Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Tredje gången gillt.

Av Love - 21 maj 2010 09:36

Satt här i går kväll och hade skrivit ett långt inlägg då small åskan till och datorn slocknade.

Vi har haft ett ordentligt regn o åskväder i natt men nu ser det fint ut.

Började om för ett tag sen men vad hände då jo då la den jäkla datorn helt av. Händer samma sak nu slänger jag ut åbäket.

 

När solen gassar in här på dagarna går det inte att sitta för det är varmt som i en bastu och efter att ha varit ute mycket på dagarna är jag rätt trött så bloggandet går på sparlåga. Läser i alla fall i era bloggar varje dag ska ni veta och tänker på er.

 

I stället för att köpa en ny rottingmöbel tog jag dynorna från matgruppen på altanen och dom passade i uterummets möbler.

Till altanen köpte vi vinröda dynor och jag är så nöjd.

Kan man spara på kronorna är det bra för det finns många hål att stoppa i.

Trädgårdstraktorn är nu hemma och gräsmattan nyklippt och fin. Nu får vi hoppas att ingen stjäl den här också. Försäkringsbolaget var dock vänliga så vi betalade bara 1 tusenlapp själva.

 

Love har gjort några förändringar för mina kilon har passerat  godtjänt för länge sedan och kroppen lider.

 

1. Bara kaffebröd till helgen.

2. Dricka mycket vatten.

3. Äta mindre portioner på mindre tallrik och nyttigare.

4. Mer frukt och grönt.

5. Sluta med socker i the (svårt)

 

Detta är början, jag blir alldeles villrådig på alla olika sätt man kan gå ner i vikt, Cambrige, Viktväktarna, Viktklubben Fraganza mm. Sen ska vi inte tala om alla dessa piller.

Nu kör jag detta och ser vad det ger. Ska givetvis stavgå när jag orkar. Goda råd och peppning mottages tacksamt.

Våg har jag ju inte den slängde jag ut för många år sedan utan det får bli måttbandet som gäller.

 

I dag ska det städas inne så snabeldraken får gå varm.

Dammråttorna dansar runt i hela huset.

Ni skulle se min klädkammare den ser ut som en marknad i Beirut, massor av saker i en salig röra, jag kommer inte in utan måste tömma den helt o hållet för att sortera och ta ut mycket i förrådet.

 Det är ju städat i alla fall och tippen fick påfyllning.

 

Dotter kommer i helgen och då får jag hjälp med att dra ut spis, kyl o frys för rengöring. Köksskåpen behöver torkas ur och jag kan ju inte komma upp på en stol så hon är min ängel på alla vis.

 

Kan ni gissa hur många böcker vi har som ska ur hyllorna för att dammas ( nej många fler)ca 2.000 st så det tar sin tid. Bäst att sätta igång.

 

I kväll blir det godismaten med vänner och det ser jag fram emot.

                     Önskar er alla en trevlig helg.

   Jag tackar för värmade kommentarer och skickar en

                                 Kram.

                                 Love.

 

  

 

                             

                               

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Anita

Anita

21 maj 2010 13:10

Hej Love-vännen !!!
Jag har en våg men har inte vägt mig på säkert 15 år. Jag väger för mycket och de kilona lade jag på mig när jag höll på med ett projektarbete under 2-3 år och satt vid datorn mycket.

Du lyckas säkert gå ner i vikt och jag skall
peppa dig ordentligt lovar jag ...
Hoppas du får en fin fredag och helg !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
irja

irja

21 maj 2010 13:19

Kära Love!!!
En snabb titt in hos dig, gör jag just nu och önskar dig/mannen en trevlig och solvarm Pingst helg....Nej man orkar inte så mycket i den här tropiska värmen,man får vända på dygnet,om man inte ska snubbla över dammråttorna....LER....Men jag ska inte klaga.....HA det bäst vännen....KRAM IA.......

http:// 40-talisten .bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 maj 2010 15:32

En trevlig kväll med goda vänner önskar jag er
Du undrade om jag haft Snuttan sen hon var kattunge, jag fick henne av Peter när ho var en liten kattfröken
En bra och skön helg önskar jag dig
Var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 maj 2010 21:13

Det var mycket intressant att läsa om här idag....tror inte mycket på alla dessa piller och pulver när man ska gå ner i vikt,rätt sorts mat och motion är bästa bantningsmetoden tror jag.

Önskar dej/er en fin pingst!

Kramar

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

22 maj 2010 02:03

Tack Love för hälsning!!!
jag tycker att jag inte hinner med...bloggen som jag ville...kanske pga av att jag inte har ork o energi..som vanligt..Har nu börjat att jobba min fört att av 5...efter mina 6 veckors sjukskrivning...har fortfarande ont...av o till... MEN betydligt bättre...
Ja våra älskade katter...dom är för goa och betyder SÅ mycket för oss. Linus är ingen KNÄKATT..MEN under min sjuktid..sså har han många gånger..kommit till mitt knä...när jag suttit och vilat imina fåtöljer..han har liksom sett att jag behövt tröst...och kärlek o värma från honom.
Träffen...får vi väl skjuta på lite..du /ni skulle väl åka bort nu sista veckan i maj...kanske i mitem på Juni????? Eller...en lite träff på ett càfe???
Kramen och ha en fin PINGSTHELG med maken!!!
Vännen Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
carina

carina

22 maj 2010 12:20

hej min vän
vilket härligt väder vi har idag jag ska ut på stan en sväng för sebbe är med mormor morfar till stugan i går kväll ozetta bädda hela tiden bolådan som jag hade dom andra små trollen
hon har gjort idag med så jag vet inte om jag kan gå ut en sväng jag kollar henne i hela tiden ha en trevlig pingst kram carina katterna

http://www.ladystar.be

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 maj 2010 14:52

Tack Love för din kommentar hos mig:) Tänk att du också gått på Lanthushållsskola - ja, det var en härlig tid för mig också. Jag stortrivdes till mina föräldrars storas förvåning;)
Vi flyger till Island den 5 juni och hem igen den 10 - om nu askmolnet håller sig i styr. Vi åker med Vulkanresor;)
Vi har bokat bil och rundresa med övernattning. Misstänker att resrutten kan bli något ändrad, men det har vi inte hört något om ännu.
Nix, rida islandshäst ska jag inte. Tölt ser roligt ut, men jag har stor respekt för hästar och håller mig gärna på avstånd från dem.
Vilket fint foto av din pappa, som inte var din pappa, men ändå var din pappa. Han har så vackra och snälla ögon. Jag tycker ögonen säger så mycket om en människa.
Önskar dig allt gott och en riktigt trevlig pingsthelg!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

26 maj 2010 09:50

Hej vännen! Ja, bantningskurerna är många, men jag tror dom hjälper föga. Man måste lägga om hela sitt liv för att behålla vikten sen. Så starta mjukt med det du skrivit upp och glöm inte NJUTA av livet!

Blogga när du hinner och har lust.
Vi finns ju kvar!
Vårat modem har ju slagits ut, men idag är jag hos mamma och passar på att sitta vid hennes dator medan hon är ute och promenerar med en väninna! =)

Må gott!
Kram, kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards