjärta för där bor så många så där kan det aldrig bli kallt.

idag firar vi alla hjärtans dag, fö r om vesslan säger man kan aldrig fira för mycket när man blir gammal.

Du är i alla fall hemma snart och det värmer i vintermörkret.

kram en del av mitt hjärta

 
Kerstin

Kerstin

14 februari 2010 23:12

Låter lite otäckt med uppror, hoppas du slipper se dettta om det blir. Poolen låter däremot helt rätt, här får vi vara glada om det kommer en fattig droppe från taken -:) Nej vet du, idag var årets första dag då snön fick ge vika allra längst in mot väggen på verandan.
Men det ska ju bli mera snö, tyvärr.
På Tisdag ska jag träffa Margit i Kolsva, tänk vad datorn gör för oss. Ha det nu bra där i värmen och njut av fulla muggar. Ev, om du tröttnar på värmen så jag byter gärna plats mde dig -:)

http://farna.bloggplatsen.se

 
margit

margit

15 februari 2010 23:22

Sänder dig en sen kvällshälsning, vännen!! Allt är bra med Lasse o mig...är nu långledig.
Kramen til dej!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards