Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Djur och natur.

Av Love - 11 november 2010 19:31

Att djur ligger mig varmt om hjärtat har väl ingen missat. Vi har i dag grattat Musse som fyller 9 år.

 Leverpastej och skinka till frukost  fisk och räkor till middag.

Han är en Norsk skogkatt med färgen light amber.

Han är husets herre nummer ett och alla vet att han har ett hjärta av guld. Vi hoppas och önskar att vi får ha Musse med oss i många år till.       

Två svarta killar gillar varandra och myser tillsammans. Gaius och Marco.

  

I går kväll när Gaius och jag var ute och gick över gärdet hörde vi ett konstigt ljud av något djur.

Jag blev ju livrädd, tänk om det var vildsvin men det visade sig att det var hjortar          Dom har ju brunst nu och bockarna låter på ett speciellt vis.

 När det är mörkt har jag alltid Gaius kopplad och nu i kväll sprang en stor hjort med krona ut alldeles framför oss. Sista kissrundan får han klara av själv i kattgården vid 10-tiden. Sen sussar vi gott både människor katter och hund.

 

Vår lilla by där det bor ca 20 familjer.

 Naturen är vacker i vinterskrud. 

Våran sötnos kan sitta fint.

 

 Vi vilar ut och jag njuter av solen.    Söt, sötare ,sötast.

 

Om ni visste hur glad och tacksam jag är för alla fina kommentarer ni skrivit.  Det värmer mitt hjärta i vinterkylan. 

Jag vill tacka Irja alldeles extra för den fina presenten och det hon skrev. Änglar finns även på jorden.  

Tack kära "syster".

                             Kram till er alla.

                                    Love.    

 
 
Sita

Sita

11 november 2010 20:45

Hejsan Love. Har du sett att jag har en tävling? Vill du vara med så skriv. Margit är med. Hur tyckte vovven om snön? Jag gilla det inte. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

12 november 2010 06:53

God morgon min vän!
Ett stort Grattis till Musse, han är så vacker.
Mysig bild på Gaius och Marco i soffan. Gaius är en väldigt stilig hund.Fina promenad bilder du bjuder oss på
En bra och fin helg till dig
En stor kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

12 november 2010 20:13

Du behöver inte länka om du inte vill lr kan. Du är med iaf. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

13 november 2010 13:40

Så fina hjärtevärmare du har
Jag älskar också djur dom ger en så mycket
Här finns inte hjort så dom har jag bara sett i inhägnad
Dom är ju så ståtliga

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Monica

Monica

13 november 2010 15:38

Vilka fina foton på dina djur....


Önskar dej en fin lördagskväll:)

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anna

13 november 2010 18:49

Att du är en riktig djurvän vet jag och det synns.
Jag kom ihåg för många år sedan när du fick gå in till vargarna i Kolmården och en slickade dig i mungipan. Du är älskad av både människor och djur.
Kul att du nu fått en hund igen att jobba med och så fin han är. Ska bli roligt att se honom.
Trevlig lördagkväll.
Kramen Anna.

 
margit

margit

13 november 2010 23:36

Gokväll min kära syster LOVE!!! Så roligt att titta in i din blogg...vilket jag gjort några gånger..och nU först så skriver jag en liten hälsning!
Alla missekisserna är SÅ SÖTA..och Gauis, så fin han är! Förstår att han fyller mycket glädje för er alla i vardagen..och de sover sött...på nätterna...
Inte mycket kvar av den myckna snön som föll..utan nu är det endast blask och slask..kvar.
Jobbat extra, natten som varit. Hade planerat att vi annars idag skulle åkt till FÄRNA på en Hanteverksmässa med julsaker...Men jag var tvungen att lägga mig i sängen krypa ner o sova några timmar, somnade också nån timme bredvid Lasse i TVsoffan..och jag behövde nog den sömnen.
I morron eftermiddag..så åker jag till Eskilstuna igen. Planerar att vara med på CAFE´möte i morornkväll...förmodligen dragspelet med mig..och jobbar så två nätter..stannar kvar och är på utbildningsdag..på onsdagenn..OCH jobbar extra på natten igen..sover på torsdag...f m.. på - resultat igen...
Så kl 14..på en pensionärsträff...där dom har besök av en musikkgrupp..OCH sedan åka till min Lasse igen på torsdagkvällen..Så en "TUFF" vecka framför mig, "fullbokad"...nästan
Och kommande helg så har min Maria, "tingat på" att få komma och besöka oss under helgen..och vara tillsammans och umgås...och Samira med...
Länge sedan dom låg över..så det ser vi fram emot!!
Förlåt att jag "babblar så mycket"..när jag skriver!!!
Hälsningar till er ALLIHOPA...från Lasse och mej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
 av irja

" title="http://bloggplatsen.se]" target="_blank">bloggplatsen.se] av irja

14 november 2010 02:18

Kära min syster Love !!!
Glad att den lilla Ängelen hittat hem till slut,Och att den hitta rätt adress !!! LER.
Ser att du har fullt upp med dina älskade katter och nykommlingen i familjen,,, han är ju för söt, eller det är ni tillsammans där ni sitter och myser i solen,,, förstår att lyckan är fulländat, är mycket glad över din skull, min kära syster...
Nu är det dax för bingen...Nattinatt....KramiZ lillasyrran IA.....

http://40-talisten. bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 november 2010 20:27

Vilka fina djurbilder du bjuder på idag :)Gulliga katter och en jättefin hund.
Önskar dig en fortsatt fin kväll.
Varmaste kramar till dig min vän!

 
Madde

Madde

15 november 2010 11:14

Vad tjusig Musse är! Riktigt stilig och ståtlig herre. Ja, det är så underbart med husdjur, de ger en så mycket kärlek och glädje. Vad jag kunde läsa så fick ju också riktig lyxmat dagen till ära. Kan tänka att han mådde som en kung, vilket jag i och för sig tror att han gör varje dag men kanske ändå lite extra just på hans födelsedag.
;-)

Underbart vackra bilder också på både djur och natur. Härligt att se att Gaius har hittat en vän i Marco. Mysigt minsann! =)

Annars så hoppas jag att allt är bra med er och önskar er ALLA en underbar och härlig dag!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Ingmarie

Ingmarie

15 november 2010 14:04

Gud så söta katter, dom vill jag ha :)
fast det går nog inte med våra taxar
Men jätte fina var dom i alla fall
Ha en fin dag vännen

http://mimmiros.blogg.se

 
Maria

Maria

15 november 2010 19:34

Vilken söt katt Musse är, ser så mjuk och go ut. Visst är det bra att lämna alla dessa "småsaker" till sist, för det finns ju så mycket annat i livet som är viktigare och som ger oss så mycket mer i retur. Jag hade turen att i helgen få ha min älskling hos mig igen, och det kändes helt fantastiskt. Synd bara att dagarna gick så fort, men nu får vi längta ett tag igen. Önskar DIG en fin vecka, med maken och alla dina fina djur. Kram Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

16 november 2010 01:32

Så fin Musse är och även hunden Gaius
Pudlar har alltid varit min favorithund bland andra hundraser.
Tänkte på det där *fikaträffen* igen så kan vi ta det ngn gång efter den 18, när vi får pengar igen.
Vore trevligt :)

Ha en fortsatt trevlig vecka.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

17 november 2010 16:07

Heju vännen
Tack för besöket på min Blogg :D
Vi på den grafiklista jag är med, i brukar för det mesta *skapa* ngt till varandra när ngn fyller år, så det är inte bara jag som har fått desa *tavlor* jo dessa har ju ingen annan fått, men vi gör så på grafiklistan för skoj skull.
Vi har verkligen trevligt på den grafikgruppen. Pratar om *ditt och datt*
Finns ju fler grafikgrupper, men jag är bara med i två hittills iaf, bl.a där *Daiva tavlorna* kommer ifrån.
Finns t.ex *tubesgrupper*,där man delar med sig av sina tubes, mailmall grupp, där man lär sig att göra mailmallar bl.a Vet inte riktigt hur många grafikgrupper det finns, men det finns några st. iaf.
Ja vi får se om vi kanske kan ses ngt nästa vecka.

Ha en fortsatt trevlig vecka, som går mot sitt slut snart.
Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

ingrid

18 november 2010 08:35

ja musse är fin och ståtlig ,vi tycker så mycket om er tack för att ni finns kram

 
Ingmarie

Ingmarie

19 november 2010 08:37

Tack för besöket på min blogg..alltid lika roligt när du kommenterar. Din vän Jill, var på hägerstensåsen bodde hon?
I morgon lördag taxutställning så håll tassar och klor

kram

http://mimmiros.blogg.se

 
lillis

lillis

19 november 2010 16:25

Önskar er en bra och skön helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

19 november 2010 18:17

Du har en sak hos mej. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Maria

Maria

19 november 2010 18:20

Tack för din fina kommentar inne hos mig, den värmde enormt. Vi hade några underbara dagar ihop och nu får vi se fram emot nästa gång. Önskar DIG allt gott och sänder en massa värme och kärlek som du kan sprida vidare. Ha en riktigt skön helg med maken och Gaius och katterna. Vi ska hälsa på mamma och Lasse i morgon, skönt med lite miljöombyte. Kram och Gud välsigne DIG.

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Sita

Sita

19 november 2010 19:45

Ja så är det. O sen välja 7 nya. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards