Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Hälsningar från skrivarlyan.

Av Love - 27 augusti 2010 00:00

Midnatt råder tyst det är i huset. Sitter här i sängen och försöker samla tankarna. Så mycket som tar min tid och kraft på dagarna och jag kan inte koncentrera mig och skriva något vettigt.

 

Familjesituationen är jobbig men jag orkar inte berätta just nu.

Hade sett fram emot bloggträffen förra lördagen men då låg jag i migrän. Blir så när det är för jobbigt.

 

Michelle, Lukas och Ludwig har varit en vecka i Turkiet men är nu hemma igen. Mor/farmor kan pusta ut, allt har gått bra.

 

Nedanför sängen ligger Ida (Michelles hund) i sin korg och sussar.

Jag har fått låna henne ett par dag och är så lycklig. I kväll gick vi en promenad i duggreegnet och det kändes så skönt.

 

Jag vill så gärna ha en hund men mannen sätter stopp för mina planer. Katterna är förtjusta i Ida och vill gärna ligga i hennes korg när hon inte använder den.

 

Läste i tidningen om en vild gorilla som tog sig an en liten kattunge ömt och kärleksfullt.

 

Tänk vad många djur jag kom hembärande med som liten det var som ett litet zoo hos oss. Min dröm var att bli veterinär och få hjälpa dom men istället blev det barn som jag förhoppningsvis har hjälpt under mitt yrkesverksamma liv.

 

Apropå barn har jag blivit gammelfarmor till en flicka vid namn Amelia. Efter som William och Ludwig kallade mig "fammis" så blir jag det för denna lilla tös också. Låter bättre och är lättare att säga. Så fort jag får kort på föräldrar och barn ska ni få se.

Mamma heter Malin en jättego tjej och pappa är Sheilas son Wiktor som jag är bonusfammis till. Ibland har man tur att få extra familjemedlemmar som betyder mycket för mig.

 

Ida snarkar, regnet slår mot uterumstaket och molnen ligger som en tjock filt över himlavalvet. Jag saknar månskenet i kväll som vid denna tid brukar lysa in i mitt rum.

 

Boken jag läser nu heter :Men innom mig så skriker jag.

Elizabeth Flock heter författarinnan och boken  handlar om en ung kvinnas skildring hur det är att förlora kontrollen och hamna på en psykiatrisk klinik "dårhuset". Hon gör en hisnande resa för att bygga upp sig och gå vidare genom livet. Något som kräver mod och styrka. Rekommenderas.

 

Innan jag slutar vill jag tacka er för att ni finns och ni ska veta att jag är glad för kommentarerna ni skriver. Önskar er en härlig sensommarhelg.

                                Natti natti och kram från Love.

 

 

 
 
Sita

Sita

27 augusti 2010 05:45

God morgon. Kul att du skrivit igen, saknat det. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

27 augusti 2010 11:50

Så kul att du är tillbaka. Jag var heller inte på bloggträffen när man inte mår bra så är det inte så roligt.Hoppas att det snart ordnar till sig för dig.Grattis till bonus farmor
Önskar dig en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

27 augusti 2010 18:32

Här finns en till som släpade hem djur som barn och ville bli vetreinär, men hoppas jag hjälpte några barn till bättre liv i mitt jobb på dagis under alla åren. Jag har en bloggvän till som har problem, jag tänker på henne när jag läser dina rader. Hon skriver om det jobbiga oxå i sin blogg för att skriva av sig, men dessa inlägg lösenordskyddar hon och bara ett fåtal får läsa hennes innersta tankar. Bara en tanke, vi har ju den möjligheten här på b loggplatsen.
Ha en fin Kväll

http://farna.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

27 augusti 2010 18:46

KRAM min fina mamma L

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

28 augusti 2010 09:15

Tack LOVE för din hälsning!! Förstår att det är jobbiga saker...som man inte skriver här...Vore roligt om Kerstin i Färna, Lillemor och jag och du, att vi kunde träffas...och vi kunde få till en tid som passar oss alla fyra och en plats..som du kunde ge förslag på.
Livet är INTE alltid enkelt!!! Och mycket jobbigt och tufft när man är mitt i det...
Men har man goa vänner som man litar på...man kan vara varandras konteinrar, prata och lyssna..och stötta varanadra. Då är det ändock ett stöd, som gör att man orkar att ta ett steg i taget..och överleva dag för dag...En DAG i taget...
Här lyser solen idag. Inatt var det ca + 4 grader så man upplever att hösten gör sitt antågande.
Ser att ni en dag åker till Lindesberg på plantmarknad...visste inte att det fannns såna.
Önskar dej en så bra dag som möjligt. Hör snarast av dej..så kanske vi kan samordnae en dag när vi kan träffas..vi fyra. Det vore mYCKET roligt för oss alla.

En stor kram till dig och de dina!! /Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

28 augusti 2010 15:07

Man delar inte med sej allt på bloggen, men jag hoppas att det ordnar upp sej för dej och familjen.Du undrade om gökboet ....min man kallas för göken av sina vänner som han har haft sen ungdomen, han heter Göran.
Inget vidare väder idag,regnade rejält inatt och har även regnat en del på dagen också.

Önskar dej en bra eftermiddag och kväll!

Kram:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

28 augusti 2010 17:58

Förstår att du inte vill ventilera allt privat på bloggen. Jag hoppas bara att du snart ska känna dig lite piggare och bättre till mods. Det lilla barnbarnsbarnet är ju i alla fall en stor lycka :)
Skickar mina allra varmaste bry-mig-om-kramar till dig min go'a bloggvän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 augusti 2010 16:46

Kära syster LOVE!!! Hoppas att allt är bra med dig..så här på söndagen...
Skriver lite igen. Lasse o jag åker till Mallorca nu på tisdag tom 7 september på ospec...resa,,
Vi hoppas att vi kan få en tid framöver som passar oss alla..och att du bestämmer, var, hur, när,,,vi kan träffas..Kerstin i Färna måste ha sin man då som passar hundarna..och bara jag inte har mina jobbarnätter...utan lediga dag..och Lillis..hon kan nog, bara vi vet lite i tid,,,, Vecka 38 är jag HELLEDIG...så då skulle det passa mig UTMÄRKT...men kan kanske även om det skulle bli nån dag tidigare..och jag inte jobbar före o efter den dagen.
Love: Ge görna några PRELIMINÄRA förslag, så kan vi börja kolla hos oss andra. Gärna OM du kan meddela prel..redan innan i morronkväll, måndag, för då kan jag kolla med dom andra och vi "spikar" prel...
Idag gör vi "ingenting särskilt, sitter av o till vid varsin dator, Lasse har tvättat sina bilar, jag gjorde en mycket god köttgryta med mycket sting, och mycke olika grönskaer. Gjorde en stor kastrull, så det räcker även i morron samt till lunch på tisdag innan vi åker från E-tuna till Örebro Flygplats. Vi åker 15.35..på em....så det blir spännnande att se VAR vi hamnar...
Sänder dig KÄRA LOVE en stor kram från oss båda två. Margit o Lasse

http://margitholm.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

30 augusti 2010 18:22

Hej igen Love! Det skulle vara kul om träffen kunde ordnas. Jag har kollat Jannes schema och han är hemma och kan passa våra hundar Onsdag - Fredag denna vecka. Avvakar nu och ser hur ni andra har det, om någon av dessa dagar kan passa alla?
Ha en skön Måndagskväll och vi hörs mera om detta

http://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margit

30 augusti 2010 23:52

Kära syter LOVE, igen en liten hälsning!! Vecka 38...och nu ser det ut att kunna bli onsdagen eller torsdagen den veckan,,, Kerstin, Lillemor och jag kan då..och även du om jag förstod rätt.
Vi åker i morron eftermiddag från Örebro...och när vi sen kommer hem efter den 7 sept...så får vi bestämma vad som passar bäst..onsdagen eller torsdagen då...
Och de föeslag du kom med..kan vi ta upp igen och bestämma då.
Ser verkligen fram emot att träffas!!
Lasse o jag har nu i kväll åkt från Kolsva till Eskilstuna...efter lite missöden med min bil. kommer nog att skriva om det i bloggen...Men allt väl...det kunde varit värre...
Kramen min sytser LOVE!!! Hälsa Leif också!!
Margit o Lasse.

 
carina

carina

31 augusti 2010 09:40

hej min hoppas att du har det bra här det ganska bra nu jag har ringt till dej flera gånger grattis på era födelsedagar leif du hoppas att ni får en fin dag ha en bra dag nu så hörsvi av kram carina

http://www.ladystar.be

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

31 augusti 2010 14:53

Kära stora syster Love !!!
Fört och främst vill jag gtarulera er båda på eran stora dag, FÖDELSEDAN, GRATTIS GRATTIS....
Några ord på vägen till er:

Lite kärlek, lite tur.
gör att åren går i dur.....

Lite skratt och lite lycka,
hjälper er båda att livet
SMYCKA !!!!
HA en bra dag.....
Och det har det ju gjort alla dessa år ni varit gifta, men en liten uppfordrande vink skadar inte...LER
Hade jag bott närmare er hade jag självklart velat träffa er alla på eran träff....
Kerstin är nog den enda av bloggvännerna jag inte bloggar med..fråga men fick inget svar, man vill ju inte vara påträngande..Men jag har inga proplem med ny vänner, det är bara kul....
Kantareller finns det här också och Karl Johan, men mest Björn...Så jag vill inte vistas i skogen ensam.....
Önskar dig älskade Love och din Leif en underbar dag...Hipp, hipp hurra
FÅNGA DAGEN...KramiZ lillasyster IA ( Slå en singnal)...

http://40-talisten bloggplatsen.se

Love

31 augusti 2010 21:10

Tack så mycket syster¨för hälsning och dikten. Vi har haft det bra och jag fick handla blommor till trädgården. Sen blev det god mat så jag är så nöjd.Det blev fler klematis, en gul ros och några perenner.
Inte kul med björn i skogen så du måste hålla dig borta för jag är rädd om dig.
Självklart vore det kul att träffas men man vet aldrig vi kanske kan ses i Stockholm någon gång.
På kvällarna tänder jag värmeljus och lyssnar gärna på musik läser och skriver. Det finns inte så mycket att se på Tv men Leif är en riktig Tv-lus.
Ha det nu så gott govännen min.
Kramizz.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards