Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Livet i byn en varm lördag.

Av Love - 11 juli 2010 18:44

Pustande och flämtande sitter jag nu här på övervåningen i tropikvärme. I dag har jag inte varit utanför dörren men snart blir altanen platsen för mat och god dryck om jag inte rinner bort förståss.

 

Vill i alla fall dela med mig av gårdagens förlustelse.

 

Varje år har Sion loppis och auktion här i byn så klockan 11 stod jag i startgroparna för att handla.  

 

Massor av saker fanns och jag köpte några vackra handbroderade dukar 2 kr st. linnehanddukar också för 2 kr st. kastruller och annat  som jag bara ville ha.

    

Böcker köper vi alltid eftersom vi båda läser mycket och här har Leif hittat några.   

Träffade govännen där och då blev det kaffe med hembakat bröd.        

Eftersom det var kanonvarmt var vi inte kvar på auktionen utan hämtade Lukas och pappa Johan och åkte till Michelle ett tag. Johan flyttar ju till Tyskland i dag och ville träffa Michelle.       

 

Mina ögonstenar Michelle och Lukas.

 

När sen kvällen kom och det blev svalare åkte vi hem till oss och Johan lagade en jättegod köttfärssås med färsk pasta. Så skönt att slippa laga mat ibland för

  

       

  

Lukas behövde vila maten och jag gick ut för att vattna rosorna. Gräsmattan knastrar under fötterna och regn skulle sitta fint nu men värmen ska visst fortsätta.

 

Hur har ni det själva lider eller njuter ni av värmen? 

Glöm inte dricka massor och ta det lungt.

 

Dags för nyheter och se vad som händer i stora världen.

                           Kram till er alla.

                                   Love.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Siita

Siita

11 juli 2010 20:43

Hejsan Love. vi kan väl höras på tisdag. Jag har nr 061883122. Kram

http://Siita.blogg.se

 
Siita

Siita

11 juli 2010 20:44

0761883122 missade 7an nyss.

http://Siita.blogg.se

 
solan

solan

11 juli 2010 20:54

Visst är det kul med loppis.....Egentligen behöver man inte fler prylar,men man köper ändå.
Vi har inte haft varmare än 23+ och blåsigt.
Mycke åska har det varit åxå.Men en del sol har vi även fått.
Halle är av rasen Finsklapphund.Halles färg är rätt ovanlig för rasen men dom har massa olika färger.Vanligast är svart med inslag av brun å vit.
Nu e de fotboll...
Kram.

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
 av irja

" title="http://bloggplatsen.se]" target="_blank">bloggplatsen.se] av irja

12 juli 2010 00:19

Kära Love !!!
Visst är det skönt med sommaren,om det vore lagomt varmt,,,idag +28grader i skuggan, och det räcker så bra för oss,vi är ju inte så bortskämda....LER.....Jag älskar också att gå på loppis och auktioner, det tycker vi båda min Anders också,,,,Man behöver ju inte alltid köpa något,,,,Vi har loppis i stadshusparken varje lördag, om sommaren,där kan man fynda trevliga saker......Har långvägagäster just nu ifrån S-holm, vårt älsta barnbarnet Viktor och hans kompis Andreas kom bilandes i onsdags eftermiddags,det är första gången för Andreas att besöka den här exotiska landsdelen av vårt avlånga land,,,Han är helt imponerande och tagen över våra ljusa sommarnätter.....Och det blir de flesta som kommer hit på besök, till midnattsolensland .....Det blir si och så med bloggandet så här om sommaren, försöker ta det i tur och ordning och kommentera.....HA det bäst vännen i sommarvärmen.....FÅNGA DAGEN,,,,,KRAM IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 juli 2010 07:28

Så roligt med loppis och man kan ju verkligen fynda.Fina dukar och så fina bilder. Den här värmen tar verkligen musten ur mig mår inte bra. När i augusti ska bloggträffen vara? Skulle vara roligt att vara med
Ta hand om dig nu och var försiktig i värmen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

12 juli 2010 08:22

Du underskattar nog dig själv min kära vän för laga mat gör du med den äran. Alltså måste du var en baddare på att kyssas ha,ha!
Undrar om min vikt har minskat nu i värmen för jag tror jag rinner bort. Tur vi har stugan nära sjön så man kan svalka av sig titt som tätt.
Jag slår en signal någon kväll så ska du får höra vad vi har för planer. Ta hand om dig.
Kram från ANNA.

 
Yvonne

Yvonne

13 juli 2010 10:48

Å, jag älskar loppisar! Man kan fynda så mycket fint! Och extra roligt är det ju om det är billigt! Två kronor för handbroderade dukar är väl ett kanonfynd! =)
Vi säljer en del ibland också. Det är mysigt, för då träffar man massa nya människor!

Förstår att Johan ville träffa Michelle innan det är dags för flytten! =)

Jag älskar sommaren och njuter i skuggan! Blir inte så många utflykter i år, eftersom Renaldo är sjuk, men det får vi ta igen nästa år istället!
Inga besked om hans hälsa än. Han ska på röntgen på fredag och då får vi se vad det visar. Tack för omtanken, min vän!

Må gott!
Många varma kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

13 juli 2010 14:31

Ja, den här värmen tar kål på mig så jag är inte heller ute i trädgården på dagarna. Däremot så har det regnat och muskedundrat här riktigt ordentligt inatt och under morgonen men inte har det lättat på trycket för det. Kvavt och fuktigt är det, så just nu så jag håller mig helst inne vid golvfläkten eller ute vid havet där det också brukar blåsa lite. :D

Jaja, nog om vädret! Vilken mysig loppis och vilka fina och ruskigt billiga dukar du hade köpt. Jättetjusiga! Det är ju så kul med loppisar och man hittar alltid något. :D

Skönt för er att slippa laga mat i den här värmen också och det ser riktigt, riktigt gott ut det han bjöd er på! =) Det är ju inte det roligaste att stå vid en varm spis nu heller, det underlättar ju om någon annan gör det. Hihi!
Här har det blivit grillat nästan varje dag när solen har förvunnit bakom träden. Enkelt och fasligt gott. ;-) Ja, här blir det inte många knop i värmen inte! =)

Önskar er en underbar och härlig och förhoppningsvis något svalare dag! ;-)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Siita

Siita

17 juli 2010 08:22

God morgon. Jag ska till Örebro på tisdag. Ska hämta dotter vid tåget. Kke vi kunde ses på morgonen. Tåget kommer först 13.00 Kramar

http://Siita.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards