Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Kittekattus Altair

Av Love - 24 november 2010 22:26

Ja så heter en av våra hanar. I dag fyller han fem år.

När han skulle flytta kom Eva och Conny från Luleå ner med honom. Då var han inte stor men nu går han i tungviktsklass. Det bästa han vet är att ligga hos mig och få tvätta mig i ansiktet (kallas peeling) och håret.

 

            Nospuss till vår älskade Prins Puttipong.      

 

Djurintresset har även våra barn och barnbarn.

Leonard har länge velat ha en hund och han har saknat deras Troja i flera år. Det var en Gran Danois som tyvärr inte hade något bra psyke.

 

I helgen var Elinor och vi till en uppfödare och tittade på valpar av modell mindre. Handpenning är lagd och när Leonard kommer till mamma Elinor så finns han där. Ska få låna Jills filmkamera för det blir ett stort ögonblick när Leonard får träffa honom. Han vet ingenting  alls.

 

Den lilla valpen var bara fyra veckor när han visades upp men så bedårande söt. Att Elinor föll synns väl.                   

 

Jag har inga bra dagar just nu med värk och stelhet.

Fungerar bäst mellan 10-15 sen är det sängen som gäller innan middagen. Vila igen till halv 8 för att se nyheter och i kväll Bonde söker fru.

Så här är det varje vinter men man förtränger och vill inte komma ihåg att eländet blir värre då.

 

Mitt sovrum, Leifs sovrum och hans kontor är klara för helgen. Tänkte ta vardagsrummet och mitt arbetsrum i morgon sen har jag fredag o lördag på mig för resten.

 

Klockan har slagit 11 och ögonen går i kors. Längtar till min sköna säng där jag sover som en prinsessa på Tempurmadrassen. Den skulle jag inte klara mig utan inte heller katterna som värmer min stela kropp.

Gaius har accepterat sitt öda att ligga nedanför på en egen madrass min goa nallebjörn.

                      

                                       Kram

                                       Love.

 
 
Sita

Sita

25 november 2010 05:11

Gd morgon. Vilken söt katt. Grattis till han. Ja valpen är söt oxå, men alla bebisar är söta. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

25 november 2010 06:37

En nospuss till Altair i efterskott.
Vilken söt liten valp eran dotter skaffat sid så fin den är. Ta det lugnt och slit inte ut dig
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

25 november 2010 08:25

Nämen hallegosingen då vilken söt liten hundvalp! Man smälter ju...
Hoppas du sovit gott inatt. Jag mår ungefär som du beskrev att du mår... suck... men vad gör man? Det är bara att acceptera det. Önskar dig en fin torsdag! Go kram från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 november 2010 23:19

Åh...katten är så söt och ser så go och mjuk ut. Förstår att det är mysigt att honom nära sig. Den lilla valpen var ju också fin och blir säkert allas lilla "kelgris".

Förstår att smärtan och bristen på ork måste vara otroligt slitsamt och jobbigt. Du får passa på att vila som du gör, mellan varven, för att sedan kunna orka små korta stunder. Vi som är friska borde verkligen vara mer tacksamma och uppskatta vad vi kan och rår med, mer än vad vi gör. Just hälsan ta vi nog allt för ofta för givet. Lider med dig. Hoppas ändå att du får njuta av en fin adventshelg nu.

Allt gott till Dig, Love. Kram från mig

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Ingen bild

ingrid

26 november 2010 09:11

hej han är fin altair,så ståtlig va söt valp vart det den? hoppas vi snart kan fika igen kram

 
margit

margit

27 november 2010 10:34

Kära Love, min syster, så roligt att titta in och läsa och se de fina bilderna..du visar!!
Får GRATTA Altair i efterskott!! Hoppas att han får MÅNGA ÅR TILL!!!
Så fin lite vovve som Ellionor nu har fått i sin ägo!! Den kommer säkert att glädja HELA FAMILJEN..framöver!! Våra KÄRA HUSDJUR..de är ju SÅ MYCKEN GLÄDJE för oss.
Lasse och jag har ju våran Linus och Tessie..och dom är våra MYSDJUR:..och vi kelar med dem..
Måste berätta..att LINUS har gjort en fångst igen..I gårmorse..så låg resultatet på köksmattan..när Lasse steg upp..och kom ner i köket. DUKTIG LINUS!! Han har nu fångat/dödat 3 st..och "fällan".har tagit 2..Så Linus leder...
Här har vi haft snöflingor..på morronen..stora..så det är väl nästan 5- 6 cm..som kommit under natten. Så det är sån stämning, ljust och vackert.
Ser att det faller även nu, men mindre flingor...
Kram till er de härliga husdjuren..
Gaijus och alla missarna... Ha en trevlig och FIN 1:a Adentshelg!!!! Margit o Lasse

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

27 november 2010 23:20

Men syrran, vad du är duktig att ändra ytseende på din blogg!! Kan du själv??? Eller får du hjälp av någon??? Så julig och fin den är!!! Och blinkande hjärtan...SÅ fint!!!
KRAM till dej och Leif!!! Hälsa Lucas!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards