Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Min stora härliga familj.

Av Love - 28 april 2010 19:44

Helgen tillbringade vi hos Roger och Sheila i Stockholm.

Hämtade upp Lukas på lördagsmorgon för han ville med och få träffa sin kusin Ludwig som har en egen lägenhet men vi hann få träffa honom ett tag i alla fall sen drog dom  

  

Roger och Sheila bjöd på jättegod mat och gott vin, dom skulle kunna öppna restaurang om han blir arbetslös.     

  

 

För första gången fick jag träffa Sheilas gulliga syster och som alla andra av hennes släktingar så fick vi bra kontakt. Hon var så gullig och hade köpt blommor till mig.   

Sheila har fyra pojkar och Roger har två men i augusti kommer en liten tjej till världen i vår storfamilj.  

Det är Sheilas yngsta son Viktor och hans flickvän Malin som vänta smått. 

 

Här har vi en stolt mamma med sina fina söner

Kebar Sheila, Ray och Viktor. Makram var inte med i kväll.

  

 

Efter maten visade Sheila mig bilder från Iran när hon var liten. Jag har en stående inbjudan att få följa med henne dit och vem vet en dag.......   

 

Måste bara få visa en fin skylt som jag fick den hänger nu vid ytterdörren.

 

Det blev sent innan vi kom i säng, det blir lätt så när man har trevligt. Efter frukost hälsade vi på en stund hos Ludwig och hämtade Lukas för nu var det dags att åka hem.

Eftersom jag hade hållit igång flera dagar så fick jag betala med svår värk i hela kroppen men i dag så är tanten i form igen.

 

  

 

    Tack för att ni finns mina vänner.

                      Kram Love.

 
 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

29 april 2010 01:13

Kära Love min vän !!!
Tiden går försvinnande fort när man har trevligt sällskap, skön att få rå om de nära och kära ...Fin/fina dagar ni fick i storataden S-holm....VAD gör väl det ,om man har ont några dagar,det finns ju värktabletter och ta,och man får extra vila,men jag förstår om att du inte har ro i kroppen, när det kliar i händerna och fingrarna,med att få börja böka och stöka i trädgården,ja för min del får nog vänta till slutet av maj, vi har fortfarande drivor me snö,det kallar jag för mina snödroppar,,, ska ta några bilder så ni bloggarvänner får se hur vi har det här uppe i NORR just nu.....Önskar dig min vän och mannen en trevlig VALBORG, om jag inte hinner titta in innan dess....FÅNGA DAGEN ..... KRAM IA

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 april 2010 14:18

Vilken underbar släktträff kära Love, och vilken underbar kavalkad med bilder!!!
Känner igen det där att om man är ute och har trevligt så får man betala det efteråt tyvärr :-(
Fin skylt, jag vet inte om jag berättat det...men jag är superallergisk mot katter...dock har jag sett och beundrat era...så ni bor verkligen i ett "home".
Ha det gott och kram på dig vännen!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

29 april 2010 18:28

Halloj Love!
Så klart du mådde bra i helgen så mycket kul som ni hade. Sen får du ligga och slicka såren men som tur är reser du dig igen. Mycket härliga kort från din storfamilj. I morgon åker vi til lstugan och dit kommer syster med man från Orsa och vi stannar hela veckan. Vädret har varit underbart i dg så chansen finns för en skön helg.
Hoppas du och familjen får ha det riktigt bra.
Kram från oss båda.

 
Monica

Monica

29 april 2010 21:14

Så trevligt ni har haft det med släkt och god mat....vad mer kan man begära.

Idag har vi haft varmt och skönt väder, hoppas det blir lika fint i morgon när vi ska hälsa våren välkommen!

Kram

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 april 2010 23:06

Tack Love för din hälsning i går.
Fina bilder du visar på din familj igen! Så trevligt attse..och få "vara me"!!!
Ja det blolev inte panelgardiner..som jag tänkt mig...men jag får avvakta. Dom var mörka...och jag tänkte de skulle bli så lämpliga i vardagsrummet...här hos Lasse. Det är 4 fönster...
Hittar säkert senare.
Vi avvaktar lite till..med att träffas..jag FÖRSÖKER att "dra ner" lite morfintabletterna så att jag skall kunna köra bil själv. Och då har jag fortfarande rätt ont...när jag sitter, går o är uppe. Som en "ELD" ssom bränner fram eller bak mot bröstkorgen..då får jag BITA IHOP...så gott jag kan...
Vi har nu varit i E-tuna--och jag är mycket GLAD för viktresultatet...äter RÄTT..och trots jag inte direkt rör mej så mycke..så minskar jag ..så det sporrar mig..och det uppmuntrar mej...
Laptopen--på knät..är så bra. Lättare och mindre ont när jag kör den modellen... Förstår att det är jobbigt...när dottern..behöver hjäl..och man hjälper GÄRNA sina barn!!! Då avvarar man gärna något själv....
Sänder er båda kramar från Lasse o mej!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

30 april 2010 06:23

Vad mycket härliga och fina bilder du visar på din familj, förstår att ni hade det mysigt
Önskar dig en bra Valborg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
carina

carina

30 april 2010 10:27

hej min vän
det var jätte trevligt i går när ni var hos mej fika korten är ju jätte fina på er alla jag vill önska en trevlig valborg hoppas att ni får trevligt kväll när ni ska ut titta på brasa med små barnen kram carina sebbe katterna

http://www.ladystar.be

 
Ragnvi

Ragnvi

30 april 2010 13:29

Hej på dig o jättetack för alla goa rader hos mig!
Jättefin skylt du fått! Stämmer precis du!
Hon Sheila...jag trodde hon var syster med killarna! Ser såå ung ut!
Tack för att vi fick följa med dig i bloggen!
Kramen o trevlig Valborg!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards