Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Dagar som gått.

Av Love - 22 oktober 2010 21:44

  


Ja som ni ser var det en vecka sedan jag skrev men jag lever och har hälsan.

Här ska ni få en liten lägesrapport hur veckan har varit.

 

Lördag: Var på loppis och fyndade ett skrivbord till Lukas. Fick besök av vänner som passerade och det blev några härliga timmar.

 

Söndag: Födelsekalas hos Felix som fyllde 10 år. Leffe ville också vara med på bilden.

 

Här är lillebror Julius 2 månader. Söt som socker go som choklad.   

 

 Lycklig mamma Ingrid med minstingen.     

      

Även tant Love fick hålla och den här lilla killen får mitt hjärta att klappa lite fortare. Finns det något mer underbart än att få hålla ett barn i sin famn.

   

 

Måndag: Var sista gången till tandläkaren. Han har verkligen hjälpt mig med min tandläkarskräck.

Träffade sedan Gunilla för första gången. Det är fantastiskt att hitta varandra genom bloggen och upptäcka att man trivs så bra ihop.

Kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker tycker vi båda och hamnade på kondis. 

Sedan blev det studiebesök i affärerna. Vi fastnade  för samma mössa, halsduk och vantar så nu ser vi lika dana ut. Det ska inte dröja så länge tills nästa gång vi ses. Tack Gunilla för din vänskap.      

 

Tisdag: En lugn dag med man och katter. Det är inte lätt att få plats i sängen när fyrfotingarna tagit plats. 

 

Onsdag: Blev inte som vi tänkt. Vi var bjudna till Margit o Lasse där vi skulle träffa Irja o Anders  för första gången samt Lillemor.  Vi hade verkligen sett fram emot det men Elinor behövde min hjälp hos läkaren. Lillemor var dålig så hon kunde inte heller komma. Nu ser vi fram emot maj då vi gör om försöket.

Äta bör man annars dör man så sant som det är sagt så dotter o jag gick på en trevlig crepperia  och åt lasang.

  

Sedan träffade jag Lukas och  vi handlade vinterkläder till honom. Helt slut kom jag stapplande hem vid sex tiden och då var det värktabletter o sängen som gällde.

 

Torsdag: En dag bara att glömma. Låg som i dvala helt kraftlös och ont i varje liten del. Så reagerar min kropp när det blir för mycket men jag har ju tur som har en snäll man som förstår och hjälper.

  

 

 

Fredag: Vaknade och hela värden var vit. Solen sken från en molnfri himmel och nu är väl vintern här även om denna snö inte får ligga kvar tack o lov säger jag.

  

 

 

 

Kattmat behövdes köpas så vi begav oss till Marieberg. Där finns ju även Ahlsteds blommor och dit dras jag som en magnet. Alltid hittar jag något jag "behöver".     

 

Dom har även dessa vita vackra möbler. Jag vill, jag vill, jag vill men inte Leif så det är bara att sucka och inse fakta vi ska ha våra mörka möbler kvar punkt o slut.

 

 

Vad sägs om denna tapet som jag såg på Rusta. Gillar den skarp som fondtapet och om Elinor tycker detsamma ska hon få den.

 

Vad morgondagen har i sitt sköte vet jag inte men önskar att ni mina vänner ska få en riktigt bra dag.

Tack för att ni läser och lämnar kommentarer även om jag ligger lite på slösidan och tydligen har fredagkväll som skrivarkväll.

Må gott och var rädda om er och varandra.

               All kärlek och glädje.

                            Love.      

    

 
 
Gunilla

Gunilla

23 oktober 2010 00:03

Tack vännen för bilderna :)
ska oxå lägga in ngn av dom bilder jag är med på.
Har ju min blogg låst, så det är nog ingen fara att dom stjäls. Ananrs är jag inte mycket för, att sätta ut bilder på mig, hur som helst på nätet.
Jättesöt kattbild du har satt in på din blogg här, med katten som *viftar* med örat :)
Så sött.
Jo visst är det trevligt när man hittar vänner så här via sina bloggar.
Sedan när man träffar varandra live oxå, så kan det ju gå bra.
Tycker att jag har fått bättre vänner via nätet än jag skulle ha fått annars.

Kram vännen
sköt om dig
Ha en trevlig Helg.

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

23 oktober 2010 06:29

God morgon Love. Här har inte hänt mycket. Vi har iaf sålt dotters bil, kom en kille från Örebro i torsdags kväll halv 11. Sent, trodde aldrig dom skulle komma så sent. Idagska vi till Ellinor o lämna pengarna, skriver ett inlägg efter det. Kramar Carina

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

23 oktober 2010 12:42

Du delar med dig av både med o motgång och det är ju så vi har det. Din styrka är att du är så possitiv och aldrig ger upp. Tråkigt att du blir så dålig men nu ska du ha en fin dag och även framöver. Mulet o trist här så jag stickar på min tröja.
Kram Anna.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 oktober 2010 17:00

Oj, vilken innehållsrik vecka du har haft go'a Love! Inte undra på att du inte har haft tid för bloggen ;)
Nu önskar jag dig och Leif en skön och avkopplande helg.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 oktober 2010 19:21

En bra vecka du verkar att haft. Synd att vi inte kunde se hos Margit men vi får ta igen det en annan gång. Fina och mysiga bilder du visar för oss
En bra kväll till Leif och dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ingmarie

ingmarie

24 oktober 2010 11:33

Jag älskar loppisar men det blir inte så många här på ön under hösten och vintern, jag köper lite och ibland så säljer jag på tradera.
Hundarna ligger inne idag för det regnar och är mörkt ute. I morgon är det läkaren som gäller för mig, har börjat höra så himla dåligt, maken kan knappt sitta i samma rum som tv och mig. ):
Så vi får se vad läkaren säger.
Ha en skön söndag....kram

http://mimmiros.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

25 oktober 2010 00:05

Vad kul att se Gunilla i din blogg och dig i hennes. Roligt att ni träffats. Ja internet är fantastiskt på att föra samman folk verkligen.
Trevlig vecka du haft förövrigt med, synd bara att du blev liggande efter en "heldag" men du är nog som jag där och tycker att det är det värt.
Vi håller på här och resedagen närmar sig men exakt vet jag inte än. Först måste allt vatten tömmas ur huset och all packning som nu finns överallt ska ut i husbilen. Det är väl risk att den spricker när vi är klara -:) Ha en fin vecka min väg

http://farna.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

25 oktober 2010 22:44

Hahaha! Jag bara älskar din bild på alla era goa mysmissar i eran säng. Ser helt underbart ut! :D

Tråkigt att det inte blev en träff men våren är ju snart här igen. Hoppas bara att det går fort fort! Visst är juletiden mysig med allt pynt mm. men jag gillar allt vår och sommar bäst jag. Det positiva med höst och vinter är att man slipper alla blodtörstiga flygfän. Hihi!

Önskar er allt gott och hoppas ni alla mår bra!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

26 oktober 2010 09:01

Hej Love! Tack för dina fina kommentar inne på in blogg, den värmde gott. Alltid roligt när det kommer någon ny läsare. Jag hoppas du återkommer föer gånger. Kikade lite här nu och såg alla dina katter :-)) förstår att du har ett varmt hjärta. Önskar dig och maken en härlig vecka. Var rädda om varandra. Kram från Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Margit

Margit

26 oktober 2010 14:45

Härliga bilder, du visar oss, mina kära syster Love!!!
Alltid så trevligt att läsa..och se alla vackra bilder fårn de olika tillfällena, Loppisen. blomköpen, träffen med vår kära bloggvän Gunilla, (Som jag också gärna skulla vilja träffa)
din dotter Ellinor..och allade ÖVRIGA BILDERNA, så trevligt att få se och följa varandra!!!
Är nu i Eskilstuna, har besiktigat min bil här i E-tuna på förmiddagen..GODKÄND!!!
Har varit en runda på ICA MAXI och har nu ätit en härlig sopptallrik, med korvbitar i...Vi kokade en stor kastrull soppa..hos Lasse i gårkväll..så vi fick 2 rejäla burkar var..så att vi kan ha till ett mål om dan...
Man handlar och plockar för sej..kunde knappt bära den tunga kassen..som jag handlat...
Solen skiner..och det känns underbart vackert...Man piggnar till av solen, när den skiner!
Jobbar i morron natt..och åker till Lasse igen på torsdagkvällen...Har lite saker på mitt "schema"..som jag ska hinna med här i stan...

Kramar till dig Love och din Leif!!! Syrran systeryster..Margit

http://Margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

26 oktober 2010 21:07

Så trevligt du har skrivit om en hel vecka i både ord och bild, mycket intressant läsning och fina foton. Vi begåvades med snö i fredags men den är borta nu som tur är, det är alldeles för tidigt med snö i oktober.Tapeten var jättesnygg och passar ju perfekt som en fondtapet.

Nu önskar jag dej en god natt...vi hörs!

kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

27 oktober 2010 10:36

Hej goa Love! :D

Hoppas att allt är bra med dig/er! =)

Önskar er alla en underbar och härlig dag! :D

Många många kramar! ;-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

27 oktober 2010 20:44

Hej vännen
Tittar bara in för att önska dig en fortsatt trevlig vecka
kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards