Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Min egen lilla prins

Av Love - 20 juni 2010 21:18

  

                             Han heter Leonard.

 

Detta kort tog jag för några år sedan men älskar det.

Leonard är född att handskas med alla djur.

Nu finns inte Nellie längre men dom två hade ett speciellt förhållande.

I helgen har han varit hos oss och vi har jobbat i trädgården, dvs. han jobbade och jag var arbetsledare.

Han har sågat ,grävt och planterat och vi har haft tur med vädret. En 11-åring kan verkligen mycket om dom bara får hålla på.

Bröllopet mellan Viktoria och Daniel såg jag på en halvtimme sen tyckte lillprinsen att nu räckte det.

 

Förra året lät jag Filippa som då var 9 år klippa mig, nu var det dags igen och denna gång blev det Michelle som fick greppa saxen och jag är riktigt nöjd.

Fattas bara lite färg så är Love som ny igen.

 

Tänk om hon kunde modellera om kroppen också så att den blev slank o fin men åren tar ut sin rätt och det är bara att gilla läget som dom unga säger.

 

Är det bara jag som tycker att dom unga pratar fort eller är det åldern? Ibland hinner jag inte höra vad dom säger.

 

Kommer ni ihåg när man pratade sjörövarspråket som ung då gick det undan och mamma och pappa förstod ingenting.

 

Mannen försöker lära sig thai men jag har inga planer det får räcka med engelska för mig.

 

När vi var i Italien så kom längtan efter att prata italienska som jag faktiskt kunde hyfsat för många är sedan.

Mannen läste det när vi träffades så jag hängde med av bara farten och på vår bröllopsresa dit så kunde jag faktiskt klara språket bra.

Att mannen blev tagen för italienare berodde både på utseendet och att han var jätteduktig att prata men han är språkbegåvad och har ju jobbar som översättare  alla år i fler språk.

  

                         Love.

 

 

 

 
 
lillis

lillis

21 juni 2010 07:02

Så fin han är din prins.Roligt när barnbarnen får försöka snygga till oss.Tycker oxå som du att dom pratar väldigt fort även jag har svårt att hänga med ibland
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

21 juni 2010 08:19

Tack underbara Love för dina ord! Jag känner precis som du! Visst är det fantastiskt att man hittar en vän så här på bloggen! Som man känner att man verkligen tycker om och trivs ihop med! Vi tillhör ju dessutom olika generationer och det tycker jag är ännu mer fantastiskt! =)
Har vi vägarna förbi, så ska jag höra av mig så vi får träffas. Det lovar jag!
Vi får se hur det blir med semester i år. Med tanke på Renaldos mage... Men några dagsturer kanske det blir i alla fall. Det viktigaste är ju att han blir frisk!

En underbar bild! Förstår att du tycker mycket om den! Det syns att han är djurvän! =)
Härligt när barnen blir så stora så dom kan hjälpa till med diverse sysslor. För mormor/farmor blir dom ju ovärdeliga! Och jag tror att det är viktigt att träffas och umgås över generationsgränserna! Tänk vad mycket du kan lära honom! Underbart!

Tack för att du finns, min vän!
Många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sita

Sita

22 juni 2010 05:34

God morgon. Tänkt att träffas vid svampen 12.30 o fika där. Sen har dom guidad visning hos Aqva Nova kl 14. Sen drar vi till Strike o spelar mellam 17-18 då äter vi buffé där. Efter det tänkte jag en vandring upp på stan. Dom som kommer hittill är jag, du, Aurora, Roffe, Veiken m man, Ingela, Annelie, Mita o Margit. Kramar

http://www.metrobloggen.se/Sita

 
Sita

Sita

22 juni 2010 18:21

Hejsan. Glömde skriva att mina rutor virkar jag till en filt ev överkast. Försökte trycka på bloglovin knappen men det kom upp två bloggar, vilken är din? Annelie är min kusin i Odensbacken. Kramar

http://www.metrobloggen.se/Sita

 
Madde

Madde

22 juni 2010 22:56

Vilken härlig bild på Leonard och Nellie. Det är allt tur att kameran finns för tänk så kul det är att titta tillbaks på tider som varit. :D

Vad duktig Leonard verkar vara som hjälper till med både det ena och andra. Kan tänka att han säkert både tycker det är kul och att han även blir stolt för det han gjort. Sedan är det ju alltid roligare att arbeta om man är flera. ;-)

Språk ja! Tänk vad kul det hade varit om man hade kunnat massor av olika språk. Själv läste jag franska en gång i tiden men har glömt det mesta. Har funderat på att ta någon kvällskurs då jag och sambon har planer på en Frankrikeresa i framtiden. När jag var mindre var vi nämligen i Versailles och gick och tittade på slottet och dess magnifika trädgård. Själva slottet i sig var inte så intressant på den tiden men trädgården lämnar ingen som sett den oberörd. Idag när man blivit lite äldre och visare (Hrm?! Hihi!) så uppskattar man nog däremot allt. Vilket fall som helst så hade det varit kul att kunna lite mer franska då, de äldre är ju lite emot att prata engelska så det hade ju underlättat betydligt.

Jaja, innan det här blir alldeles för långt så önskar jag dig/er en riktigt God Natt och en underbar morgondag! :D

Många kramar! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 juni 2010 23:01

Vilken ljuvlig bild på de två! Tänk vilken förmån att kunna få sån hjälp av sitt barnbarn i trädgården. Leonard ser ut att vara en riktig liten goding ;)
Jag hör visserligen dåligt och har hörapparater, men visst talar de unga idag både snabbt och otydligt. När jag påpekar det för barnbarnet Erik, säger han javisst ja och talat tydligt en liten stund - sen blir allt som b´vanligt igen.
När man inte hör ordentligt och frågar om ofta (för det gör jag verkligen!), uppfattas man tyvärr lätt som dum. Och det är man INTE! Nä.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

23 juni 2010 07:08

Morning på vackra Vildfagre! Och grattis på Bröllopsdagen! Visst är det väl idag?!
Skönt att läsa att du är på benen igen!
Kramen!
Ragnvi

PS. Dom egna Prinsarna är bäst!

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards