Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Det bidde höst.

Av Love - 26 september 2010 17:37

Höstdagjämningen har varit och även jag förstår att nu är det höst. Går inte att streta emot längre.

Visst jag tycker naturen lyser med vackra färger, luften är hög o klar, och vandrar man i skogen kännes man dom olika dofterna väl. Det är mörkret och kylan jag och kroppen inte gillar. Gäller att göra det bästa av situationen tex,. titta på äldre kort.

Leonard och Filippa var här en höst och hjälpte mig.

          

Det är både med glädje och vemod jag ser på korten.

Åren går så fort dom på väg att bli stora och har hela livet framför sig medans jag är på väg mot ålderdomen.

 

Så mycket jag hoppas hinna med att få uppleva men är tacksam för varje dag .

 

I går hade Lukas sin sista match mot Röfors. Det var en spännande match som dom vann med 3-0.

 

Tack vara vinsten och poäng så vann dom hela ligan och går nu upp en division.

 

Han har spelat sen han var en liten parvel men jag kan inte visa några nya kort här heller utan kör med gamla.

    

   

 

Jag hade ju lyckan att ha Ida här några dagar. 

Vädret var strålande och Leif följde med.

Ryggsäcken var packad med kaffe och smörgås som smakade så gott.

 Ida är så duktig jag kan ha henne lös i skogen för hon har inte minsta jakt i sig utan håller hela tiden koll på vart jag är.

          

 

När vi kom hem låg hon sen och sov som en stock.        

Så har jag fått ihop något av vad som vair här i veckan.

Nu blir det vecka 39 i morgon och nya upplevelser.

Hoppas ni som läser har det bra och jag skickar en kram.

                                      Love.

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 september 2010 18:00

Kära Love!
Varmt tack för ditt svar om systerskapet. Jag förstår så väl, vad du menar för det är helt fantastiskt hur vi lär känna varann här på bloggen så att det känns som vi är gamla goda vänner - det är en oväntad gåva :)
Vilka underbara höstbilder du visar på barnbarnen. Tiden slinker iväg så snabbt - det gäller att ta vara på varje sekund.
Mina soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

26 september 2010 18:20

Hejsan Love. Dåligt väder på marknaden, stannade inte länge. Men var till Janne o Kerstin o fika i deras husbil. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

26 september 2010 22:08

Gokväll min kära syster Love!!!
Tittade in och ser att du lagt in härliga fina bilder igen!! Så fina barnen är och va duktig dom varit, fotbollsspelarna också!! Roligtr!! Förstår att du är stolt!!! Och det har du all anledning att vara!!!
Fina bilder av promenaden...Ida...och Leif...
Förstår att fikat smakade gott ute i naturen....
Ser med glädje tillbaka på torsdagen när vi fick träffas och vara tillsammans. Fina minnen..att leva på...
Sänder en stor famn av kramar!!! Till er båda!!!
Systeryster mMrgit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

27 september 2010 00:20

Hej på dig
Jag håller fullständigt med dig det där om olika åldrar.
Visst går tiden fort, håller jag med om.
Dagens barn har hela livet framför sig, medans en själv håller på att bli äldre och äldre.
Jag börjar närma mig 60 med stormsteg :(
Blir det om ngt år.
USCH jag blir mörkrädd när jag tänker på det.
Vet inte vart tiden tar vägen egentligen.
Önskar att det fanns ngn *knapp* att klicka sig tillbaka en hel del år och få leva om sitt liv.
Det skulle jag vilja göra isf.

Kram på dig/
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

27 september 2010 10:58

Hejsan Love!
Nog är hösten här allt, idag har vi så blåsigt och kallt inte ett dugg skönt, men jag tycker om alla fina färger i naturen. Så många vackra bilder du visar för oss. Vad fin Ida är
En bra måndag till dig vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

27 september 2010 15:07

Vilka härliga bilder
visst är det roligt att få vänner över hela landet
tycker det är jätte roligt att du skriver i min blogg det är inte så många som gör det tyvärr
idag höst och mörkt ute
Nej valpar har vi inga funderingar på faktiskt det räcker med dom vi har tycker vi
Ha en jätte fin dag

http://mimmiros.blogg.se

 
Madde

Madde

28 september 2010 13:25

Ja, nu är verkligen hösten här och som du själv hade skrivit, på både gott och ont. Hade tänkt gå ut och rensat de sista rabatterna idag men det blåser så kallt så jag valde att stanna inne i värmen i stället. ;-)

Vilka ljuvliga kort du visar. Min favoritbild blev den med dig och Ida sittandes på stenen. Ser så underbart och avslappnat ut och det bästa av allt är att ni tittar åt samma håll och inte mot fotografen. =) Jättevacker bild med jättevackra modeller!

Önskar dig/er en underbar och härlig dag!

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

28 september 2010 15:24

Tittar in här igen!
Är det där konditoriet vasa här i Örebro?
Alltså jag får skämmas,. jag har bott här ett bra tag, men hittar så dåligt i denna stad :(
Får nog ge mig ut och cykla i sta`n till våren så jag lär mig vad dom olika ställen är ngn stans.
Butikerna med mera vet jag ju vart dom är, men fikaställen, dom är jag dålig på :(
Du får ge mig en beskrivning :)
Jo det vore kul att ses då
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

28 september 2010 19:05

Hej igen:)
oj undrade varför jag inte kom fram från inlägget på min blogg, men du hade tydligen glömt att skriva .se på slutet, därför jag inte kom fram.

KUl att maten blev godkänd iaf.
Hittade det receptet i en veckotidning för ett bra tag sedan.

Kram igen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

28 september 2010 22:23

Vilken tur ni har som får låna en så härlig hund som Ida verkar vara. Fina höstbilder och ni ser ut att ha det gött alla tre.
Ja visst skulle man villa stanna tiden för ju äldre man blir dessto fortare verkar det som det går. Hälsa Leif och ha det bäst.
Kram Anna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards