Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Love - 15 mars 2010 08:05

God Morgon!

 

Jag niger och tackar för era kommentarer, känns så bra att ni finns kvar.

 

Det hör inte till vanligheterna att jag är uppe tidigt men min kroppsklocka är fortfarande inställd på Thailandstid så jag vaknar vid 4-tiden (9 i Thailand).

Nu när klockan är 8 har jag hunnit med en massa och kan sitta här ett tag tills mannen vaknar och vi ska ha frukost.

När Tony klippte sig (14:-) blev jag uttittad av denna konsiga fisk som bodde ensam i ett akvarie.

Den följde mig med ögonen och såg ut som en mänsklig varelse. Ska försöka ta reda på vad det är för sort och hade gärna velat ta den med mig hem. Frågan är vad katterna då sagt.     

 

Nyaste flugan var annars att sätta sig på gatan med fötterna i ett stort akvarie och låta massor av småfisk snutta på fötterna och ta bort alla gamla hudavlagringar.

Det sägs ska vara bra för allt möjligt men det tror jag inte ett dyft på. Syftet är nog bara att tjäna pengar. 

 

Efter en promenad på Beach road var det skönt att vila fötterna och dricka och äta något smaskigt.             

 

Många timmar tillbringade jag vid poolen, det var bara att ta hissen ner så var jag i mitt rätta element.

Har nog varit delfin i mitt förra liv.

Om jag inte ville lämna huset så ligger det två små reatauranger där som serverar god och billig mat.

I huset finns också en liten affär.

 

Jag har mitt krypin på 5 våningen och Tony och Keng bor på 13.

Så här är det i lustiga landet, man ska till våning nr 13 men den finns inte i hissen. Hissen slutar på 12 och stannar bara på jämna nummer.

Nästa hiss är ojämna nummer men slutar på 14 (en våning som inte finns) utan då  är man på nr 13.

13 är alltså ett olyckstal och får inte vara med i hissen och när man kommer ur hissen står det 14 på väggen fast dom bor högst upp på 13 våningen.  

 

Tack för i dag nu åker kaffehurran på och sen ska jag iväg och handla lite.

Solen skiner hos mig med och jag önskar er alla en skön dag med solsken och välmående.

Kram

Love  

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards