Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Onsdag.

Av Love - 24 mars 2010 18:16

Gardinerna jag skrev om är nu mina och ligger i hyllan.

På vägen hem så pratade jag i mobilen, sen skulle det handlas mat och hemma märkte jag att mobilen var borta.

Detta var i går men en snäll person hade hittat den ute och lämnat in den på ICA så idag kunde mannen hämta den. Tyvärr vet jag inte vem det var så tacka kan jag inte göra men visst blir man glad över denna ärliga människa.

 

Min bästa vän var här i dag och det var så skönt att få prata med henne,vi har ju inte setts på många veckor nu och hon är som den bästa syster. Ibland behöver jag verkligen berätta mina innersta tankar för henne för jag håller så mycket innom mig. Tack för att du finns Jill!

 

Jag är inte i form så något mer kommer jag inte på att skriva om men så här ser i alla fall gardinerna ut.

Återkommer när lusten infinner sig.

Kram på er alla.  

 

 
 
Margit

Margit

24 mars 2010 21:52

Hej Love, min kära vän!!!
Ja tänk att du nu är hemma i Örebro igen. Kanske det ändå kan vara med blandade känslor...Va skönt att du har en väninna son du kan prata med om det som finns på insidan av käsnlor och kanske tankar och bekymmer och omsorg...
Det betyder SÅ mycket att ha en SÅDAN FÖTROLIG VÄNSKAP!!! Det bär igenom den ibland grå, o jobbiga vardagen...
Jag har en väninna i Linköping. Vi träffades i slutet på 70 talet när vi då båda bodde i Kalmar. Och den varma nära väninne-relationen den har bestått i ALLA ÅR...och vi pratar i telefonen oftast nåra ggr per vecka..och då "pratar vi av oss"...vi "är varandras kontejnrar"...
Läste i ICA kuriren, tror det var förra veckan...och dom skrev just om denna betydelse. 3 stycken olika kvinnor berättade om sin nära relation med en "medsyster"...och vad det betydde mycket för dem.
Tyvärr så är det ju inte alla unnat att ha en sån väninna..men när man har så är man innerligt tacksam och glad och värdesätter det.
När du längre fram känner att du vill och orkar...att vi blogggare skall träffa, komma till örebro, ...och vilka..man kan ju täffas mer än en gång...ochbom man vill träffas fler a sammtidigt eller ta det "pö om pö"...
Sänder dig en varm gonatt-kram och önskar både dig och din man en mycket god natt!!/
Din nära vän, Margit.

http://margitholm.blogg.se

 
Mia

Mia

25 mars 2010 07:45

De var väldigt Lailiga gardinerna. De kommer passa hur bra som helst i ditt fina kök....

Kram Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 mars 2010 10:41

Snygga gardiner. Visst är det skönt att ha en bästis som man kan prata med om allt,det behöver man
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
carina

carina

25 mars 2010 16:34

hej min vän
vilka snygga gardiner du har köpt dom kommer att passa bra i det kök vi måste träffas ta en ficka sen måste du komma hem till mej se mina små troll ha det så bra min vän kram carina

http://www.ladystar.be

 
Ragnvi

Ragnvi

25 mars 2010 18:01

Men hej! Tänkte på dig senast i helgen...tänkte att nu måste jag kika in igen o se hur hon har det i Paradiset...så är du redan hemma o hann in till mig först! Välkommen hem igen!
Tack för dina goa rader hos mig och för dikten om flugan!
Gardinerna blir superfina nu i vår!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 mars 2010 18:50

Tack för din kommentar hos mig. Det gladde mig mycket att du tog dig tid att skriva, fast du känner dig orkeslös.
Vad tråkigt att du inte känner dig i form, men det blir nog bättre, när Våren behagar infinna sig, ska du se. Den brukar pigga upp lite.
Dina gardiner föll jag för pladask:) Så härligt somriga - nordiskt somriga. Får man fråga var du har köpt dem?
Mina varmaste pigga-på-dig-kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Michelle

25 mars 2010 21:49

Vad fina gardiner du fick med dig hem. vilken himla tur att du fick tillbaka mobilen, jag lämnade faktiskt in en plånbok i söndags som jag hittade på badet när jag simmade, då fick jag ett litet tack sms. nu ska jag gå ut på kvällspromenaden med ida. godnatt, puss & kram!

 
av Irja

av Irja

25 mars 2010 23:04

Kära Love !!!
Men kära hjärtanes, hur är det fatt,har du fått en släng av vårdepprition ???? Gardinerna är verkligen vackra,så härligt sommrigt,de blir vackert i dina köksfönstren ....Vist är det skönt att ventilera allt med sin bästis,det är tur att vi ha dom , som förstår en.... Packa nu inte allting, i din ryggsäck,man kan inte alltid bära på andras bekymmer,man har nog med sina egna ,DE måste lära sig stå på sina egna ben och att ta sitt egena ansvar, men när det gäller de allra,allra närmaste är det svårt att inte låta bli.....Ja tänka sig att det fortfarande finns ärliga människor,Då blir man jätteglad ...DU får sätta upp en TACK- medelande,på affärens annonstavla ...Personen i fråga ,handlar kanske oftast där har du tur får du kanske napp..... Har hållit på och putsa fönster nu i två dagar,får en liten paus nu,när metrologen lovat snöstorm,Mysigt va, nej ,jag är dödens trött på allt som heter snö.... Mannen och jag var och hämmta påskris idag,medans det var solsken och vackert väder,vädret är ombytlig så härs års uppe hos oss ,rena aprilväder......FÅNGA DAGEN....DEN GÅR EJ I REPRIS...KRAM/IA.....

http://40-Talisten .bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

26 mars 2010 17:56

Men vad glad du måste blivit när du fick tillbaka mobilen. Det finns ärliga och snälla människor och det skall man vara glad över.

Ha en riktigt go kväll min vän så hörs vi snart igen.

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

27 mars 2010 06:58

Vilka underbara gardiner! Verkligen jättefina!
Det blir ljust och fint när dom kommer upp i fönstret! =)

Ha det gott!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards