Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Nu är vi tre kockar.

Av Love - 29 november 2010 21:52

           


Tycker nog att  det räcker med snö nu och vill inte heller ha så kallt. Kroppen är snart lika stel som en istapp men visst är det vackert ute. 

Elinor mådde inte bra i

går och ville inte smitta ner oss så vi bjöd hit Leffe o Ingrid med barnen  alltid lika kul att vara med dom. Ingrid vet att jag inte gillar att baka så hon hade med sig nybakade lussekatter.

Glögg och annat smått o gott fanns i vårt hus. Att ha kära vänner så nära är toppen.

 

Eftersom Leif gillar att laga mat så tar han middagen på måndagar onsdagar o fredagar.

I dag blev det kassler med pommes frittes, sallad och aromsmör. Jättegott och jag njöt under tiden han lagade maten av att bara vila.

Tisdag, torsdag o lördag är mina dagar och Lukas tar hand om söndagen. Kan inte bli bättre nu känns det roligt att komma på nya saker att bjuda på.

 

Det börjar suga i Thailandstarmen så smått. Jag brukar hålla ihop till januari sen tar krafterna helt slut och jag vill åka till Tony. Längtar efter honom för det blir ju bara  en gång om året vi ses även om det då blir en längre period. Att få må så mycket bättre då är också underbart.

 

I morgon ska jag plocka ihop några saker och ta kort på och lägga ut på bloppisen. Hela husvagnen är full av fina barnkläder från Elinors barn och jag har bla.

 en snygg vinterkappa som bara är använd fyra gånger.

Vem vet det kanske kan bli ett bidrag till julklappskassan och så får jag mer plats i garderoben.

 

När jag var liten hade vi två garderober på tre personer.

Kläderna man hade då var lätt räknade.

Nu har jag kläder i överflöd och ändå säger jag ibland att jag har inget att sätta på mig.

 

För några år sedan hade jag ett fadderbarn i Lettland och var där en vecka. Besökte barnhem, skolor och gamla. Behovet var stort efter bla. kläder så jag har skickat mycket varm kläder dit och jag vet att det kommer fram för dom åker själva ner och lämnar ut.

Nu till jul går en sändning till barnfamiljer och gamla med förnödenheter som det är brist på och även julklappar. Skulle så gärna vilja åka med en gång till men jag orkar inte.

 

Väntar på Lukas som är hos en kompis och ser på  fotbollsmatchen mellan Barcelona och Real Madrid.

När han kommer blir det thetime och sen ska jag sova gott

 

Tack för era kommentarer dom värmer i vinterkylan.

 

  

                              Kram

                               Love.

 

 

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

30 november 2010 08:39

God morgon i vintekylan. Har ni en son i Thailand? Tänk jag har ingen längtan dit, många på mitt jobb pratar bara om värmen där. Jag vill ha lagom. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

Love

30 november 2010 10:39

God morgon själv. Ja kallt så det räcker men tack o lov har vi varmt inne. Stackars människor i andra länder som varken har hus eller värme tänker på dom i Pakistan som jag såg på Tv i går.
Ja vi har vår äldste son där sen 9år och jag åker ner varje vinter och stortrivs i min lilla lya där. Tony och Keng bor strax bredvid. Annars vet jag inte om jag skulle åka så långt och det kostar faktiskt en hel del. Att leva där är superbilligt och jag bara älskar deras mat. Har lärt känna många thailändare genom Keng. Är som en till familj.
Rogers son William 22 år bor också i Thailand så jag får så mycket glädje av att träffa dom.
Ha en bra tisdag och glöm inte mössan.
Kram

 
Pisan

Pisan

30 november 2010 10:20

Men vad härligt att slippa laga mat varje dag!! Det där med Thailand har jag funderat på. Värmen där. Är den inte fuktig? Jag har fått för mig det i a f... Jag mår sämre i fuktig värme. Men torr värme gör gott. Hur länge brukar du vara där? Önskar dig en fin tisdag! Kramizar1 ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Love

30 november 2010 10:30

När det gäller värmen i Thailand så beror det på årstid. Jag klarar inte heller av fuktig luft. Fast inget kan vara värre än detta när man knappt kan gå ut. När jag var hos Tony förra vintern stannade jag sex veckor. Det tar en vecka ungeför att komma i gång med lederna och att värken minskar. Tyvärr håller det inte länge när man kommer hem.
Jag har en liten lägenhet där och kan verkligen få rå om mig själv. Tony och Keng (hans tjej bor i en jättefin lägenhet pytteliten bit därifrån. Min pool ligger 20 meter från hissen så det kan inte bli bättre.
I år hoppas jag mannen kommer med men annars drar jag själv. Lukas får se efter honom hihi
Tänker på dig och skickar en varm vinterkram.

 
Ingmarie

Ingmarie

30 november 2010 11:10

ja nu har vi verkligen fått vinter som heter duga, det vräker ner här och jag sitter inne i värmen och myser. nu har alla mina 93 tomtar kommit fram, men jag ska upp i 100 är det tänkt i alla fall.
Ha en jätte fin dag min vän

http://mimmiros.blogg.se

Love

30 november 2010 16:31

Vad roligt att du har så många tomtar jag gillar verkligen både tomtar änglar o troll.
Lägg gärna ut på bloggen så vi får njuta av ditt tomtesamhälle. Har pulsat omkring i skogen med Gaius i dag och nu sover han som en stock. Skulle vilja ta mig en slummer själv också men snart är det dags att börja med middagen. Tack för dina kommentarer det är så roligt att ha lärt känna dig.
Önskar dig allt gott.
Kram
Love.

 
lillis

lillis

30 november 2010 12:03

Hej Vännen!
Vad bra ni fördelat att laga mat olika dagar.
Förstår din längtan till Thailand.Skickade ner några bilder med snö till Peters flickvän som bor i Thailand och som hon uppskattade mycket
Ha det gott vännen och ta hand om dig
KRam

http://danslillis.bloggplatsen.se

Love

30 november 2010 16:25

Dom där kan nog inte fatta hur mycket snö vi har och hur kallt det är. Pratade med Tony i dag och vädret är kanon där nu. Han kommer nog hem på besök i sommar till midsommar då vi firar 50 årig bröllops dag. Hoppas Keng kan följa med också för hon har aldrig varit här.
Tur man har bloggen dagar som dessa när man inte orkar göra så mycket mer än ta hand om djuren. Är min matdag i dag och det blir fiskpanetter med potatis o stuvad spenat. Blåbärspaj med vaniljvisp efteråt.
Ha det så bra själv kära vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards