Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Afton i Vildfagre.

Av Love - 26 mars 2010 18:44

Ska man frysa ihjäl eller? Här pratas det hejvillt om våren men jag fryser inne och är stel som en pinne.

Kom för ett tag sen ihåg Glyhwein som vi drack i Österrike. Varmt och gott. Vi har vin hemma så jag har försökt fixa ihop något liknande som jag nu sitter här och dricker i hopp om att bli varmare och piggare. Tilltugg pepparkaka med  roquefordost. Jättegott!

 

Visst blev det våfflor här också i går och Lukas och Johan gjorde oss sällskap.  

Lukas vispade grädden.  

Johan och Leif väntar på att det ska bli klart. Musse vill också vara med. Han som alla andra av våra katter gillar vispgrädde.   Dom första är klara och det är dags att sätta igång.

 

Vill visa upp våra andra familjemedlemmar också.

Alla är Norska skogkatter en helt underbar ras.

Moria och Altair.   

Ikaroz blue shadow.   

  Musse.  

Petite.

  Marco.

Toste Svartskägg.   

Rizzi.   

Caruzo.

 

Nu är det helg och snart är vinnaren av Let´s dance korad. Jag kan inte rösta för det är två värdiga finalister så två glasskor skulle jag i så fall ha vela delat ut.

 

         Många kramar så att de räcker till er alla

                      som hälsar på hos mig.

                                      Love.

 

                         

 

 

   

 
 
Margit

Margit

27 mars 2010 00:47

Go Natt min kära vän, Love!!!
Sitter vid datorn och är halvdö av trötthet...Lasse o jag kom i kväll tillbaka till Kolsva från E-tuna där vi haft en del att uträtta../göra...
Vi ska ju ha gäster i morronkväll och några nattgäster till söndag så vi håller på förbereda.
Gjort en misslyckad trattkantarellsoppa...som jag slängt bort. Så i morron ska jag på ICA och handla igen. Det får bli en tomatsoppa som förrätt istället...Sen har jag gjort en gryta...
och i morronbitte en Cheeskake...
Va trevligt att få se alla bilderna från er vid VÅFFELGRÄDDNING...och så vackra allla katterna är!! Så trligt att "få blicka in hos er!"

Kramen min vän!!! Önskar er alla en trevlig helg!!
Vi hörs!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

27 mars 2010 07:01

Har ni NIO katter? Jag som tycker vi har många! Hihi! Jättesöta allihopa i alla fall! Min favorit blev Musse! =)

Gott med våfflor!

Ha det fint!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

27 mars 2010 07:31

Så mycket söta och fina katter du har.Fina kort som du visar upp
Ha en bra helg och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

27 mars 2010 10:17

Hej Love min vän.
Tack för samtalet i går. Hoppas du mår bättre i dag. Jag är på väg ut och ska leta långbyxor,dom andra har krymt hihi.
Katterna är så vackra och fina och här bor ju en sötnos från dig. Du har verkligen haft många bra kullar och jag förstår att det gör ont om du måste omplacera men säger kroppen ifrån har man inget val. Hoppas du får en skön helg och tänl om du kunde komma hit någon dag.
Styrkekram och puss på kinden.
Annapanna.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 mars 2010 13:20

Hoppas det heta vinet fick upp värmen i kroppen på er;) Min erfarenhet är att vin värmer oavsett temperatur *fniss*.
Trevligt ser ni ut att ha på våffeldagen.
Vilka vackra katter ni har! Vi har haft en katt för många år sen, men vi har flera allergiker i familjen, så det går inte längre, tyvärr.
Tack snälla Love, för ditt erbjudande att köpa och skicka gardiner till mig. Jag blev alldeles varm om hjärtat när jag läste det. Jag ber att få avvakta lite - det gäller ju att får MiML att tycka som jag också *stort garv*.
Önskar dig en trevlig helg.
Mina allra varmaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

27 mars 2010 13:40

Jag blir så full i skratt..

Pavis är lik både pappa Musse och brorsan Caruzo. Filippa är en ljusare avbild av mamma Rizzi och Herkules är väldans lik sin pappa Toste. Tänk vilka "släktband" vi har mellan oss..

Vad smarrigt med våfflor.. Dags för en fika snart :)

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 mars 2010 15:01

Skulle vara jätteroligt att träffas i slutet av April det ser jag fram emot
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

27 mars 2010 21:35

Hej på dig
Tittar in för att önska fortsatt trevlig helg.
BRA att du skriver din rätta adress till din blogg i ditt inlägg i min blogg, då VET jag vem det är iaf.
Bättre så tycker jag, när jag vet vem det är som har skrivit och med rätt adress.
Har ju fått en del *konstiga inlägg* så därför är det bra att den som skriver, skriver rätt adress :)

Fina katter du har

Tass/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Thessan

Thessan

27 mars 2010 22:01

fin blogg du har!

http://thessansamiguruis.blogg.se

 
madde

madde

28 mars 2010 11:00

jättefina katter..

http://frumaddis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards