Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

På spåret igen

Av Love - 11 juni 2010 18:31

Ytterligare en vecka har gått och nu har livsandarna börjat återvända. Längtar efter mat och i kväll blir det ryggbiff med potatisgratäng som mannen fixar.

 

Denna vecka har inte varit rolig där jag bara legat i sängen men hög feber och hosta (det gör jätteont) har inte orkat läsa ens. Typiskt i dag när jag kommit upp lite på benen så är det kallt och mulet ute. Jag vill ut och njuta av alla blommor som nu kommer upp.

 

Det som har varit allra tråkigast är att jag missade Luvwigs studentexamen och även småbarnens avslutning i dag. Skulle så gärna vilja varit där för Filippa sjöng för hela skolan fast hon bara är 10 år. Mamma Elinor har det nog på film så jag kan få se.

Ludwig får vi gratta när han kommer hit snart.

 

Eftersom jag glömde min laddare hemma när vi var i Bergamo så har jag bara några kort att visa.

Roger ska skicka över dom han har men ännu har inga blivit synliga.

Här är vi i alla fall på väg     

Framme och nu tar det bara en kvart till centrum    

Första dagen köpte Sheila och jag varit hatt.   

Man blir både hungrig och törstig och är man i Italien så måste man äta pizza och den var jättegod.

Jag halsar för första gången i mitt liv en öl även om jag egentligen inte gillar öl så var den kall o god.

 

Nästa gång jag skriver ska jag berätta om staden Bergamo som hade så mycket fint att visa oss.

 

Hoppas ni alla som läser detta får en skön och trivsam helg och jag kommer snart och hälsar på hos er. 

                          Kram på er.

                              Love.     

 
 
Monica

Monica

11 juni 2010 21:28

Kul att höra att resan var trevlig, men otur att du blev sjuk och inte kunde vara med på varken student eller andra avslutningar.
Så stilig du är i din nyinköpta hatt, den var väl bra att ha om solen blev för varm.
Regnigt har vi haft hela veckan, hoppas på bättre väder nästa vecka så man kan sola sej lite.
Önskar dej en trevlig helg och att du piggnar till snabbt nu.

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 juni 2010 09:44

Skönt att höra att du börjar att återhämta dig och få krafterna tillbaka. Synd att du missat studenten.Så trevliga och fina kort som du visar för oss
Krya på dig och ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 juni 2010 23:25

Hej min kära LOVE!!Trevligt att du /ni nu är hemma igen efter Italienresan. FINA o HÄRLIGA bilder du visar!!!
Fina hattar ni har!! Inte kul att du är/varit sjuk!!
Vi har nu kommit hem från Kreta!! En underbar vecka vi haft på många vis. Vi är SÅ NÖJDA!! Lagt in bilder under kvällen så titta gärna!!!
Kra

http://margithol.blogg.se

 
Sita

Sita

15 juni 2010 18:41

Hejsan Love. Jag vet mycket väl var Odensbacken är. Har en kusin som bor där. Jag ska ha en bloggträff den 21 aug i Örebro. Du är välkommen att medverka om du har stunder. Ka det gott. Återkommer gärna. Kram

http://www.metrobloggen.se/Sita

 
Gunilla

Gunilla

16 juni 2010 02:44

Hej på dig!
Jag är *lat*
vet det, får *skämmas*.
Får bättra mig att hälsa på mina bloggvänner.
fins bilder du visar här på din blogg :)
Jag var i Italien för en del år sedan.
Fint land är det.
Skulle vara roligt att komma dit igen framöver
har inte så mycket pengar för ngn utlands resa på ett bra tag.
Får se när det blir framver.

Kram och ha en fortsatt bra vecka

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

16 juni 2010 10:12

Hej Love! Vilken underbar hatt! Förstår att du hade det ljuvligt. Jag ser fram emot min resa till Halmstad och bäbisen Lowe. Han fyllde 2 veckor när han var hos mig och blir 2 månader den 29 juni. Tiden går så fort. Ha det kanonbra och en skön sommar! Kram från Timrå/Anne-Marie

http://tantgul60plus

 
Sita

Sita

16 juni 2010 18:08

Hejsan Love. Hoppas du mår bättre nu. Var tvungen in o se om du skrivit nått nytt. Kram

http://www.metrobloggen.se/Sita

 
Kerstin

Kerstin

16 juni 2010 18:15

Vad fina ni är på kortet i planet! Härlig resa ni gjort, Italien har jag aldrig varit i men nu med bättre husbil så vet man inte vart vi kommer i framtiden. Men Italien är nog inte så varmt på vintern???
Hoppas du blir frisk igen snart, jobbigt att bli så där sjuk.
Här fortsätter vi med alla våra projekt, däremellan ligger vi trötta och utslagna i varsin säng. Jag som för 2 år sedan sa att jag aldrig skulle flytta!

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards