Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

En viktig person i mitt liv.

Av Love - 16 maj 2010 20:10

                   

     Min älskade pappa som i dag skulle ha blivit 100 år.    

 

  Han dog på nyårsnatten för 10 år sedan och jag fick

  telefonsamtalet strax efter 12.

 

  Det var så fruktansvärt för pappa har alltid varit min   

  bästa vän och en underbar far och efter 10år saknar jag

  honom fortfarande. Det mest fantastiska är att han inte

  var min biologiska far utan han och mamma tog mig

  som fosterbarn när jag var två år.

 

  Då var jag utanonserad i tidningen Dagens Nyheter för

  min riktiga mamma kunde inte ta hand om mig utan

  jag bodde hos ett äldre par i Stockholm.

 

  Jag var en så kallad oäkting eftersom min riktiga pappa

  var gift.

  Hur som helst fick jag dom bästa föräldrar och 

  släktingar men det var inte helt lätt i skolan då alla   

  visste att jag inte var "äkta".

 

  I dag tänder jag ett ljus för pappa och är oerhört tacksam

  att ha fått dela mitt liv med honom.

 

    

 

Dotter med barn var här i fredags och skulle sova över.

Tyvärr blev Leonard riktigt allergisk, vilket aldrig har hänt förrut så efter maten och "Talang" måste dom åka hem nu hoppas jag bara att det inte kommer tillbaka för

då blir det svårt med alla våra katter.

För oss är katterna familjemedlemmar men gäller det Leonard så måste vi tänka på honom. Dom är ju här så pass mycket.

                        

I morgon börjar mitt bättre liv så vill ni är ni välkomna tillbaka och läsa om mina förändringar.

 

                  Ha det så bra alla ni som tittar in.

                                     Kram

                                     Love.

 

 

 

 
 
Yvonne

Yvonne

17 maj 2010 06:06

Va underbart att höra att du hade sån fin kontakt med din pappa! Det är det långt ifrån alla som har. Biologiskt eller inte...
Själv hade jag fin kontakt med min far. Han gick bort för 11 år sedan och jag kan inte förstå att det har gått så lång tid!

Varm kram vännen!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

17 maj 2010 07:41

God morgon!
Ett mycket vackert foto på din pappa. Gott att höra att du fick komma till en bra familj. Min yngsta dotter Liselotte är adopterad från Iran hon kom till oss när hon var 13 månader och i dag är hon 38 år
Ha en skön dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

17 maj 2010 13:43

Fint kort på din pappa och länge fick du behålla honom. Min pappa gick bort 1989 endast 67 år, men mamma har jag kvar ännu och hon är fyllda 89 år. Roligt så länge man får ha sina föräldrar kvar.
Spännande med din förändring du skriver om....

Ha en bra dag!

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

17 maj 2010 15:36

Kära Love !!!
Barn kan verkligen vara grymma, men vännen den tiden är och blir förbi,men självklart etsas det fast i barnahjärtat och följer med in i vuxen ålder.och livet...För mig är du en oslipat diamant och ingen så kallat oäkting,du är en fin personlighet ,det är din omtanke och värme som räknas,för mig är du en sann vän, fast vi alldrig har träffas,men det är nummer ett på önskelistan......Min älsta dotter Annica hon är astmatiker sen barnsben samt våran näst yngsta barnbarnet Anna-Maria, idag finns det så bra mediciner ,och sommaren är den bästa tiden att träffas,man kan tälta,eller om man har en sov hydde på gården ,så kan man övernatta där, man behöver inte i panik börja sätta bort djuren, utan anpassa situationen så att det passar alla..... HA en skön solvarm måndag vännen....KRAM IA....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

vera arve

17 maj 2010 21:57

Tack kära syster!

Nu är det bättre,

 
Kerstin

Kerstin

18 maj 2010 09:54

Hoppas verkligen pojken inte blev sjuk pga era katter, inte bara för att ni då kanske måste omplacera dom utan även för att pälsdjur finns ju i de flesta hem, det skulle begränsa mycket för honom i livet.
Vilken solskenshistoria du berättar, att komma till en så underbar familj och få behålla pappa så länge dessutom. Jag var 24 när min pappa gick bort och mamma miste jag för 2 år sedan... Nu är det bara jag och syrran kvar men vi har bra kontakt även om vi bor långt ifrån varandra
Tack för tumhållningen, jag tror att det hjälpte oss

http://farna.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

18 maj 2010 20:41

jag blir så tårögd när jag läser ditt inlägg Love !!! Jag blev också utannonserad i Husmodern när jag låg i mammas mage. Adopterades bort när jag var 16 dagar gammal men visste inte det förrän bubblan sprack vid 17 års ålder. Jag hann inte träffa min biologiska far för han var död innan jag fick veta hur allt låg till. Snart skall jag besöka hans grav för första gången ... Jag har inte haft mod till det förrän nu.
Livet är inte alltid enkelt !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

19 maj 2010 18:09

Att du hade en underbar pappa har gjort dej till den fina person du är. Jag vet vad han betydde för dig och allt gott du gjorde för honom när han vart äldre. Att ha fått en sån dotter genom en annons måste vara en stor gåva.
Själv hade jag ju inte samma tur men har förlikat mig med mitt öde och mår bra nu.
Kram till dej min vän.
Anna.

 
frida

frida

20 maj 2010 23:12

jag gillar verkligen din blogg :) o fint o ha så bra kontakt med sin pappa. men jah undrar hur gammal är du ???*//frida

http://ffriidaa.bloggplatsen.se

 
carina

carina

21 maj 2010 09:41

hej min vän
hoppas att det är bra med er här det bara bra med oss hoppas att vi kan träffas nu på måndag
ta en fika jag vill önska er en trevlig helg
vi ska vara hemma i helgen ska mysa med mina katter och mina små troll som jag har kram carina

http://www.ladystar.bemr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards