Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Det finns inget dåligt väder hi, hi!

Av Love - 30 juli 2010 20:58

                            Hallo bloggisvänner!

 

Jag har inte försvunnit med regnet men oj, vad det kommit mycket här. Ingen ide att gå ut och vad gör man då? Jo, jag har öppnat målarverkstad i uterummet.

 

Nu ska det bli annan stil i huset (där jag får bestämma.)

Vill som ni säkert redan vet ha ljust omkring mig och gärna shabby chic. 

 

Sen ska jag måla min första oljemålning som ska  består av en massa hjärtan och vara i rött svart och rosa.  Ritade upp den på ett papper och när Filippa var här sist så "tatuerade" hon den med bläckpenna på ryggen. Sen tog hon kort men fläskryggen behåller jag för mig själv.

 

Innan regnet började vräka ner i förrgår så tog jag en liten fotorunda på tomten.

 

Klematisen växer så fint på bolltujan tillsammans med fingerbollsblomman.  

 

Sen har jag satt flera runt kattgården men dom har inte riktigt satt igång ännu,        mellan sitter rosor i olika färger.     

Dessa blommor gillar humlorna men inte hjortarna.  Astillben trivs med stjärnflocka 

och det gör även rosenstav. 

  Hortensian ligger på grund av regnet men fin är den.

 

Satte ihop en del av pelargonerna för att underlätta vid vattningen men nu ser dom ut som disktrasor och vill ha sol. Inte mig emot. 

 

      Till er som kommenterat säger jag Tack.

                          Kram Love.       

 
 
lillis

lillis

31 juli 2010 07:57

Godmorgon Love!
Oj så mycket vackra blommor du har och fina kort.
Vad kul att måla en tavla, du måste ta kort på tavlan när den är klar så vi får se.
En bra helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

31 juli 2010 14:27

Kära Love !!!
Har inte glömmt bort dig, men just nu har jag huset fullt, med gäster, så det blir inte så mycket tid till bloggande just nu.....
VACKRA blommor i din trädgård,,slagregnet har inte varit så snäll åt mina blommao i trädgården...HA det bäst vännen, så hörs vi sen...KRAM IA.....

http://http :// 40-talisten .bliggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

31 juli 2010 17:55

Tur jag kom tillbaka, mitt förra inlägg försvann visst i etern?
Fina bilder, fina blommor och jag såg även en massa pellisar -:) Mina vill ha sol dom med, Mårbackan är brun, jag får nog ta bort lite blommor tyvärr, den var så vacker innan regnet kom. Men nu på em har solen hittat tillbaka, det är jätteskönt ute igen.
Du skrev om Bloggträff, jag kommer gärna om jag kan. När, var och vilka kommer?

http://farna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

2 augusti 2010 12:16

Hejsan Love. Jag har bytt blogg finns nu på http://siitasblogg.blogspot.com
Kom gärna in till mej där. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anita

Anita

2 augusti 2010 14:25

Oj, vad fina blommor du har. "Love med gröna fingrar" ser jag ...
Kan du inte visa din rygg med tatueringen??? Vad fläskrygg?? Nån sån har jag aldrig sett så det vore väl kul att få se en sån också då ?? *skrattar*
Jag har uppdaterat min blogg nu efter många veckors vila.
Ha det gott min vän !!!
KRam från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

2 augusti 2010 23:37

Hej Love! :D

Vad kul det låter med dina måleriplaner. Ska bli kul att få se det färdiga resultat här senare. Det vill säga om du bjuder oss andra på det. ;-)

Vad fina dina Klematisar är, så fina är inte mina. Den ena har till och med vissnat och är bortom all räddning. Tror jag i alla fall. Den trivdes nog inte på vår solsida trots att den fått mycket med vatten. Jaja, det är sådant som händer. Får nog sätta en klängros där i stället.

Med lite fantasi så kan man få din gruppering av pelargoner till ett ljuvligt blomsterhjärta så någon disktrasa ser jag inte! Fniss!

Önskar dig en riktigt God Natt och en underbar morgondag! Tack också för att du bjuder på så fina bilder från din ljuvliga blomsterträdgård! =)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

3 augusti 2010 00:57

Hej Love!
Det var nog ett tag sedan jag hälsade på dig här på din blogg.
Jag och min sambo väntar på att få komma iväg på våran MC vilken dag som helst, bara vädret tillåter.
Så jag kommer inte till bloggträffen denna gång.
Går ju fler *tåg*.
Min brevvän i Skåne väntar att vi ska komma och hälsa på dom, så det är det vi väntar på närmast här, bara regnet vill hålla upp :)¨

Ha en fortsatt bra vecka.

Kram/Gunilla



http://gunillaskatter.blogg.se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

7 augusti 2010 18:23

Tack för alla vackra blommor du visar oss! :) Vad spännande det låter med både målarverkstad och projekt oljemålning. Jag ser fram mot att så småningom få se vad du åstadkommer ;)
Soliga kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

8 augusti 2010 10:03

Tack för besöket, alltid roligt när ni tittar in. Nej man ska inte vara tvungen att skriva blogg utan för att man tycker det är roligt, jag kan inte skriva varje dag som en del gör, för så mycket händer det inte från en dag till en annan. I dag söndag lite tråkigt väder med regn men det ska visst bli soligare i veckan.
Ha en bra söndag

http://mimmiros.blogg.se

 
Ragnvi

Ragnvi

8 augusti 2010 14:54

Men hej på dig! Var ett tag sen! Blir ofta så under sommaren...
Jisses vad med pelargoner du har! Sparar du dom?!
Dina blå bollar..mmmm!
Jag längtar till vintern nu...barnbarnet du vet! Livets efterrätt!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Margit

Margit

9 augusti 2010 15:35

Hej min kära bloggvän, Love!!
Länge sedan vi hörde av varnandra!!! Hoppas att "du är på benen" och är någprlunda pigg!!
Nu är det inte så måna veckor kvar tillBloggträffen i Örebro...den 21/8-
Vad jag har fattat så kommer även du dit och vi får förmånen att träffas på detta viset!
Det är ca 11 stycken som är snmälda, skrev Sita i sin blogg.
Just nu så skiner solen igenom. Vi har haft lite åsksmällar under dagen men inget direkt regn.
Lasse har varit i Köping och spelat GOlf idag igen.
Hoppas att du snart hör av dig!!
Dina/era vänner Margit o Lasse.
Kramar!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Sita

Sita

10 augusti 2010 19:16

Hejsan Love. Nu är det spikat bloggträffen. Kostnad på Strike blir 246 kr/ person. Jag samlar upp det vid svampen. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

12 augusti 2010 17:03

Nä nu tror jag snart inte att det är sant. Hihi!

Jag trodde nämligen att jag var nästan ensam om att inte ha bloggat på ett tag men efter att besökt mina bloggvänner så ser jag att detta inte stämde alls. Det är så skönt att se att jag inte är en ensam latmask. "Fniss"!

Önskar dig en underbar och härlig fortsättning på denna dag!

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Härligheter enligt Erika

Härligheter enligt Erika

13 augusti 2010 08:12

Vilka fina blommor. Gillar klematisen och fingerborgsblomman, blir som en riktig bukett!
Kramar
Erika

http://www.metrobloggen.se/harligheter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards