Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Fortsättning följer.

Av Love - 30 november 2010 17:14

Så var jag här igen. Batteriet till kameran tog slut men här ser vårt köksfönster och mitt sovrum ut.

Mer bilder kommer i morgon.

                    

    

Potatisen kokar spenaten är stuvad och fisken ska stekas.

Till efterätt blir det blåbärspaj med vaniljsås. Nej, jag har inte bakat den själv utan den är köpt men god ändå.

 

Vilken glögg föredrar ni? Jag skulle vilja prova lite andra än Blossa. Kom gärna med förslag.

  

Det har inte hänt så mycket i dag här så jag slutar med en varm vinterhälsning till er alla i vårt vackra land och tackar för vänliga kommentarer.

                                    Kram

                                    Love.

 

 
 
Sita

Sita

30 november 2010 18:46

Vilka fina fönster. Ja pyntar inte så mycket här, ska ju bort på julafton. Ha det gott. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Love

1 december 2010 09:28

Roligt att du gillar mina fönster. Jag satte upp röda gardiner först men tog ner dom och upp med dom gamla. Vi ska inte heller vara hemma på julafton men jag måste bara få ha det riktigt juligt.
Må gott.
Love.

 
Pisan

Pisan

30 november 2010 20:15

Ååååhhhh vad mysigt du har det!!! :-) Mina flickor är 12 och 14 år gamla. Fattar inte att de blivit så stora så fort... Jag kommer ihåg det vita halsbandet och örhängena men inte det första... Var det blått? Du får gärna skicka en bild på det. Hoppas du har en fin kväll! Kramen! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Love

1 december 2010 14:57

Tar kort i kväll. Roligt att du gillade mina fönster. Först satte jag upp röda gardiner men inte nöjd. Nu passar det här mig bättre.
Oj, vad gammal jag är mitt yngsta barnbarn är 11 och det äldsta 22. Fast det är bara kroppen här som fattat att åren gott. Jag vill aldrig bliva stur säger knoppen och har barnasinnet kvar.
Må gott.

 
Margit

Margit

30 november 2010 22:19

Min kära syster Love!!! Så roligt att få se alla de nya fina bilderna..som du visar..och alla julgardiner...ljusstakar och fint pnt!!! SÅ vackert och stämningsfullt!!!
Det är så roligt när man även varit hemmam hos er..så känns det så bekant...
Förstår att det knatrar i snön...när du går ut med Gauis på promenad!
Hoppas att Ellinor nu mår bättre! Inte roligt när man inte är på "topp"...
Jag har i kväll varit till köping och lyssnat på Emma Jagnestig.. "Arbogamamman"..vars 2 barn mördades av "tyskan"..och hon nästa dog själv också...Mycket fin och intressant kväll...när hon berättade..och frågor fick ställas till henne. Och att hör henne HUR hon kunde/kan gå vidare...i livet...
I övrigt så har Lasse o jag inte gjort så mycket under dagen...mest avrit inne..suttit vid TVn..och datorerna...OCh så har Lasse dammsugit ordentligt här på nedre våningen..OCH vilket resultat..i dammsugaren...det var MASSOR..som han sög upp...HUR kan man ha det så "dammigt"???
Kram till er allihopa..och önskar dej och alla de dina en bra resten på veckan!!!! Systeryster...Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Love

1 december 2010 22:24

Hej svejs.
Så är det kväll igen fattar inte att dagarna går så fort. Lukas har varit ledig och vi var till Out Let i Vingåker men hittade iget.
Ska träffa Elinor i morgon om förkylningen är bättre. Så skönt att gå ut tillsammans och ta en bit mat.
Jag har väldigt svårt att sätta mig vid datorn på dagen och ser aldrig på Tv då heller.
Du pratar om dammigt kom hit ska du få sen med alla katter och en hund. Visst är dom duktiga som kan dammsuga tycker dom själv i alla fall våra män. Fördelen med Gaius är att han i alla fall inte fäller.
Suss gott systra mi.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

1 december 2010 01:38

oj vännen, har missat en del här :(
MEN nu har jag läst ifatt iaf.
Så fint du har gjort här på din blogg.
Måste ta fram mina julsaker ngn dag här.
Ser att du har julpyntat så fint :)

Ha det bra till nästa gång

kram på dig
/Gunilla

http://katternasblogg.blogg.se

Love

1 december 2010 22:36

Har just nu röstat på årets Lussekatt.
Om jag vetat om tävlingen så finns ju några här som hade kunnat var med men dom är våra bästa Lussekatter allihop.
Krama om din sötnosar som får ha ett bra hem det är tyvärr inte alla som har den lyckan.
Må gott vännen.

 
Monica

Monica

1 december 2010 14:24

Vilka fina kort du visar, riktig adventstämning i dina fönster.
Här är det så kallt idag så man fryser så fort man sticker ut näsan utanför dörren så det blir ingen lång promenad med Abbe.
Önskar dej en fin dag!

kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Love

1 december 2010 14:52

Vi hade -20 i morse men jag lunkade ut för solen sken och Gaius var full av spring.
Gäller att ta vara på solljuset för många timmar är den inte uppe.
När jag pratar med Tony kan jag verkligen känna längtan till sol o värme.
Tat en tur till staden i morgon få se om jag hittar några julklappar.Mannen ska i alla fall få en flanellpyamas för han fryser jämnt fast han har värmen på och jag vill ha kallt så vi har skilda sovrum. Tycker faktisdkt det är jätteskönt för han snarkar också och vi har inte samma sovvanor.
I dag är det hans tur att laga mat och jag kan bara slå mig ner och äta.
Kram tillbaka.

 
lillis

lillis

1 december 2010 17:28

Vad fint och mysigt du har i dina fönster.
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Love

1 december 2010 22:45

Ja nu är det vackert i fönstren i både hus slott o koja. Jag har nog tröttnat lite på panelgardiner och köksgardinerna var från början Rogers vardagsrumsgardinen men jag bara älskade dom och så blev dom mina för många år sedan.
Kallt kallt kallt men i morgon ska jag till Örebro o träffa dotter. Tur man har varma kläder. Fick ju stövlar förra veckan och dom är jättevarma.
Kramen till dig och sov så gott.

 
Margit

Margit

1 december 2010 19:31

Kra syster LOVE!!!
Förtstår att ni har fullt upp..och skönt att ni "turas om" med matlagningen!!! Bra att fördela!!!
Vi har varit "hela dan" i Brukskyrkan idag..."vårt gäng".. har varit ansvarig för soppkokningen,,och det blev TRATTKANTARELLSOPPA...Thomas och Christina..som är med oss...dom eller hon, hade under hösten plockat trattkantareller när hon var ute med hunden..så de hade en massa..så att det räckte till soppan...till oss alla...idag var det ca 40 som åt...och MÅNGA backade och tog mera!!!
Soppluncherna är så trevligt..att vara med på..och vi är med 2 ggr/terminen att ha ansvaret..att laga och göra iordning, dukning..och sånt...
Här har vi kallt..i natt - 23..och likadant i morse..men lite mindre under dagen. men det blir nu KALLT til natten..igen...
Kram till er alla..Systeryster Margit och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Love

1 december 2010 22:50

Låter smaskens med soppan och framför allt har ni en fin gemenskap. Lika kallt här men varma kläder fixar det mesta. Gaius fryser då rakt inte. Han bara älskar att fara runt i snön så det ryker. Katterna tittar lite undrande på honom när han kommer in alldeles vit. Nu är han så duktig att han stannar innanför dörren så jag kan borsta bort det mesta.
Hälsa Lasse så gott från oss båda.
Kramizz till dig syster yster.

 
Gunilla

Gunilla

1 december 2010 22:22

Hej vännen!
Så fint du har i dina fönster :)
Jaha, då har då jag oxå fått upp en del av julsakerna. Satte bara upp julgardinerna + två ljusstakar. Resten ska jag sätta upp en annan dag.
Ska även göra pepparkaksdeg ngn dag, och baka pepparkakor ngn dag.

Ha det bra tills vi hörs igen i våra bloggar :)

Kram på dig vännen/

Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

Love

1 december 2010 22:40

Roligt att du gillade mina fönster. Jag tycker det är så roligt och blir som ett barn denna tid på året. Glömmer att jag snart är 70. Några saker åker upp här också undan för undan.
Pepparkakor ska bakas här med men lat som jag är så köper jag deg. Bakar mest för att det luktar så gott av peppisar.
Sov så gott.
Kram
Love.

 
Margit

Margit

1 december 2010 22:42

Suttit under kvälle--och försökt med ytterligar inlägg till dej...MEN inte lycvkats.. DEN säger hela tiden att jag krivit FEL säkerhetskod...försökte nästan 19 ggr..men sen gav jag upp..Försöker NU och ser om det händer likadant...Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Love

1 december 2010 23:23

Visst blir man sur när det inte funkar men det är tanken som räknas.
God nattkram.

 
Ingen bild

Anna

2 december 2010 10:40

Oj vad du gjort fin passar tilldig som samlar på änglar. Vi åker hem i dag det är för kallt och jag vill inte gå ut.
Hoppas du har långkalsonger nu så du unte stelanar ännu mer.
Kram
Anna.

Love

2 december 2010 17:16

Jo du Anna här är man påpälsad från topp till tå. Förstår att ni åker hem för det kan bli lite trist att bara sitta inne.
Jag är så glad för Gaius för nu kommer jag ut varje dag och det är skönt för både kropp och själ.

 
Gunilla

Gunilla

3 december 2010 01:42

MEN nu är *virrpennan* här oxå.
Alltså jag såg nu först, att jag hade skrivit fel adress och katternas namn istället, var inte alls meningen.
Ser det lite längre upp här, att jag hade skrivit katternas blogg istället
Hade skrivit så hos Kerstin/pellispricken/ oxå såg jag.
*virriga jag alltså :)
Nu ska det stå rätt förhoppningsvis! :)
ja du gissade nog att det var jag som skrev katternas blogg istället för min egen, så att säga.
Kram på dig vännen
/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

ingrid

3 december 2010 07:18

Hej vännen tack för att vi fick komma till er det var trevligt och mysigt med advents fika. ifall det inte blir så sent i dag ska jag fixa lite bullar till i morgon. när ni kommer och firar min yngsta dotter som blivit stor *puh*.ha det gott vinter mörkrets härlig het.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards