Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Ta vara på fredagen.

Av Love - 8 oktober 2010 10:27

  

 

Frukost, kattlådor och sängen är avklarad.

Lukas sover fortfarande. Han kom och åt middag här i går sen la han sig i min säng och somnade. Inte vanligt.

Till Robinsson väckte jag honom men han orkade inte utan bytte bra säng. Mår antagligén inte bra.

 

Det har varit en jobbigt tid för honom med många flyttningar och nu kommer han att bo här.

Vi ska göra allt för att han ska må bra.

 Länge sedan man hade ansvaret för en tonåring men det ska nog gå bra. Det värsta är att jag är hönsmormor och får kämpa med det men han är en underbar kille.

 

Nu har vi motorsågsmasakern på tomten. Många av våra träd står för nära huset och är ruttna innuti så risken finns att dom kan komma över huset om blåsten vill storma.

Snälla grannar sågar kvistar och hugger ner.

Ljusare blir det och dom får veden. Vi har ju tyvärr ingen sådan värmekälla. Känns lite tråkigt för varje träd som ramlar men här finns inget val.  Har ju som tur är många kvar. Fåglarna och ekorrarna måste ju trivas hos oss.

 

I morse när jag låg vaken funderade jag på många saker som ändras sen jag var liten.

Klädkataloger för sommaren kommer i januari, vinterkataloger i juli.

Julskyltningen sätter affärerna igång med i  slutet av oktober.

Kommer ihåg första julskyltsöndagen med pappa 4 veckor innan jul då allt var stämningsfullt och man som barn såg med glittrande ögon i alla fönster.

Då gick vi också alltid på konditori och jag fick välja vad jag ville ha. Nu tycker jag att man tröttnar eftersom allt börjar så tidigt och barnen fattar inte varför dom ska vänta så länge innan det blir julafton.

På julafton var dom flesta lediga och inga affärer öppna.

Borde inte allt som går vara stängt och folk lediga.

 

Det som jag tycker är jättebra är att dom nu har många ställen där hemlösa och ensamma kan få känna gemenskap och få julmat.

 

Knappt hinner jul o nyår försvinna då är det dags för semlor varje dag om man så vill.

Semlor fick man bara på tisdagar  någon månad före påsk när jag växte upp.

Vi åt alltid semlor med varm mjölk men nu vill jag ha dom till kaffet.

 

Allt ska gå i ett rykande tempo och frågan är hinner vi uppfatta vilken dag det är utan måste vi hela tiden hasta fram mot nästa.

 

Jag försöker verkligen leva i dag för vem vet om jag finns här i morgon. Varför vänta på morgondagen när jag fått den här dagen i min hand för att göra det bästa av den.

Ska snart gå till Lena (grannen ) och fika men först måste jag väcka Lukas och prata med honom hur han känner sig.

 

Det är regningt men varmt så en promenad skadar inte under dagen. Ska plocka lite mossa och lägga i urnorna vackert mot nyponkvistar och enris.

 Helgen är här och jag önskar er sköna dagar.  

                       Kram Love.

 

 

 

 

 
 
Pisan

Pisan

8 oktober 2010 12:11

Hoppas att sonsonen mår lite bättre. Håller med dig i det här med julskyltningen. Det är väl tidigt med oktober, varför måste det vara så? Det räcker väl med att börja med det i början av december, tycker i a f jag :-) Önskar dig en fin helg! Varm kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 oktober 2010 14:12

Hoppas att Lukas får hålla sig frisk så han inte håller på att bli förkyld.Visst funderar man på ibland hur det var när man var barn.Hoppas att du hade en trevlig fikastund med Lena. Fick du mitt mail
Ha en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

8 oktober 2010 17:17

Håller med dej allt börjar för tidigt. Hoppas det går bra för killen. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sita

Sita

8 oktober 2010 18:35

Förstår att han inte vill ha rosa. Dotter hämtade sin pellis i onsdags. Hoppas mina överlever. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

8 oktober 2010 21:20

Hoppas grabben inte blev sjuk? Nu när det är helg och allt!
Ja visst har allt blivit konstigt, spänningen och ivern kan inte vara samma för dagens barn som för oss som verkligen fick vänta och sedan uppleva endast en dag med festen som julskyltningen var. Numera hinner barnen se fönstren så ofta så de kan utantill vad de innehåller (åtminstone barn i stan)
Skönt att ni kan åka iväg i vinter ni med. Ja, man blir ju allt sämre under vinterhalvåret så det är skönt att kunna åka iväg. Mina leder började mola straxt efter vi träffades. Är så glad att jag mått bra så länge, Denna sommar var toppen.
Ha en skön helg min vän, du Leif och Lukas

http://farna.bloggplatsen.se .bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

8 oktober 2010 22:12

Underbara Love. Du räcker verkligen till för alla och ställer alltid upp. Klart att Lukas får det bra hos er.
Tycker som du att allting går så fort och som utbränd så orkar jag inte med stress och tar det lungt. NU är Nu och sen kommer senare.
Har tittaat på Idol många bra men jag håller nog på Elin. Hälsa Leif och Lukas och ni ska ha det så bra i helgen.
Kram från oss båda.
Anna panna.

 
Margit

Margit

8 oktober 2010 23:06

Min kära stora syster Love!!!
Här kommer en lite fredagkvällshälsnig!!!
Ser att ni nu har Lukas hos er...kan vara mycket skönt att få "rå om honom"..och samtidigt få ha sällskap av honom!!!
Jobbigt också för honom..att ha varit med om så många flyttar..och förändringar. Skönt att han har mromor o morfar, som kan och har möjlighet att "ha famnen öppen" för honom...och vara det vuxenstöd, som en tonåring SÅ VÄL behöver!!!
Ja visst är allting annorlunda nu..jämfört med när vi växte upp. Alla saker som du räknar upp och nämner, det känner vi alla igen..och det stämmer precis...
Jobbar nu 3 nätter...och har haft "en livlig dag" idag... Har förberett min blogg med bilder..och kanske jag får den färdig under natten...så att den kan läsas i morron...Det tar sin tid...att läsa, kommentera (vilket "jag ligger efter med," och inte hunnit med som jag önskar.
Jag tycker det är SÅ roligt med alla nya vänner...som man fått genom BLOGGEN, även att jag har en mycket stor vänkrets..av NÄRA VÄNNER...så har jag utrymme för mina bloggvänner.. Det betyder SÅ mycket för mej..och nu snart när jag KLIVER AV JOBBET..(pga åldern, 67)då förlorar jag ju den sociala biten jag har med mina arbetskamrater..pch då är det gott att få ha er alla!!!
Hälsa Leif så gott och en stor kram från systeryster Margit.

http://margitholm.blogg.se

 
ingmarie

ingmarie

9 oktober 2010 09:13

Daten jag skulle träffa var min man, det är inte ofta vi kan gå i stan, var inne på ett mysigt fik.
Nej jag ser inte på Idol har nog aldrig gjort det.
Idag lördag har vi sammanlagt 8 hundar, 4 är här bara över dagen sedan stannar våra 4 kvar :)
solen strålar idag men det var väldigt dimmigt ute i morse.
Vad skönt att killen kan bo hos er så det blir lungt och skönt för honom
Ha en fin lördag

http://mimmiros.blogg.se

 
Pisan

Pisan

10 oktober 2010 18:31

Visst fixar jag halsband med tillhörande örhängen! Vilken färg vill du ha? Jag kan sno ihop nåt och så mailar jag dig bild och så kan du komma med synpunkter och/eller önskemål om du vill att jag ändrar på det. Min mailadress: pisanssmycken@hotmail.com
Ha en fin söndagskväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

11 oktober 2010 06:35

God morgon Love. Synd att vi inte sågs igår. Men vi var väl inte på samma affärer. Gamla bilar kan Kjell rå på, men inte nya. Här har vi -2 grader nu. Må väl både du o Leif. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

11 oktober 2010 17:47

Underba rläsning fö rja gkänner igen allt
Speciellt det om julskyltning , det var ju så fint så speciellt
Täk att en dag få uppleva känslan på nytt

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Britt-Marie

Britt-Marie

11 oktober 2010 21:12

Hej! Så roligt att du skriver i min blogg! Jag hoppas helgen har varit bra nu. Här har vi haft våra barnbarn här i helgen då deras mamma arbetade denna helg och de ville gärna komma hem till oss. Ja det får de så gärna och det är så roligt så länge de vill komma till oss.
Idag har min man plockat ner våra Ingrid Marie äpplen och det blev en hel del. Jag skulle vara snäll och hjälpa till lite och ta äpplen som han plockade längst upp, men det skulle jag naturligtvis inte alls gjort för nu har jag sån himla värk i mina axlar och armar. Usch man blir så trött på denna värk och jag tycker det är så roligt att kunna hjälpa till här hemma då jag tycker min man får göra så mycket. Min man är just nu och spelar korpmatch i bowling.
Jag har fortfarande inte hört något från FK.
Vad härligt att Ni kan komma iväg till Tailand. Har du din son bor där o barnbarn?
Jag har aldrig varit i Tailand och förstår att det måste vara skönt där. Vi var för några år sen på Mallorca och Kanarieöarna och den värmen hjälpte mig jättebra. Men tyvärr så har vi inte råd att åka just nu till värmen så det blir att få vara här hemma.
Ha nu en bra vecka!
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

12 oktober 2010 18:00

Hoppas killen mår bra nu, tråkigt och bekymmersamt när det blir så.
Håller med om att allt ska tas ut i förtid, julen är ju inte här på länge, varför börja med julsaker i affärerna i slutet på oktober, helt tokigt tycker jag. Snart börjar dom väl servera julbord i oktober också.

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 oktober 2010 16:31

Vad skönt för Lukas att kunna få vara hos er. Hoppas han piggnar till.
Apropå julskyltning så började IKEA med sina julsaker redan i början av oktober och på Baldersnäs (Oldsbergs f.d herrgård i Dalsland) har man börjat med julmarknaden.
JUkbord kan man boka redan nu, så man inte missar något och julkonserter har annonserats sen flera veckor. Suck.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

13 oktober 2010 21:27

Hej där!!
jag tycker verkligen du har rätt!! Det är så överdrivet. Varför ska det va så??
Hoppas nu att din barnbarn mår bättre. Klart man blir en hönsmormor..man vill ju att ens barn/barnbarn ska må bra!
Vill oxå säga att du har en härlig blogg..du skriver jättebra, roligt att läsa.
Ha det gott så hörs i snart igen!!!
Marie

http://miamarie.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 oktober 2010 12:04

Har skickat ett mail till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ingmarie

ingmarie

15 oktober 2010 10:15

Tack för besöket alltid lika roligt när du kommenterar. Jag ska ställa ut queen i slutet av nov, hon är fullcertad men saknar en etta på spår men det tar vi i vår. Idag 8 grader varmt
jag la just in en ny film på bloggen som jag tog vid havet igår
Ha en jätte skön helg vännen

http://mimmiros.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards