Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

En vecka försvann

Av Love - 23 juli 2010 22:20

Usch vad jag är dålig på att skriva men denna vecka har inte varit den bästa.

Ett nytt läkarbesök eftersom jag fortfarande inte mår bra och orkar ingenting, nya prover tagna och det är bara för mig att vila. Inte ens en bra bok har jag orkat läsa.

Fibrovärken gör ju inte saken bättre, men det är bra att vänta på bättre dagar.

 

Vi hade i alla fall en härlig dag när Elinor fyllde år och man glömmer sitt onda för ett tag.

 

 Här dekorarar hon en av smörgåstårtorna som hon gjort.

Dom var jättegoda och försvann i hungriga magar.

   

 

Storebror Roger gillar sin lillasyster.

 

  

 

Mamma pappa barn.  

 

 

Fred och Leif diskuterar livet.

 

Kusinerna Michelle o Ludwig gör som mor/far- mor vill.

Jag måste ju ha kort på alla.  

   

Far och son.

 

Filippa vilar maten.

 

Lycklig 40-åring med sina underbara barn.

   

 

Detta får bli allt för i kväll, nej nu kom jag på en sak.

 

 Jag har funderat mycket på om vi ska skaffa en hund.

Det är en saknad som inte går över, vi har ju alltid i 45 år haft hund varje dag och något fattas i familjen.  

 

Nu för tiden kommer jag inte ut på några promenader men har man hund så tvingar man sig och får nyttig motion. Mina kilon blir ju bara fler och fler och  lederna tar stryk. Det är ett beslut som måste tänkas igenom ordentligt men jag längtar.

 

 

Katterna är ju vana vid hundar så det ska gå bra men vi får se. Jag håller er underrättad.   

 

Ni som här tittar in ska ha en skön och trevlig helg.

                            Kram från Love.        

 
 
lillis

lillis

24 juli 2010 07:13

Vad tråkigt att du inte känner dig pigg.Jag kommer till Örebro på bloggträffen i Augusti det ska bli så roligt att träffas.Jag saknar oxå hund,har haft det i alla år men när jag flyttade från huset till lägenhet och fortfarande jobbade så var det ingen ide att skaffa en ny hund, och så fick jag ju Snuttan och hon gillar inte hundar.Så kul att få se kort på din fina familj
En skön helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

24 juli 2010 14:25

Kära Love !!!
Tråkigt vännen att din hälsan är krank,när man vill njuta av vårn Svenska sommar, och vara på allerten, och orka vara trevlig och ha kul, med sina nära och kära,,,, lider med dig,annars är ju värmen bra för lederna..... "".Min reumatism mår bäst när det är lagomt varmt ute, si så där en +22-25grader....Grattis till Elinor så här i efterskott,,, Ja, må du leva uti hundrade år...
Hörde av min syster Margit att ni ska ha en träff i Örebro, slutet av augusti...Det hade varit trevligt att träffas,men jag bor ju så långt borta, här i PITEÅ....Och augustimånad är fullbokat....VI har Stora NOLIA mässan,som börjar den /7augusti och är i 2veckor,,, min Anders ska jobba där....Sedan är det ju val i september och det är mycket som ska förberedas...Men/men, de går väl fler tåg förhoppningsvist......Mitten av nästa vecka kommer våran näst yngsta dotter ,Annkatrin med sin familj, vi har inte träffas sen ijulas.....Som du ser så har jag/vi haft långvägagäster på besök...Stora syster Margit och Lasse....VI hade en oförglömmlig dag...ett underbart vackert sommarminne ,som ingen kan ta ifrån en,,,vi hade mycket att prata om,,,vi är lika pratglada bägge två,,,och många härliga skratt,,,Även våra männ trivdes tillsammans,så de var ju trevligt..... DU och jag vännen hadenog också trivas i varandras sällskap, så är min magkännsla och den tror jag på..LER....OM du tittar in hos migser du att vi hade gemytligt......Krya å dig vännen, och ha det bäst.....FÅNGA DAGEN.....KRAM IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

24 juli 2010 14:57

hejsan vännen!

Jag hoppas verkligen du når bättre snart. Tänker på dig!!
Kramizz

http://svamlan.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 juli 2010 23:34

Hej min kära vän Love!!
V ajobbigt för dej att du inte mår bra och att du inte känner dig pigg!!
Fina bilder du visar oss!! Så roligt att se bilder av familjen...man känne ju liksom varandra och så roligt att få vara med och se!!!
dU ÄR SÅ FIN I DITT KORTKLIPPTA HÅR!!
Som du läst o sett så var lasse och jag en runda upp till Irja....när vi "ändå" fnns i Burträsk,,,en "liten extra runda" på ca 14 mil enkel...
ASer fram emot att få träffas på BLOGGTRÄFFEN den 21 aug... Så aknske vi kan träffa sytterligare..vid tillfälle!!!
Så roligt att få träfffas LIVE...efter de fina kontakterna man fått via bloggen och gäöljer varann...
Önskar dej o de dina en fin vecka!!! Och vi hoppas på lite värme igen!!! Men regnet var /är ju också välkommet efter all torka...
Kram min kära LOVE!!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Madde

Madde

26 juli 2010 00:59

Usch, det låter inget vidare att du inte mår bra. Jag hoppas att det snart blir bättre för din skull. Själv har jag inga plågor men bloggandet har varit detsamma för mig som för dig ändå. Har inte heller bloggat på en hel vecka. Det är ju så mycket annat runt omkring just nu. Trädgårdsarbete, loppisar och nu har vi ju som du vet, fullt upp av två helt underbara sötnosar! :D Vi får ta nya tag till hösten helt enkelt! Hihi!

Du är inte ensam om viktökning kan jag meddela. Det har inte alls gått som jag vill sedan sambon gick på semester. Tur är att han bara har två veckor kvar annars vet jag inte hur det skulle sluta. Hehe! Tråkigt bara nu när man vant sig vid att ha honom hemma på dagarna men man är väl snart tillbaka i samma gamla banor igen. ;-)

Önskar dig/er en riktigt Goder Natter och en underbar och härlig morgondag!

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 juli 2010 16:04

Vilka underbara foton Love och vilka fina barn och barnbarn du har - så roligt att få se :)
Däremot är det tråkigt att du själv inte mår bra. Ta det lugnt med bloggandet. Det viktiga är ju att du känner dig bättre.
Soliga kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

28 juli 2010 20:06

Hej Love!
Hur är det med dig vännen hoppas du nu mår bättre.
I morgon ska vi åka till Stockholm och träffa sonen med familj. Stannar där över helgen men hörde på tv att det skulle bli regn men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder sägs det ju.
Mailar dig och skicar kort ifrån vår minisemester när jag är hemma igen.
Kram
Anna.

 
Yvonne

Yvonne

2 augusti 2010 09:23

Vilka underbara bilder på din lika underbara familj! Så många fina personligheter!
Jag förstår att du mår bra av att umgås med dom alla!

Det är jobbigt att inte ha någon ork... Hoppas att du snart frisknar till och får krafterna åter!

En hund låter som en förträfflig idé!
Men ett svårt beslut...
Vi fick erbjudande om att ta emot en helt ljuvlig hund, gratis, för ett tag sedan. Alla sa ja, utom jag. Jag vet ju att allt hänger på mig i sista änden, då Renaldo ska jobba och Michelle gå i skolan. Och jag tycker inte att vi har den tiden än. Men det kanske ändrar sig! =) Men inte just nu.

Önskar så att du snart mår bättre vännen!
Många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards