Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Sorgen är tung.

Av Love - 13 augusti 2010 20:36

  


                              Regnbågsbron.

 

        På denna sidan himlen finns en plats som

        kallas Regnbågsbron.

 

        När ett djur som varit särskilt betydelsefullt

        för någon dör så kommer det till Regnbågsbron.

 

        Där finns ängar och kullar för alla våra speciella  

        vänner så att de kan springa och leka tillsammans.

 

        Där finns tillräckligt med mat, vatten, sol och

        våra vänner har det varmt och skönt.

 

        Alla djur som varit sjuka och gamla blir återställda

        till hälsa och vigör. De som varit skadade och

        handikappade blir friska och starka igen precis som

        vi minns dom i våra drömmar från gågna tider.

 

        Djuren är glada och nöjda förrutom en sak, de

        saknar alla någon som varit mycket speciell som

        dom varit tvungna att lämna kvar.

 

        Alla springer och leker tillsammans men en dag

        kommer någon att stanna upp och titta i fjärran.

 

        Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.

 

        Djuret springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över

        det höga gräset och benen bär fortare och fortare.

 

        Du och din speciella vän möts till slut i en lycklig

        återförening för att aldrig skiljas mer.

 

       

        Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte dina händer

        smeker på nytt det älskade huvudet och du ser än

        en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som

        så länge varit frånvarnade från ditt liv men inte

        från ditt hjärta.

 

        Sen går ni tillsammans över Regnbågsbron.

       

                     

                        Vildfagres Miss Moria Svancelot.            ´

 

Vi saknar dig så kan inte fatta att du inte är med oss.

 

 

Det har varit många anledningar till blogguppehållet

sorgen efter Moria, jobbiga saker i familjen sen  åsknedslag då både router och modem gick åt skogen.

 

Nu hoppas jag vi ska få lugn och ro och nästa lördag är det ju bloggträff i Örebro något jag ser fram emot.

 

Jag sägar TACK för goa kommentarer och snart kommer jag på bloggbesök.

 

                Ha det så bra mina vänner.

                            Kram

                            Love.

 




 
 
Margit

Margit

13 augusti 2010 22:55

Kära Love!!! Jag blir SÅ GLAD, när jag ser att du är ute på banan igen!!!
Har förstått att det varit nåt som hänt...efterosm du inte "setts" ute på Bloggen på mycket länge!! Tittat o tittat in många gånger...OCH NU, så har du varit och skrivit och lagt in bilder.
Förstår den stora saknaden efter en älskad kisse: Moria, och ser/läser att även andra saker varit jobbiga!
Och ibland så "skiner solen " på vår himmel, men då vi kanske minst anar..."så kommer det blixtnedslag och åsk-knallar"..som kanske förändar och förmörkar vår vardag för en längre tid!! Och då är det gott om vi har nära och kära vid vår sida...som finns hos oss, och lyyssnar på osos och kanske ger oss en kram eller en klapp på kinden!
LOVE, ser verkligen fram emot att få möta dig nästa lördag i Örebro!
Har försökt att övertala min Lasse att även han skulle följa med, men EJ lyckats, har förstått att även du "kommer själv"....
Nu får vi räkna ner..och sen så ses vi, vid "SVAMPEN" i Örebro. Vi får tro att det blir en fin dag tillsammans.
Kramen till dej så länge och hälsa även din käre hälft från både mig och min Lasse!!
Vi ses!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Madde

Madde

14 augusti 2010 01:06

Usch! Jag verkligen lider med er.
Det här är nog den enda nackdelen med att skaffa sig husdjur. Man saknar dem något fruktansvärt när de går bort.
Önskade att jag kunde sända några tröstande ord som gjorde allt bättre men vet att sorgen måste få ta sin tid. Ni får försöka tänka på att Moria i alla fall hade många härliga och lyckliga år hos er. Vet att det är jättesvårt men det hjälpte i alla fall lite för mig då man vet hur många andra olycksaliga djur som lider där ute.

Jag tycker det är jättesvårt att skriva sådant här för jag vet aldrig riktigt vad jag ska skriva än mindre säga men som sagt jag lider verkligen med er. :(

Regnbågsbron är en väldigt fin och passande dikt som verkligen berör ens hjärta.

Många många styrkekramar från mig!

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Sita

Sita

14 augusti 2010 05:45

God morgon Love. Kul att du inte varit sjuk. Både jag o Margit har varit oroliga. Ja nästa lördag är det dags. vi blir 11 st. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

14 augusti 2010 07:03

Förstår din sorg och känner med dig.
En stor styrkekram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

14 augusti 2010 12:29

Jag kan bara beklaga sorgen efter din fina katt Moria. Förstår att saknaden är stor. Folk som aldrig haft djur, säger lite tanklöst:" ja, men det var ju bara en katt" (eller hund eller häst eller vad det nu kan vara). Det är inte alls bara. Djuret blir en familjemedlem och saknaden blir lika stor. "Skaffa en ny katt" (eller hund eller häst eller...). Ja men det är ju inte alls samma sak, det är ju inte just den katten (hunden, hästen...). Dikten är mycket gripande och din bild så drömskt vacker.
Att det dessutom har hänt tråkigheter på andra plan gör ju inte din sorg enklare. Hoppas allt reder ut sig, så att du kan glädjas åt bloggträffen i Örebro på lördag. Jag ska tänka på er och hoppas verkligen att ni får det trevligt tillsammans!
Mina varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

16 augusti 2010 06:57

Kära Love!
Jag hade sätt fram emot bloggträffen på lördag, men jag har varit tvungen att sagt ifrån mitt liv är inte vad det ska vara just nu.
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

16 augusti 2010 08:41

Känner med er, att mista ett kärt djur gör ont men man har minnena kvar. Hoppas alla bekymmer och svårigheter lämnat dig och du kan njuta av eran träff. Jag hann inte anmäla mig ty vi var borta just då men kan ej i alla fall för just den helgen har jag ingen hundvakt. Typiskt! Men det blir väl flera chanser
Ha en underbar dag min bloggvän!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

18 augusti 2010 17:16

Känner verkligen med er. Vet hur det känns när det är dags för en av sina vänner att vandra över regnbågsbron. Hoppas verkligen det har ordnat upp sig med allt. Tänker på dig!
kramizz

http://svamlan.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 augusti 2010 21:49

Att mista ett husdjur gör verkligen ont.Snart är det ett år sen vi fick ta bort vår älskade kisse som var 17 år, den dagen fällde vi många tårar.

Hoppas att det ordnar upp sej med det som tynger dej. Låter kul med bloggträff....

Abbe är en drever och han fyllde 1 år den 4 juni.

Vi hörs!

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

18 augusti 2010 21:50

Regnbågsbron är en vacker dikt och man får ut så mycket av den inneliggande sorgen när man läser den. Jag satte ut den på min dotters hemsida när hennes första hund dog. Gjorde detsamma när "trasselsudden" var tvungen att sluta sina dagar och när man då läser dikten så får tårarna utlopp och man blir ett med saknaden och den man saknar på något vis. Jag tänker på dig !!! Det är så svårt att mista sina djur. Jag grät när barnbarnets fågel dog.
Stor innerlig kram till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

19 augusti 2010 01:48

Kära syster Love !!!
Det är sorgligt,att mista en kär liten vän, men det är ju livets gång, den ena handen ger den andra handen tar... Stort GRATTIS till LILLAN,att få bli gammefarmor är en stor ära,och en stor gåva, för den delen behöver man inte känna sig att man är gammal, man är inte äldre än man gör sig till,mina barnbarn tycker att de har en COOL mormor,och det är jag glad över ,det är väl för min galna humor och att jag för det mesta är alltid glad och har tid oftast att umgås med dom, och vara en bra lyssnare, när det vill prata av sig, (fast jag hör så illa )LER .Ska få hörapparater till bägge öronen, var och gjorde en provgningjut av hörselgångarna, där snäckan skall placeras....SKA bli skönt att höra vad alla säger LER..... HAR skaffat mig FACEBOOK, för att jag ska kunna CHATTA med mina barnbarn, KUL....Önskar er av hela mitt hjärta att ni får en FIN/FIN bloggträff och minnesrik helg , med sol och värme go mat och glädje, och njuta av sensommaren i ÖREBRO , spännande...SORRY, att det är så långt borta,jag hade gärna varit me,hoppats det blir fler gång, en träff i S-holm tillexempel,Kanske....
Till ditt barnbarnsbarn, en liten DIKT:
Hon kommit som en gåva, en dröm, en rosenknopp.
Ett nytt liv som vill lova oss ljus och framtidshopp.
VI hoppas du ska smycka vår kära gamla jord, med kärlek och med lycka, skratt och varma ORD....
....HA det bäst min kära storasyster....FÅNGA DAGEN,KRAM lillasyster IA......

http://40-talisten bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

20 augusti 2010 01:21

Hej Love!
Förstå precis hur du känner när eran Moria har vandrat vidare.
Min Trisse fick vandra vidare för lite mer än 12 år sedan, saknar den katten fortfarande :((
En helt underbar katt, visserligen helt döv, men vaddå, katt som katt.

Säger som:
Lambergsfrua:
*Folk som aldrig haft djur, säger lite tanklöst:" ja, men det var ju bara en katt" (eller hund eller häst eller vad det nu är*
Så är det inte alls!
Har man skaffat katt, hund, häst eller vad det nu är för djur man skaffat, Så tillhör djuret i fråga familjen, så deså!
Så man kan INTE säga så som folk säger :(
Då är man inte djurvän fullt ut!
Så visst saknar man sin familjemedlem, vare sig det är ett djur eller människa.
Kram på dig vännen
/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Margit

Margit

20 augusti 2010 13:35

Kära Love!!! Nu var det länge sen jag skrev några rader..och NU är det bara EN dag tills vi ses i Örebro i morron påp bloggträffen!! Det kommer att bli SÅ roligt att få träffas LIVE!
Får GRATTA dig också som har blivit "gammelfarmor"...ja tänk vad barn, barnbarn vi har..och nu har du fått barnbarnsbarn också!!
Ett bevis på att vi har varit fruktsamma...och har några år på nacken...
Jag tar kameran med i morron och GISSA om jag skall ta många bilder..JOO!!
Säger just nu till min Lasse. ..att jag måste LADDA kameran ikväll igen...så att jag inte står där och skall fota och har ett "tomt" batteri...

Eftersom Irja blir din syster också...så vill även jag bli det ..med dej...Hon är ju min "lilla syster"...och du är född samma år som min stora syster...men jag kan ha två "storasystrar" som är född samma år!!
Love, ser fram emot morrondagen!!!
En stor KRAM till både dig och din älskade man!!!
Margit o lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Madde

Madde

20 augusti 2010 23:10

Hej Love!

Tittar mest in för att önska er alla en så bra helg som det bara går. Hoppas ni mår bra och tack för titten hos mig! Alltid lika kul och visst var de små vättarna söta! ;-) I morgon är det dags för en loppistur igen och jag hoppas hitta fler roliga fynd. Jag hoppas på det bästa! ;-)

Önskar dig/er en riktigt God Natt och en bra morgondag!

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Sita

Sita

21 augusti 2010 21:46

Hejsan Love. Varför kom du inte idag. Du vet väl att även du får betala 246 kr. Jag har fått lägga ut det idag. Skicka dom till mej. Carina Welamsson Kårberget 143 71177 Stråssa. Vi saknade dej. Men vi hade en trevlig em o kväll. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

22 augusti 2010 01:52

hemma igen efter att ha varit i örebro...på bloggträffen!!
Och vi saknade dej!!! Hade det hänt nåt akut eller!!
hade verkligen sett fram emot att få träffa dig min kära syster LOVE!!! Åkte hem SÅ besviken...
Irja har börjat med facebook...Nyss talat/chattat med henne! hennes barnbarn hade hjälpt henne med den... Du love kanske ocksp har några som kanhjälpa dej...att bli med...så kan man lättare skriva och chatta...
Önskar dej en mycket trevlig o fin söndag!!!
Kramar till er båda två!! Margit o lasse.
Jaghade hälsningar med mig från min väninna...vars föräldrar och släktingar finns i brevens bruk..men nu kunde jag EJ framföra hälsningarna!!
Kanske Lasse o jag kan ta en dagstur, när det /OM det passar er nån dag framöver. Det är ju INTE SÅ långt emellan...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

22 augusti 2010 02:57

Kära Love !!!
Hörde att du fattades på bloggträffen igår lördag, är du krank på något sätt,blir orolig över dig min syster,Det var nog många som saknade dig....Har registrerat in mig på Facebook,Chatta med Margit ikväll/NATT.....Har du någon Facebook ???Om inte så registrera in du också då kan vi Chatta alla tre tillsammans...Vore kul.DOM tre Muskitörerna..vet inte rikdigt hur man stavar det, men jag tror att du fattar. LER ; HI,hi,,,... Här uppe i Norr börjar hösten göra sig till känna,denna augusti månad är kallare än det brukar vara i vanliga fall , så fort det blir helg så är det regn och rusk ....Önskar dig en skön söndag....FÅNGA DAGEN... Kram lilla syster IA....

http://40-talisten bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

22 augusti 2010 12:06

Tråkigt med migrän. Jag vet hade det som barn men det växte bort. Många jag bloggar med har det oxå. Klart vi kan ses i Örebro någon dag. Jag är ledig alla lör-måndag. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

22 augusti 2010 17:17

Hej Love, igen!!!
Läste i Sitas blogg, at du fått migrän!!! Så tråkigt för dej och för oss också!!!
Skulle vara roligt att få träffaf dig ändå..kanske i Örebro..och fika eller så!!!
Hoppas att du mår bättre idag!!!
Stor kram till dej min kära LOVE!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

22 augusti 2010 23:30

Kära sytser LOVE!! Blev så glad när jag öppnade min blogg och fått din hälsning!!!
Lasse o jag kan SÅ GÄRNA komma till er båda i Vildfagre, i Brevens bruk!!!
Det skulle vara SÅ roligt!!! Tänk om vår syster IRJA kunde också vara med oss då, med det ä nu inte möjligt, kanske en annan gång.
Birgit, min "stora syster" i Vännäs hon fyllde 69 d 26 juli somras..så hon är lite äldre än dej.
Är på jobbet...rel lugnt...
När jag åkte i kväll till jobbet vid 21 tiden så var det + 21 grader på biltermometern. Helt otroligt och det är den 22 augusti...
Önskar dig min kärs syster LOVE en mycket GOD NATT och hälsa Leif s gott!!!
Du frågar om TENS apparat... jag har kvar den jag använde för mitt brutna revben..distriktsköterskan visade mej och gav instuktioner hur jag skulle använda den för den smärtan jag hade då!! Behövde inte ha den så många gånger...för det var ju i slutet av mina besvär..
KRAMIZ!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Mia

Mia

25 augusti 2010 17:31

Mamma L, har försökt ringa dig flera gånger men du svarar ju aldrig :(

RING, är hemma hela dagen imorgon..

Kram

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

25 augusti 2010 17:55

Hejsan Love. Tackar för pengarna som kom idag. Imorgon jobbar jag lång dag börjar 7 o slutar 20. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards